Kysykää kysykää!

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
kerro jotain itsestäs, enemmän kun parilla sanalla :D

Omituinen, valtavirrasta poikkeava, analyyttinen, perfektionisti, syvällinen keskustelija, älykäs (piip, tätä ei saa mainita tällä palstalla), ystävällinen, rehellinen, totuudenmukainen ja totuudellinen, uskovainen, kettumainen joskus, vaikeaselkoinen, pilkun viilaaja, suunnittelija ja totejuttaja, vaikea tapaus, monilahjakas ja viimeisenä työn alla oleva asia, eli aspergerin syndrooman selvittäminen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja jäänyt susta mieleen:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja jäänyt susta mieleen:
Saanko mä kysyä miksi sä nypit sun kulmakarvasi sellaisiksi kun ne on...?

Öö..tough......tykkään?

No saanko mä nyt kysyä, että miksi sä tykkäät niistä :D

En tykkää rehukarvoista :) Mieluummin ohuet.

Miksi otat aina älykkyytesi esille, sinun tai muiden? Onko se sinusta tärkein ominaisuus/piirre ihmisessä? Arvostatko vain älykkyystestein mitattavaa älykkyyttä vai esim. sosiaalista lahjakkuutta/tunneälykkyyttä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi otat aina älykkyytesi esille, sinun tai muiden? Onko se sinusta tärkein ominaisuus/piirre ihmisessä? Arvostatko vain älykkyystestein mitattavaa älykkyyttä vai esim. sosiaalista lahjakkuutta/tunneälykkyyttä?

Sen vuoksi, että ensinnäkin asia on tärkeä minulle ja kiinnostaa. Ei, älykkyys ei ole tärkein piirre ihmisessä :) Vaikkakin minun arvoissani korkealla. Ja ei, jos arvostaa vain älykkyystestein tehtyä älykkyyttä on hakoteillä...vaan älykkyyttä monella eri saralla. Ihan normielämässä...

Sosiaalinen älykkyys on ihan ok myös, mutta itse en arvosta sitä niin paljoa, koska se on toissijainen asia (minun mielipide).

Sosiaalista älykkyyttä ei voi verrata mihinkään matemaattiseen, musiikilliseen, jne...sosiaalinen älykkyys on ihmisten kemiaa pääosin, mutta muut ei.

Myös tunneäly poikkeaa muusta. Ihmisten välistä kemiaa sekin. Tavallaan.

Pointti tuli selväksi? :)

Ai sosiaalinen lahjakkuus/tunneäly toissijaisia? Pah. Normiälyllä pärjää, sosiaaliset taidot merkitsee elämässä/arjessa eniten. Minusta älykkyys on vähän kuin kaunis ulkonäkö: asia, mikä on peritty, eli ei omaa ansiota.

Yhteistyössä