KYSTA ja viivästyneet kuukautiset !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiira

Vieras
hei! tarvitsisin apua teiltä joilla ollut follikkeli/keltarauhaskysta! eli minulla todettiin viime viikolla ultrassa n. 4cm kysta vasemmassa munasarjassa ja lääkäri arveli sen olevan vaaraton kelarauhas tai follikkelikysta. sen vuoksi ei vielä uskaltanut clomeja kirjoittaa. sitä ultrataan seuraavan kerran kaksien kuukautisten jälkeen. minulla olisi kuukautisten pitänyt kierron mukaan alkaa juuri silloin ultraus päivänä. limakalvo oli reilut 13mm ja lääkäri sanoi että runsas vuoto ihan tuloillaan. nyt kuitenkin jo kp 33/28 ja vuotoa ei kuulu! eli kysymys kuuluukin että onko teillä muilla joilla ollut kysta, niin kuukautiset myöhästyneet ja kauanko? ei ole vielä mitään menkkaoireita, rinnat on vaan kipeytyneet nyt pari päivää sitten. apuja kiitos!

Minulla on ollut epämääräisyyksiä munasarjoissa. Eikä vieläkään oikein ole varmuutta että mikä siellä olla möllötti, mutta se jokin katosi n. 6kk päästä ilmestymisestään sieltä munasarjasta. Se se oli isompi vielä mitä sinulla ja tuntui jopa vatsan päältä painettaessa. Ja kuukautiset olivat kans ihan sekaisin silloin sen puolisen vuotta.. Jättivät tulematta ja sitten kun tulivat niin vuosin kuin seula.. En tiedä auttaako sinua, mut tämmöinen tilanne minulla on joskus ollut.

Mulla on ollut aikoinaan melkein joka toisella kierrolla kysta ja se saattaa heilautella kiertoa miten sattuu. useimmiten menkat myöhästyivät jonnin verran ja olivat sitten huomattavasti runsaammat. Seurauksena oli, että kysta puhkesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Minulla on ollut epämääräisyyksiä munasarjoissa. Eikä vieläkään oikein ole varmuutta että mikä siellä olla möllötti, mutta se jokin katosi n. 6kk päästä ilmestymisestään sieltä munasarjasta. Se se oli isompi vielä mitä sinulla ja tuntui jopa vatsan päältä painettaessa. Ja kuukautiset olivat kans ihan sekaisin silloin sen puolisen vuotta.. Jättivät tulematta ja sitten kun tulivat niin vuosin kuin seula.. En tiedä auttaako sinua, mut tämmöinen tilanne minulla on joskus ollut.

Muistan tänki shown! Piti vaan huomiota saada ja suurennella asiaa. Sata sivusen ketjun teki. Niitä kystia tulee ja menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:

miulla oli vähän samanmoisia kokemuksia.

eli kierrot päin persettä, menkat jäi tulematta monen kuukauen ajalta. ultrassa löyty sitte iso kysta ku olin rv 5+6 sitä seurattiin ja np ultrassa viikolla 12 se oliki sitte jo poissa.

helvetillinen kipu muutama viikko aiemmin oikialla puolen ja sitte tuossa np ultrassa ei enää näkynykkään... joten varmaan itekseen "räjähti" siellä, näin sanoi lekuri. ilmeisesti oli kyseessä ihan normi nestekysta.

gyne sanoi että tämä saattoi juuri olla syynä siihen miksi menkat jäi pois, oli kipuja sillon ku menkat tuli ja että miksi en tullu niin helposti raskaaksi. terolutteja ehin jossain vaiheessa syyä mutta clomeja ei tarvinnu koskaan kirjottaa.

mulla noin puoli vuotta sitten terolutilla käynnistettiin menkat pillereiden jätön jälkeen, ja säännöllisinä ovat tulleet nyt siis sen jälkeen. ekan ovulaation tosin tikutin vasta toissa kierrossa. mietityttää vaan sellainenkin että jos tässä kierrossa (en tikuttanut) olisi ovis ollut vähän myöhemmin ja olis tärpännyt, niin voisko se ollakin keltarauhanen? kun kävin nimittäin ultrassa kp 20 ja mitään ei silloin näkynyt ja sitten kävin kp 28 ja silloin huomattiin tuo kysta. jotain ovistuntemuksia ja oli nimittäin kp 21, eli jos siitä ois tärpännyt niin oisko se keltarauhanen voinut viikossa noin isoksi räjähtää? huh huh, sekavaa..

Yhteistyössä