Kyselenpä taas nimistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi ihmeessä lapsille pitää keksiä yhteensopivat nimet? Eiköhän he ole kaikki yksilöitä. Ei millään pahalla mutta..

Ei pidäkään, mutta ku nuo kaksi sai aikalailla yhteensopivat nimet niin miks ei sit kolmaskin? ;)

Itse asiassa omalla laumallani on keskenään äänteellisesti hieman saman tyyppiset nimet, niin, että niihin tulee sopiva rytmi, kun huutaa koko lössin sisään, mutta nimet voivat sointua yhteen, vaikkeivat niin saman tyyppisiä olekaan.

Minulle tulee henk.koht. sellainen tunne, jos lapsilla on aivan samantyyppiset nimet, että on väen vängällä yritetty luoda joku oma porukka tai että ei ole mielikuvitus riittänyt antaa lapsille yksilöllisempiä nimiä. Eivät lapset ole mikään kiinteä paketti, joka viettää koko ikänsä yhdessä, että nimet kuulostaisivat yhdessä hyvältä. :)

Nuo tyttöjen nimet tuli vahingossa hiukan samanlaiset ku tykästyin molempiin nimiin heti ja niitä ei tarvinnu yhtään arpoa, tämä kolmas on niin vaikea ku mikään nimi ei kuulosta niin hyvältä/oikealta. Ei kolahda samanlailla ku nuo tyttöjen nimet :ashamed:
Mulla pyörii päässä vain nimi Juuso, mutta emme voi sitä antaa koska kutsumme menehtynyttä esikoispoikaamme sillä nimellä vaikka häntä ei koskaan kastettu..

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja Lenore:
Joona
Jasper
Joakim
Jalo
Jeremia
Joel

Tuosta Joonasta tykkään, mutta mies sitä halua koska hänen veli on Joonas :kieh:

Jooa?

itse jos saisin vielä pojan, nimeksi tulisi Jooa, tai vaihtoehtoisesti Joa-Kim, jolloin kutsumanimi olisi Jooa.
Jami on myös kiva nimi, sekä Jamien

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Miksi ihmeessä lapsille pitää keksiä yhteensopivat nimet? Eiköhän he ole kaikki yksilöitä. Ei millään pahalla mutta..

Jospa se nyt vaan on kivaa? Jokainen tavallaan..

Kivaa? No huvinsa kullakin. Toiv. nimen omistajakin pitää nimestään sitten kun ymmärtää sen päälle :)

Nojuu, mut jos on kaks ekaa samalla kaavalla, niin tuntuu vähä hölmöltä muuttaa mallia kesken kaiken :D

No ei minusta ainakaan.

Miten nin ei Veeti sovi? Tuskin tuokaan lauma on niin tiiviisti määritelty, etteikö siihen pääsisi mukaan ihan omansalaisella nimellä`. ;)

Silti Jimi on noista suosikkini, mutta kyseessäei ole minun lapseni.

No ku se alkaa eri kirjaimella :D Ja eikai sillä väliä toisaalta vaikka alkais eri kirjaimella ku on poika :) Tyttö ku olis niin sit kyl pitäis alkaa samalla kirjaimella :)

¨Mut jso pojan jälkeen tulee vielä joskus tyttö,niin sen ei välttis tarvii alkaa J:llä sit enää;)"Sääntöä" kun on jo sit rikottu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten nin ei Veeti sovi? Tuskin tuokaan lauma on niin tiiviisti määritelty, etteikö siihen pääsisi mukaan ihan omansalaisella nimellä`. ;)

Silti Jimi on noista suosikkini, mutta kyseessäei ole minun lapseni.

No ku se alkaa eri kirjaimella :D Ja eikai sillä väliä toisaalta vaikka alkais eri kirjaimella ku on poika :) Tyttö ku olis niin sit kyl pitäis alkaa samalla kirjaimella :)

¨Mut jso pojan jälkeen tulee vielä joskus tyttö,niin sen ei välttis tarvii alkaa J:llä sit enää;)"Sääntöä" kun on jo sit rikottu.

No mutta kun tytön nimi on jo päätetty ja se alkaa J:llä :D Joten "sääntö" ei menis rikki :snotty: Kyllä osaa olla vaikeaa yhden pojan nimen keksiminen :/

Alkuperäinen kirjoittaja :):

Tulee kyl väkisin mieleen toosa :ashamed:

Niin no yhen kirjaimen heitto,en nyt sanoisi et tosta voi silti tulla toosa mieleen:D

Itse tykkäsin Joosa nimestä,pitihän sitä vähän aikaa makustella ihan niinku muitakin vähän oudompia nimiä.

* Jaajo
* Jaakop
* Jaapo
* Jaarli
* Jahvet
* Jaki
* Jakim
* Jale
* Jame
* Janel
* Janiel
* Janik
* Janke
* Janko
* Janos
* Janrik
* Jante
* Janus
* Japo
* Jare
* Jarek
* Jarli
* Jaroslav
* Jarto
* Jasa
* Jase
* Jasi
* Jaso
* Jaspar
* Jasse
* Jaya
* Jedi

* Jeeli
* Jeemi
* Jegori
* Jehki
* Jehri
* Jemi
* Jeppe
* Jeremiah
* Jeriko
* Jerkka
* Jerkko
* Jerko
* Jermi
* Jermo
* Jesaja
* Jethro
* Jigor
* Jimmi
* Jirik
* Jiro
* Joa
* Jofiel
* Johani
* Jokko
* Jomi
* Jona
* Jonnu
* Jonte
* Jonttu
* Joosa
* Joosu
* Joppe

* Jopi
* Jore
* Jorke
* Jorki
* Jormo
* Josa
* Josias
* Josse
* Jossi
* Josu
* Jouhki
* Jouka
* Joulu
* Jouna
* Joune
* Joutsi
* Juhi
* Juji
* Juko
* Juksu
* Junias
* Junne
* Junni
* Junno
* Junnu
* Jupiter
* Jure
* Jurek
* Jurka
* Jurkka
* Juska
* Jusse

* Jussu
* Jusu
* Juuri
* Juusa
* Jöri

Tulee kyl väkisin mieleen toosa :ashamed:

Niin no yhen kirjaimen heitto,en nyt sanoisi et tosta voi silti tulla toosa mieleen:D

Itse tykkäsin Joosa nimestä,pitihän sitä vähän aikaa makustella ihan niinku muitakin vähän oudompia nimiä.

Moni nimi on kyllä sellainen että aluksi kuulostaa miltä sattuu, mutta kun sitä tosiaan makustelee jonkun aikaa niin kyllä se kielen päälle istuu :) Mutta siltikään tuo nimi ei iske muhun niin hyvin että sen antaisin..
No jospa me jossain vaiheessa saataisiin päätettyä tuo nimi :)

Yhteistyössä