Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:Alkuperäinen kirjoittaja ?:Miksi ihmeessä lapsille pitää keksiä yhteensopivat nimet? Eiköhän he ole kaikki yksilöitä. Ei millään pahalla mutta..
Ei pidäkään, mutta ku nuo kaksi sai aikalailla yhteensopivat nimet niin miks ei sit kolmaskin?![]()
Itse asiassa omalla laumallani on keskenään äänteellisesti hieman saman tyyppiset nimet, niin, että niihin tulee sopiva rytmi, kun huutaa koko lössin sisään, mutta nimet voivat sointua yhteen, vaikkeivat niin saman tyyppisiä olekaan.
Minulle tulee henk.koht. sellainen tunne, jos lapsilla on aivan samantyyppiset nimet, että on väen vängällä yritetty luoda joku oma porukka tai että ei ole mielikuvitus riittänyt antaa lapsille yksilöllisempiä nimiä. Eivät lapset ole mikään kiinteä paketti, joka viettää koko ikänsä yhdessä, että nimet kuulostaisivat yhdessä hyvältä.![]()
Nuo tyttöjen nimet tuli vahingossa hiukan samanlaiset ku tykästyin molempiin nimiin heti ja niitä ei tarvinnu yhtään arpoa, tämä kolmas on niin vaikea ku mikään nimi ei kuulosta niin hyvältä/oikealta. Ei kolahda samanlailla ku nuo tyttöjen nimet :ashamed:
Mulla pyörii päässä vain nimi Juuso, mutta emme voi sitä antaa koska kutsumme menehtynyttä esikoispoikaamme sillä nimellä vaikka häntä ei koskaan kastettu..