Kyselenpä taas nimistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Ku ei vaan osata miehen kanssa päättää että mikä olis hyvä nimi. Tytölle on nimi tiedossa ( mutta ilmeisesti tämä vauva on poika niin sitä ei tarvita. )

Joten mikä näistä kolmesta olis hyvä Jannan ja Janessan veljelle? Vai joku muu nimi, mikä?

Jasu
Jimi
Veeti ( tämä ollut meidän lemppari jo monen vuoden ajan, mutta ei se oikein sovi noiden tyttöjen nimien joukkoon :D )

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mun mielestä Jasu on enemmänki lempinimi jostain muusta nimestä. Jimi vois olla mutta kallistuisin tuohon Veetiin enemmän :)

No munkin mielestä kuulostaa vähän lempinimeltä, mutta aika monta niitä on silti kastettu :)
Mä en tahtois mitään tavallista nimeä ku ei noiden tyttöjenkään nimet ole kovin tavalliset, mutta ku ei me keksitä mitään parempaa :ashamed:

Miten nin ei Veeti sovi? Tuskin tuokaan lauma on niin tiiviisti määritelty, etteikö siihen pääsisi mukaan ihan omansalaisella nimellä`. ;)

Silti Jimi on noista suosikkini, mutta kyseessäei ole minun lapseni.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Miten nin ei Veeti sovi? Tuskin tuokaan lauma on niin tiiviisti määritelty, etteikö siihen pääsisi mukaan ihan omansalaisella nimellä`. ;)

No ku se alkaa eri kirjaimella :D Ja eikai sillä väliä toisaalta vaikka alkais eri kirjaimella ku on poika :) Tyttö ku olis niin sit kyl pitäis alkaa samalla kirjaimella :)

Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:

No ku se alkaa eri kirjaimella :D Ja eikai sillä väliä toisaalta vaikka alkais eri kirjaimella ku on poika :) Tyttö ku olis niin sit kyl pitäis alkaa samalla kirjaimella :)

:o :headwall: :headwall:
"No ku se alkaa eri kirjaimella :D Ja eikai sillä väliä toisaalta vaikka alkais eri kirjaimella ku on poika :) Tyttö ku olis niin sit kyl pitäis alkaa samalla kirjaimella"

Ethän ole tosissasi, ethän?
:o :saint:

:o :headwall: :headwall:
"No ku se alkaa eri kirjaimella :D Ja eikai sillä väliä toisaalta vaikka alkais eri kirjaimella ku on poika :) Tyttö ku olis niin sit kyl pitäis alkaa samalla kirjaimella"

Ethän ole tosissasi, ethän?
:o :saint:

Taidan mä olla :D :laugh: No ei sillä toisaalta väliä, mutta mä tykkään J:llä alkavista nimistä :p

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi ihmeessä lapsille pitää keksiä yhteensopivat nimet? Eiköhän he ole kaikki yksilöitä. Ei millään pahalla mutta..

Jospa se nyt vaan on kivaa? Jokainen tavallaan..

Kivaa? No huvinsa kullakin. Toiv. nimen omistajakin pitää nimestään sitten kun ymmärtää sen päälle :)

Miksi ihmeessä lapsille pitää keksiä yhteensopivat nimet? Eiköhän he ole kaikki yksilöitä. Ei millään pahalla mutta..

Kivaa? No huvinsa kullakin. Toiv. nimen omistajakin pitää nimestään sitten kun ymmärtää sen päälle :)

Ei pidäkään, mutta ku nuo kaksi sai aikalailla yhteensopivat nimet niin miks ei sit kolmaskin? ;)

Itse asiassa omalla laumallani on keskenään äänteellisesti hieman saman tyyppiset nimet, niin, että niihin tulee sopiva rytmi, kun huutaa koko lössin sisään, mutta nimet voivat sointua yhteen, vaikkeivat niin saman tyyppisiä olekaan.

Minulle tulee henk.koht. sellainen tunne, jos lapsilla on aivan samantyyppiset nimet, että on väen vängällä yritetty luoda joku oma porukka tai että ei ole mielikuvitus riittänyt antaa lapsille yksilöllisempiä nimiä. Eivät lapset ole mikään kiinteä paketti, joka viettää koko ikänsä yhdessä, että nimet kuulostaisivat yhdessä hyvältä. :)

Nojuu, mut jos on kaks ekaa samalla kaavalla, niin tuntuu vähä hölmöltä muuttaa mallia kesken kaiken :D

Yhteistyössä