kyselen ihmeissäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tunnustan vieväni, aina välillä. Nyt olin viikon lomalla ja remppasin kotia.
Lapset päiväkodissa = remontit sujuvat :snotty:

Mutta jos ei ole mitään sen ihmeempiä ohjelmassa (kuten tuo remontti) niin lapset kotona jos mulla on "ylimääräisiä" vapaapäiviä.

En vie!!!!!!!!!!! Musta ihan kamalaa, kun toiset tekee sitä. Myös lapset tarvitsee vapaapäivä. Älkää tuomitko, mun mielipide. Ja olisin kyllä vapaapäiviä vailla lapsista välillä. Kahteen vuoteen ei olla ukuttu miehen kanssa kokonaista yötä, kun kuopus valvottaa ja koko ajan sairastellaan, mut ajattelen aina, ett lapsellekin tekee hyvää olla kotona. Liian tunnollinen tässä aisassa, ja toisaalta loman ja vapaa-ajan tarpeessa.

Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
En vie!!!!!!!!!!! Musta ihan kamalaa, kun toiset tekee sitä. Myös lapset tarvitsee vapaapäivä. Älkää tuomitko, mun mielipide. Ja olisin kyllä vapaapäiviä vailla lapsista välillä. Kahteen vuoteen ei olla ukuttu miehen kanssa kokonaista yötä, kun kuopus valvottaa ja koko ajan sairastellaan, mut ajattelen aina, ett lapsellekin tekee hyvää olla kotona. Liian tunnollinen tässä aisassa, ja toisaalta loman ja vapaa-ajan tarpeessa.

Aika tyhmää polttaa itsensä loppuun, jos on olemassa noin helppo ratkaisu (siis se lasten pitäminen välillä siellä hoidossa "perusteetta"). Kenenköhän parasta sä nyt oikein ajatteletkaan.

No mitä kamalaa siinä nyt on? Lapsen voi viedä vaikka puoleksi päiväksi, jotta voi itse esim. siivota kämpän. Jos vaan loikoilen ja vietän vapaapäivää kotona, en vie lasta tarhaan, vaan hänellä on myös kotipäivä.

Ilman minkäänlaista huonon omantunnon häivää: KYLLÄ. Mulla on yks päivä työviikosta lyhyt, loppuu puoli 2. Ajan töistä suoraan kotiin, keitän kahvit ja melkein aina menen parin tunnin päikkäreille. Sit haen lapsen hoidosta puoli viideltä, kuten muinakin päivinä. Ja taas jaksaa olla iloinen prtsakka äitee. :)

Alussa otin aina pois hoidosta vapaapäivänäni. Kunnes huomasin, että usein vapaapäivinä kuitenkin vein anopille tenavan joksikin aikaa, että sain käytyä kampaajalla tai käytyä rauhassa ostoksilla tai hoitamassa asioita tai mitä nyt olikaan tehtävää.

Vielä kun huomasin, että tenavahan itse asiassa viihtyy hoidossa, totesin että oikeastaan on sama tenavan olla vapaapäivinäkin hoidossa. Tosin jos olen tosissani lomalla eikä kyse ole yhdestä vapaapäivästä, olen ottanut tenavan pois hoidosta.

Mä rupeen maalausurakkaan tossa vuoden vaihteen jälkeen ja samalla täytyis päättötyö tehdä joten en tod. pidä tirppaa jaloissa kun kerran löytyy hyvä hoitopaikka. Päivät on sit lyhyempiä, mut saa ainakin jotain tehtyä valmiiks asti.
Loma-ajat on erikseen

Päiväkodeissa vaan on ikävän paljon lapsia jotka ovat vuoden jokaisena päivänä hoidossa ilman yhtään lomaa. Kaikki päivystys ajat nämä lapset ovat aamusta iltaan hoidossa. Perusteluina monesti että kun se hoito maksaa!!!!! Haloo!! Ne on teidän lapsia ja ne tarvii vanhempiensa kanssa vietettyä aikaa. aikaa rauhoittua ja levähtää. Ihan niinkuin me aikuisetkin tarvitaan lomaa.

Ja tällä nyt en tarkoita niitä lapsia jotka joskus ovat hoidossa vaikka vanhemmat kotona vaan niitä jotka ovat oikeastaan aina hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Päiväkodeissa vaan on ikävän paljon lapsia jotka ovat vuoden jokaisena päivänä hoidossa ilman yhtään lomaa. Kaikki päivystys ajat nämä lapset ovat aamusta iltaan hoidossa. Perusteluina monesti että kun se hoito maksaa!!!!! Haloo!! Ne on teidän lapsia ja ne tarvii vanhempiensa kanssa vietettyä aikaa. aikaa rauhoittua ja levähtää. Ihan niinkuin me aikuisetkin tarvitaan lomaa.

Ja tällä nyt en tarkoita niitä lapsia jotka joskus ovat hoidossa vaikka vanhemmat kotona vaan niitä jotka ovat oikeastaan aina hoidossa.

No viime vuonna joulun aikaan viiden meidän alueen pk:n lapset olivat päivystävässä pk:ssa samassa ryhmässä, ja kukaan lapsista ei ollut koko aikaa (kaksi viikkoa) hoidossa, suurin osa vain muutaman päivän. Uskon että hyvin pieni osa vanhemmista lähtee roudaaman lapsiaan toiselle puolelle kaupunkia, jos itse on esim. joululomalla...

No viime vuonna joulun aikaan viiden meidän alueen pk:n lapset olivat päivystävässä pk:ssa samassa ryhmässä, ja kukaan lapsista ei ollut koko aikaa (kaksi viikkoa) hoidossa, suurin osa vain muutaman päivän. Uskon että hyvin pieni osa vanhemmista lähtee roudaaman lapsiaan toiselle puolelle kaupunkia, jos itse on esim. joululomalla...

Kyllä vaan toiset vie. Tiedän varmasti.

Yhteistyössä