Kyselenpä mielipiteitä. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viblsp-

Aktiivinen jäsen
11.11.2008
8 146
0
36
Eron jälkeen, jos äidin uusi miesystävä ostaa äidin lapselle synttärilahjan, tarviiko silloin ko. miesystävän miettiä lasten isää ja lasten isän varallisuutta? Siis saako ko. miesystävä ostaa ns. paremman ja kalliimman lahjan lapselle, kuin isä? Erosta muutama viikko ja äidin miesystävä on lapsille rakas ja toisinpäin. Uhkaako tämä tilanne jotenkin liikaa lasten isää, joka ei toistaiseksi voi lapsia kovinkaan paljoa tavata? Argh...

Pointtina on ostaa lapselle lahja, eikä miettiä jonkun aikuisen mahdollista loukkaantumista. Lapsen lahoja ei myöskään kuulu ostaa tarkoituksena todistaa jotain jollekin aikuiselle, vaan puhtaasti lasta varten.

Eli ei kuulu lahjaa miettiessä uhrata sekunttiakaan mihinkään aikuisiin henkilöihin, vaan miettiä, mistä lapsi tykkää ja mikä on lapselle hyvä.

hmm.. "Erosta muutama viikko ja äidin miesystävä on lapsille rakas ja toisinpäin." aika nopeesta kiintyny.. :whistle: no joo, voihan se olla vaikka setäkin, jonka äiti on pokannu, eli entuudestaan tuttu =)

mut mun mielestä on typeryyttä tietoisesti ostaa kallis lahja, jos tietää, ettei isä pysty siihen samaan. tiettykään mikään ei siihen isän ja lapsen väliin pääse, jos isällä on tahtoa ja mahdollisuus pitää niitä yhteyksiä lapsiin.

Rukoilijasirkka, noin miekin mietin. Mutta ex ajattelee, että nykyinen astuu sen varpaille, etenkin kun nykyinen näkee lapsia enemmän. Olen yrittänyt selittää ja nykyinenkin, että kukaan ei ole viemässä isin paikkaa tässä, mutta ei hitto, hirveä haloo lahjoista yms. :S

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Pointtina on ostaa lapselle lahja, eikä miettiä jonkun aikuisen mahdollista loukkaantumista. Lapsen lahoja ei myöskään kuulu ostaa tarkoituksena todistaa jotain jollekin aikuiselle, vaan puhtaasti lasta varten.

peesi.

ap:n tekstistä sai käsityksen, että lahja ostetaan juuri siksi, että halutaan jotenkin päteä isään verrattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
hmm.. "Erosta muutama viikko ja äidin miesystävä on lapsille rakas ja toisinpäin." aika nopeesta kiintyny.. :whistle: no joo, voihan se olla vaikka setäkin, jonka äiti on pokannu, eli entuudestaan tuttu =)

mut mun mielestä on typeryyttä tietoisesti ostaa kallis lahja, jos tietää, ettei isä pysty siihen samaan. tiettykään mikään ei siihen isän ja lapsen väliin pääse, jos isällä on tahtoa ja mahdollisuus pitää niitä yhteyksiä lapsiin.

No siis kyseessä ihminen, johon olin teininä ihastunut ja nyt sitten pari kk sitten törmättiin ja rakastuttiin Facebookissa ja nytkin sen luona lasten kanssa. :) Ex varoitti nykyistä kiintymästä liikaa lapsiin, tiedä sitten, mitä se tarkoitti käytännössä. Pitäisikö mun miehen olla lapsille etäinen, kieltää pusut, halit jne, että ex olisi tyytyväinen vai mitä?

Ex pitää tuota lahjajuttua jotenkin liian isona mun mielestä. Pitäisi ostaa joku tikkari tästä lähtien, että ex varmasti ostaisi hienomman?

peesi.

ap:n tekstistä sai käsityksen, että lahja ostetaan juuri siksi, että halutaan jotenkin päteä isään verrattuna.

mä en kyllä kokenut että uusi nimenomaan haluaa ostaa paremman vaan ex päätti että se On parempi..

lapsistakaan kun ei tiedä, joskus 20 sentin rompe on rakkaampi kuin joku iso ja hieno ja kallis juttu.. silleen lapset ei ole lahjottavissa

peesi.

Ei todellakaan siitä kyse. Vaan siitä, että osti, koska ajatteli lapsen tykkäävän. :)

peesi

Aika pian on uusi ihminen astunut lasten elämään. Monia isoja asioita on heille tapahtunut. Ymmärrän täysin isän ajattelun siitä, että tuntematon mies yrittää ostaa kalliilla ja hienoilla lahjoilla osuuden lasten elämämään ja ajatuksiin. Ts. yrittää hankkia lasten hyväksynnän hienojen lahjojen kautta. Siis eihän se tarkoita että niin on, mutta voin kuvitella, että lasten isä herkästi saattaa ajatella niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
No siis kyseessä ihminen, johon olin teininä ihastunut ja nyt sitten pari kk sitten törmättiin ja rakastuttiin Facebookissa ja nytkin sen luona lasten kanssa. :) Ex varoitti nykyistä kiintymästä liikaa lapsiin, tiedä sitten, mitä se tarkoitti käytännössä. Pitäisikö mun miehen olla lapsille etäinen, kieltää pusut, halit jne, että ex olisi tyytyväinen vai mitä?

Ex pitää tuota lahjajuttua jotenkin liian isona mun mielestä. Pitäisi ostaa joku tikkari tästä lähtien, että ex varmasti ostaisi hienomman?

no joo, kuulostaa kuitenkin aika absurdilta, että vajaa pari kk sitten tavattu ihminen olisi lapselle tosi rakas. :/ ja suoraan sanottuna, kyllä mua vituttais, jos joku vieras olisi noin lyhyen tuntemisen jälkeen mun lasten kanssa päivittäin (ilmeisesti?) tekemisissä, pusuttelemassa ja halittelemassa. että onhan noi exäs tunteet ihan ymmärrettäviä.

mutta jos lahja on tosiaan ostettu vilpittömästi vain lasta ajatellen, eikä niin, että sillä yritetään hankkia lapsen kiintymys, niin sitten kai se asia on ok.

En näe lahjan hinnalla mitään merkitystä. Sen sijaan miettisin, onko lapsille annettu mahdollisuus työstää vanhempiensa eron aiheuttama suru. Kovin nopealta tuo kiintyminen uuteen aikuiseen tuntuu - varsinkin tuossa tilanteessa - ja itse ainakin äitinä miettisin, mitä tyhjiötä lapsi sillä pikaisella kiintymisellään täyttää.

no joo, kuulostaa kuitenkin aika absurdilta, että vajaa pari kk sitten tavattu ihminen olisi lapselle tosi rakas. :/ ja suoraan sanottuna, kyllä mua vituttais, jos joku vieras olisi noin lyhyen tuntemisen jälkeen mun lasten kanssa päivittäin (ilmeisesti?) tekemisissä, pusuttelemassa ja halittelemassa. että onhan noi exäs tunteet ihan ymmärrettäviä.

mutta jos lahja on tosiaan ostettu vilpittömästi vain lasta ajatellen, eikä niin, että sillä yritetään hankkia lapsen kiintymys, niin sitten kai se asia on ok.

Lapset halaavat ja pusivat oma-aloitteisesti ja sanovat että rakastavansa. Mies tietää, millaista on, kun lapsen äidillä on uusi mies, joten osaa suhtautua asiaan hyvin mielestäni. Ei siis yritä viedä isin paikkaa. Mies on tulossa mun luo joulukuussa muutamaksi viikoksi ja sen jälkeen mahdollisesti muuttaa meidän luokse. Olisi mun mielestä omituista, jos kiintymystä ei tapahtuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En näe lahjan hinnalla mitään merkitystä. Sen sijaan miettisin, onko lapsille annettu mahdollisuus työstää vanhempiensa eron aiheuttama suru. Kovin nopealta tuo kiintyminen uuteen aikuiseen tuntuu - varsinkin tuossa tilanteessa - ja itse ainakin äitinä miettisin, mitä tyhjiötä lapsi sillä pikaisella kiintymisellään täyttää.

Isistä ollaan puhuttu paljon. Ja että isi ei ole häipynyt mihinkään jne. Ex on löytänyt uuden asunnon n. 25 km päästä meistä ja kunhan ovat (sillä uusi tyttöystävä...) saaneet asunnon kuntoon ja nukkumapaikat jne, alkaa lasten tapaaminen sujua säännöllisesti. Uudella miehellä on tosiaan lapsi ja osaa suhtautua mun lapsiin kuin omaansa. Ehkäpä se nopeuttanut kiintymistä.

Isistä ollaan puhuttu paljon. Ja että isi ei ole häipynyt mihinkään jne. Ex on löytänyt uuden asunnon n. 25 km päästä meistä ja kunhan ovat (sillä uusi tyttöystävä...) saaneet asunnon kuntoon ja nukkumapaikat jne, alkaa lasten tapaaminen sujua säännöllisesti. Uudella miehellä on tosiaan lapsi ja osaa suhtautua mun lapsiin kuin omaansa. Ehkäpä se nopeuttanut kiintymistä.
Ok. Ajoinkin lähinnä takaa sitä, että onko lapsilla ollut riittävästi aikaa surra surunsa pois ennen uuden "isin" astumista kuvioihin. Pelkkä puhuminen kun ei riitä vaan lapsen tulee siellä omassa päässään ja sydämessään saada käsiteltyä asia myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ok. Ajoinkin lähinnä takaa sitä, että onko lapsilla ollut riittävästi aikaa surra surunsa pois ennen uuden "isin" astumista kuvioihin. Pelkkä puhuminen kun ei riitä vaan lapsen tulee siellä omassa päässään ja sydämessään saada käsiteltyä asia myös.

Samaa mieltä toki olen. Eikä mies ole tarkoituksella tosiaan hakenut mitään isin paikkaa. Lapset ovat sanoneet sitä isiksi ja kumpikin ollaan korjattu kyllä... Esikoisen kanssa puhuin erosta pari pv sitten ja pojalla tuli itku silmään, en usko, että kunnolla ymmärtävät asiaa vieläkään. Uskon ja toivon, että ymmärtävät paremmin, kun tapaamiset alkavat sujua säännöllisesti jne.

Ja sitten toki se, että mielestäni on hyvä, että lasten elämässä on hyvä mies, joka rakastaa ja pitää huolta. Lasten isä kun ei ole oikein loistanut kypsyydellään ikinä...