Kysta munuaisessa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kais

Tunnettu jäsen
28.12.2010
40 921
18 974
113
Onkos kellään palstalaisella ollut / on kystaa munuaisessa tai onko kokemusta tuosta
jollain teijän sukulaisella ?

Onko aiheuttanut jotain oireita, kipuja ?
Onko tehty mitään kystalle ?

Mun enolla oli aaltoilevaa alaselkäkipua, oli välillä pois ja sit tuli taas takaisin . Meini sitten lääkäriin kun vaiva ei ottanut hellittääkseen. Joutu sit lisätutkimuksiin ja todettiin munuaissessa syöpäkasvain. Koko toinen munuainen leikattiin pois.
Patologin lausunto paljasti kasvaimen olleen kuitnekin kysta.

Mun enolla oli aaltoilevaa alaselkäkipua, oli välillä pois ja sit tuli taas takaisin . Meini sitten lääkäriin kun vaiva ei ottanut hellittääkseen. Joutu sit lisätutkimuksiin ja todettiin munuaissessa syöpäkasvain. Koko toinen munuainen leikattiin pois.
Patologin lausunto paljasti kasvaimen olleen kuitnekin kysta.

Ok, harmi tietysti että turhaan vissiin sitten laikattiin enosi.
Miulla on kyllä välillä ollu alaselkäkipuja, mutta liittyy yleensä menkkoihin ja ristiselän kulumiin.

Eilen kävin ylävatsaultrassa ja tänään lääkäri soitti, että on löytynyt pieni kysta,
jolle ei tarvii tehä mitään.

Maksan ja munuaisten yksittäiset kystat on tosi tavallisia löydöksiä ultrassa. Niiden elinten rakenteeseen vaan kuuluu että tuommoisia joillekin tulee. Eikä niille tosiaan tehdä mitään. Eikä tuo löydös selitä sun oireita

[QUOTE="Vieras";27313766]Maksan ja munuaisten yksittäiset kystat on tosi tavallisia löydöksiä ultrassa. Niiden elinten rakenteeseen vaan kuuluu että tuommoisia joillekin tulee. Eikä niille tosiaan tehdä mitään. Eikä tuo löydös selitä sun oireita[/QUOTE]

No juu tavallisia on.
No menkkojen aikaan on alaselkä kipuja pari päivää sitten loppuu.
Ja mulla on todettu ristiselän ja lantion kulumat ja madaltumiset , jotka aiheuttaa
välillä alaselkäkipu rasittuessa.