Kysy mitä vain - Subwayn työntekijä vastaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandwich artist
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="utelias";23914228]Eli kotimaista ei ole kuin Aura-juusto? No eihän siinä mitään, eipä se ole suomalainen ketjukaan. Raskaana ollessa en siis kuulu asiakaskuntaanne noiden eksoottisten alkuperämaiden vuoksi. Kiitos vastauksestasi ja työniloa.[/QUOTE]

Juu ja joskus saattaa olla vihanneksista osa. Mutta mielestäni ei ole syytä huoleen, vihannekset pestään hyvin aina ennen käsittelyä, ja lihat ovat kypsiä ennen ravintolaan tuloa. Ja subwayn laatuvaatimukset tuottajilta ovat aika kovat, joten mielestäni voit ihan hyvin syödä, jos et nyt aivan sairaan tarkka halua olla. Mutta kiitos, työniloa riittää :D

[QUOTE="vieras";23914288]Miks ihmeessä teillä on noin typerä titteli kuin sandwich artist.. eihän tuossa hommassa juurikaan taiteilijan vapautta tai luovuutta pysty käyttämään?[/QUOTE]

Amerikkalaiset ovat Amerikkalaisia :D

[QUOTE="alma";23914297]Kuinka paljon tienaat kuukaudessa? Kuinka monta työtuntia sinulla on viikossa?[/QUOTE]

Nyt kesällä on tunteja n.60-65/3 viikkoa. Ja tienestiä n. 500-550/kk.

Kuinka paljon myyjiä vatuttaa kun asiakas tulee ja tilaa neljä subia kerrallaan? Aina tilaamme koko perheelle neljä kokonaista subia (kaikki kylläkin täysin samanlaisia) ja joka kerta myyjien ilmeet ovat kärsivän näköisiä. :D

[QUOTE="vieras";23914334]Kuinka paljon myyjiä vatuttaa kun asiakas tulee ja tilaa neljä subia kerrallaan? Aina tilaamme koko perheelle neljä kokonaista subia (kaikki kylläkin täysin samanlaisia) ja joka kerta myyjien ilmeet ovat kärsivän näköisiä. :D[/QUOTE]

Ei kyllä paljoakaan varsinkin jos ei oo paljoa jonoa :) Tai ainakaan mua :D kyl ne siin samassa menee etenkin jos on 2 tekemässä niitä neljää :)

[QUOTE="utelias";23914228]Eli kotimaista ei ole kuin Aura-juusto? No eihän siinä mitään, eipä se ole suomalainen ketjukaan. Raskaana ollessa en siis kuulu asiakaskuntaanne noiden eksoottisten alkuperämaiden vuoksi. Kiitos vastauksestasi ja työniloa.[/QUOTE]

Pakko tunkea näppinsä tähän ketjuun, vaikka päätin että en puutu... itse en siis enää työskentele Subissa, mutta olen toiminut muutamassa eri Subway-ravintolassa päällikkönä usean vuoden ajan. JA tuona aikana olin myös itsekin raskaana, samoin kuin olen tälläkin hetkellä. Kummastuttaa siis kovin tuo kommenttisi, meinaatko että raskaana ollessa ei saa syödä muita kuin kotimaisia ruokia?!?!? Onpas kummaa ettei moisesta ole itselle koskaan mainittu... olen siis syönyt huoletta raskausaikana Subin tuotteita, ja täysin terveenä pysyin itse, sekä terve lapsi syntyi. Ja pyydän ottamaan huomioon, että Subwayn, kuten monen muunkin saman kokoluokan kansainvälisen ketjun tuotteet ovat ERITTÄIN TARKAN hygieniasyynin läpikäyviä, eli vaikka tuotteen alkuperämaa onkin jokin muu kuin Suomi, voi niitä myös raskaana ollessaankin huoletta nauttia.

Pakko tunkea näppinsä tähän ketjuun, vaikka päätin että en puutu... itse en siis enää työskentele Subissa, mutta olen toiminut muutamassa eri Subway-ravintolassa päällikkönä usean vuoden ajan. JA tuona aikana olin myös itsekin raskaana, samoin kuin olen tälläkin hetkellä. Kummastuttaa siis kovin tuo kommenttisi, meinaatko että raskaana ollessa ei saa syödä muita kuin kotimaisia ruokia?!?!? Onpas kummaa ettei moisesta ole itselle koskaan mainittu... olen siis syönyt huoletta raskausaikana Subin tuotteita, ja täysin terveenä pysyin itse, sekä terve lapsi syntyi. Ja pyydän ottamaan huomioon, että Subwayn, kuten monen muunkin saman kokoluokan kansainvälisen ketjun tuotteet ovat ERITTÄIN TARKAN hygieniasyynin läpikäyviä, eli vaikka tuotteen alkuperämaa onkin jokin muu kuin Suomi, voi niitä myös raskaana ollessaankin huoletta nauttia.

Älä nyt herppaa hyvä ihminen. Lähinnä thaimaalainen kana tms. ei kiinnosta raskaana olevaa minua. Hyvä, jos sinua kiinnostaa ja olet ollut terveenä. En vain ymmärrä kanan kuljetusta Aasiasta asti, tuleeko oikeasti halvemmaksi edes? Eurooppalaisia tuotteita vastaan mulla ei ole juuri mitään yleensä (paitsi viime aikoina mietityttänyt sattuneesta syystä), mutta thai-kana hieman arveluttaa, vaikka olis miten korkeat hygieniakriteerit. Jokainen tehkööt omat ratkaisunsa, mitä syö raskaana ollessaan. Ei ressata muiden puolesta, jookos.

Jos sanoo olevansa allerginen pippurille(lue turkinpippuri,se vihree) niin silti tehdään kahta subia yhtäaikaa samoilla hanskoilla ja ensin tietsytsti laitetaan se pippurileipa ja sitten se allergisen. Eikö sen pitäisi olla itsestään selvää että eri hanskoilla??

Kerran myyjä suuttui minulle kun ehti laittaa leipäni ennenkuin muistutin että olen allerginen sille pippurille vaikka aluksi jo sanoin. Sanoin että en voi sitä syödä koska samoilla hanskoilla teki... Teki pitkin hampain uuden... kyseli kyllä että maksanko tän ekankin, eikö mies voi syödä sitä...

Jos sanoo olevansa allerginen pippurille(lue turkinpippuri,se vihree) niin silti tehdään kahta subia yhtäaikaa samoilla hanskoilla ja ensin tietsytsti laitetaan se pippurileipa ja sitten se allergisen. Eikö sen pitäisi olla itsestään selvää että eri hanskoilla??

Kerran myyjä suuttui minulle kun ehti laittaa leipäni ennenkuin muistutin että olen allerginen sille pippurille vaikka aluksi jo sanoin. Sanoin että en voi sitä syödä koska samoilla hanskoilla teki... Teki pitkin hampain uuden... kyseli kyllä että maksanko tän ekankin, eikö mies voi syödä sitä...
Tämä mukama sitten koskee koko ketjua. Itse kasvissyöjänä olen saanut hyvää palvelua sen suhteen, ettei kosketa samoilla hanskoilla. Ei ole edes aina tarvinnut erikseen mainita.
Kannattaa harjoitella sujuvaa artikulointia, eikä mumista naama poolokauluksen sisällä jotakin.

[QUOTE="utelias";23916888]Älä nyt herppaa hyvä ihminen. Lähinnä thaimaalainen kana tms. ei kiinnosta raskaana olevaa minua. Hyvä, jos sinua kiinnostaa ja olet ollut terveenä. En vain ymmärrä kanan kuljetusta Aasiasta asti, tuleeko oikeasti halvemmaksi edes? Eurooppalaisia tuotteita vastaan mulla ei ole juuri mitään yleensä (paitsi viime aikoina mietityttänyt sattuneesta syystä), mutta thai-kana hieman arveluttaa, vaikka olis miten korkeat hygieniakriteerit. Jokainen tehkööt omat ratkaisunsa, mitä syö raskaana ollessaan. Ei ressata muiden puolesta, jookos.[/QUOTE]

No ei ketään pitäis kiinnostaa thaimaalainen kana. Millaisissakohan oloissa ne kasvaa siellä? ilmeisesti sellaisissa, että liha tulee halvaksi, eli ei kanan kannalta kovin hyvissä. No, hyvä tosiaan jos jollekin maistuu.

Onko paljon lisäaineita? Onko leivät sellaisia, että säilyvät "ikuisesti" lisäaineiden avulla? Entä mitä esim se hyvä tonnikalamössö sisältää? Onko lisäaineita ylipäätään miten paljon ja missä täytteissä eniten/ vähiten?

[QUOTE="vieras";23917008]Tämä mukama sitten koskee koko ketjua. Itse kasvissyöjänä olen saanut hyvää palvelua sen suhteen, ettei kosketa samoilla hanskoilla. Ei ole edes aina tarvinnut erikseen mainita.
Kannattaa harjoitella sujuvaa artikulointia, eikä mumista naama poolokauluksen sisällä jotakin.[/QUOTE]

Jos selvästi sanoo olevansa allerginen tolle ja tolle ja pyytää että teetkö eri hanskoilla niin ei. Ja useammassa paikassa tapahtunut tämä että pitää kesken kaiken sanoa että niin, eri hanskoilla... En osaa mumista naamaani!

No ei ketään pitäis kiinnostaa thaimaalainen kana. Millaisissakohan oloissa ne kasvaa siellä? ilmeisesti sellaisissa, että liha tulee halvaksi, eli ei kanan kannalta kovin hyvissä. No, hyvä tosiaan jos jollekin maistuu.

Totta. En menisi yhtään takuuseen siitä, että mitä broitskuille syötetään Thaimaassa. Ja se kaikki p*ska on suoraan lihassa. Tai että miten niitä lääkitään tai mitkä niiden elinolot noin muuten ovat. Siellä kun ihmisoikeudetkin ovat huonossa jamassa. Silloin ei voi eläintenkään oloilta hirveästi odottaa. Valvonnan ja tarkistusten haaviin jää kuitenkin häviävän pieni murto-osa ongelmista ja sääntöjen rikkomuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Lisäaineet;23917035:
Onko paljon lisäaineita? Onko leivät sellaisia, että säilyvät "ikuisesti" lisäaineiden avulla? Entä mitä esim se hyvä tonnikalamössö sisältää? Onko lisäaineita ylipäätään miten paljon ja missä täytteissä eniten/ vähiten?

Olisi kiva tietää, katosiko ap linjoilta?

Sano heti kun sun subia aletaan täyttämään. Itse en tiennyt ko. allergiasta, ja eikä joka subin kohdalla voi alkaa kyselemään allergiakysymyksiä... Eli rohkeesti suuta auki ennen kuin täytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja Lisäaineet;23917035:

Lisäaineita ei ole mun mielestä paljoakaan. Tavaraa tulee pakasteena paljon, joten säilöntäaineita ei tarvita paljoa. Ja e-koodeja löytyy mutta paljon vähemmän kuin suomalaisista tuotteista. Leivät homehtuvat varmana muutaman päivän päästä, tulevat myös pakasteena, valmistellaan ja paistellaan paikanpäällä. Tonnikalamössö sisältää yksinkertaisesti vesipalatonnikalaa ja kevytmajoneesia :)

[QUOTE="Vieras";23918498]Miksi Subwayssa ei ole enää sitä merenelävä Subia?[/QUOTE]

En tiedä, miksi merenherkku katosi listoilta. Olisiko ollut huono menekki?

Yhteistyössä