kysely kuluista perheessä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
aloin vain miettimään juttuja ja tuli mieleen kysellä täällä että miten muilla toimitaan..

kumpi teillä päättää milloin, mistä ja millainen huonekalu ostetaan ja kumpi sen maksaa?

kumpi teillä päättää lastenvaatteista että milloin, minkälaisia ja minkä hintaisia ostetaan ja kumpi ne maksaa?

sisustus, kumpi teillä päättää minkälaista tavaraa kotona on, minhkä väristä ja näköistä ja kumpi ne maksaa?

kodin elektroniikka ja kodinkoneet, kumpi päättää milloin, mistä ja millainen ja kumpi maksaa?

ja tuohon maksamiseen niin jos molemmat palkkatöissä niin kumman palkasta ja jos toinen ei ole töissä niin mistä rahoista ne maksetaan...

kumpi teillä päättää milloin, mistä ja millainen huonekalu ostetaan ja kumpi sen maksaa? Huonekalut katsotaan yhdessä.

kumpi teillä päättää lastenvaatteista että milloin, minkälaisia ja minkä hintaisia ostetaan ja kumpi ne maksaa?
Minä ostan ja päätän mitä tarvitaan

sisustus, kumpi teillä päättää minkälaista tavaraa kotona on, minhkä väristä ja näköistä ja kumpi ne maksaa?
minä.

kodin elektroniikka ja kodinkoneet, kumpi päättää milloin, mistä ja millainen ja kumpi maksaa?
Kodinkoneet valitsen minä,muut härpäkkeet mies.

ja tuohon maksamiseen niin jos molemmat palkkatöissä niin kumman palkasta ja jos toinen ei ole töissä niin mistä rahoista ne maksetaan...
Tällä hetkellä vain mies töissä ja maksaa periaatteessa kaiken noista.Silloin kun olin töissä niin toki makselin minäkin.Meillä on yhteiset rahat.

huonekalut yleensä valitaan yhdessä ja mies maksaa, lasten vaatteet ym. hoidan minä ja maksetaan kumpikin, sisustus on mun heiniä ja ostelen sillon ku on varaa ja jos on pakko jotain saada ni pyydän mieheltä jos itellä ei oo rahaa, elektroniikan ostaa mies. mies palkkatöissä ja itse olen työtön työnhakija eli palkasta ja työkkärirahoista maksetaan. ELI MEILLÄ MIES HOITAA OSTOISTA LÄHES KAIKEN, MINÄ MAKSAN RUOAT JA OMAT BENSAT

kumpi teillä päättää milloin, mistä ja millainen huonekalu ostetaan ja kumpi sen maksaa?

me päätetään yhdessä, valitaan yhdessä ja maksetaan yhdessä
eli vaikka mä haluaisin jonkun tietyn niin jos miehen mielestä se on ruma, liian kallis jne niin sitten sitä ei osteta (sama tietrty toisinpäin) päädytään kompromissiin jos ei ole yhtenäistä mielipidettä

mä päätän suurimmaks osaks, ja maksan itse (koska kyseessä on mun lapsi) mies saattaa maksaa jos sollaan yhdessä kaupoilla mutta en oleta sitä.. ja ostelee mieskin välillä ihan itse pojalle vaatteita omasta halustaan

päätetään jälleen yhdessä, jos on erimielisyyttä jostain väristä tai vastaavasta niin sitten päädytään kompromissiin (onneksi meillä on aika yhtenäinen maku)
se maksaa jolla on rahaa tai sen asian kovemmin haluaa tai sitten yhdessä

riippuu koneesta :D molemmat esittää mielipiteensä ja sitten ratkotaan kummalla järkevämpi perustelu (eli ostetaanko konetta ylipäätään)
maksetaan yhdessä paitsi jos välttämättä haluaa pitää oman päänsä niin silloin joutuu maksamaan ihan itse yksinään (eli jos mies vaikka halusi ostaa uuden kotiteatterin tai isomman telkkarin ja me ei tarvita niin se kyllä maksaa ihan keskenään :D )

muoks. molemmat palkkatöissä eli molemmilla ns. omat rahat

Noh, huonekaluja ei edes silleen ostella. Ja yleensä keskustellaan jos tartteahan ja katsellaan kirppiksiä tms. sillä silmällä ja ihan yhdessä siis päätetää ja mies maksaa.

Kierrätyksenä oikeastaan saadaa kaikki ja muutenkin yleensä minä ne lasten vaatteiden ostot huolehdin et jos jotain tarvitaan ja katselen sillä silmällä. Mieskin mukana ollessaan sanoo mielipiteensä toki mutta aika sama maku on noin meillä muutenkin ja se maksaa kummalla on rahaa.

Ei olla sisustus ihmisiä. Mutta enimmäkseen minä kun kotona olenkin. Aika puupintaista ja punertavan sävyistä on meillä. Hankinnat on yksis tuumin taas ja se maksaa jolla on rahaa.

Yhdessä päätettään mitä tarvitaan ja mies maksaa usein joudutaan osamaksulla tai tms.

Ja meillä mies tienaa oikeastaan eniten.Oikeastaan ihan vain peruselämiseen menee kaikki mitä tuleekin joten ei juuri ylimääräiseen ole.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
aloin vain miettimään juttuja ja tuli mieleen kysellä täällä että miten muilla toimitaan..

kumpi teillä päättää milloin, mistä ja millainen huonekalu ostetaan ja kumpi sen maksaa? **Jos mä haluan jonkun huonekalun niin mä menen ja ostan ja minä maksan. Ikävä kyllä meillä on kämpässä paljon miehen ns. "perintötavararoita (lue romua) joista ei voi päästä eroon.

kumpi teillä päättää lastenvaatteista että milloin, minkälaisia ja minkä hintaisia ostetaan ja kumpi ne maksaa? **Minä päätän minkälaisia lastenvaatteita ostetaan ja minä maksana

sisustus, kumpi teillä päättää minkälaista tavaraa kotona on, minhkä väristä ja näköistä ja kumpi ne maksaa?** vrt huonekalut. Minä päätän verhot, tuolit yms. osassa joutuu tinkimään olemassaolevien vuoksi.

kodin elektroniikka ja kodinkoneet, kumpi päättää milloin, mistä ja millainen ja kumpi maksaa? * minä ostan mitä haluan/tarvitsen, minä maksan

Molemmat on palkkatöissä, mutta mies pistää rahansa johonkin ihan muuhun kuin perheeseen (pienipalkkainen) joten eipä meillä paljoa vaihtoehtoja tuolle maksajalle jää

Yhteistyössä