Kysymyksiä modeille/ylläpidolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Näin olen minäkin pyrkinyt tekemään. Mutta tosiasia on, että jos ihan pitää alkaa perustelemaan jokaikiseen moderointiin jotakin, siitä tulee kyllä aivan kamala vääntö. Kaikille et voi olla millään mieliksi, aina löytyy joku joka haluaa jatkaa vaan vääntöä.

Onko se oikeasti niin iso vaiva? Eihän siitä välttämättä vääntää tarvii, vaan ihan yksinkertainen peruste: ketju poistettu koska rikkoo sääntö x. ja sitten vaikka lukkoon ettei tarvii "vääntää" jos sitä pelkää. Ja siis mä oon puhunu tästä kokonaisten ketjujen poiston yhteydessä, kun yhtäkki huomaa että mielenkiintoinen keskustelu onkin vain hävinnyt. Toki jokainen ymmärtää, että yksittäisi törkeitä kommentteja poistellaan ilman selittelyjä. (mutta kai te pyytäessä selitätte miksi, jos kirjoittaja ei ole samaa mieltä tai ymmärrä??)

Alkuperäinen kirjoittaja numi:
En tiedä, onko kukaan huomannut, mutta saitin kävijämäärä on kolminkertaistunut alle vuodessa. Modejen määrä on pysynyt samana.

Se on kovaa työtä, jossa mennään ennalta-arvaamattomissa tilanteissa vaistolla. Ymmärrän, että perusteluita kaivataan, mutta en silti lähtisi niitä antamaan. Tärkeämpää on käyttää aika keskustelun seuraamiseen.

Petteri Numminen, Kaksplus.fi:n nettituottaja

miksi sitten eräs mode siirtää esim kirpparipalstalle vaikka viestiketjussa ei myydä/osteta/anneta/haluta mitään vaan kysytään paljonko esim mekosta voi pyytä jos sen myy jossain. näihin pitää puuttua koska noita ei ole vain yksi tai kaksi kertaa

En tiedä, onko kukaan huomannut, mutta saitin kävijämäärä on kolminkertaistunut alle vuodessa. Modejen määrä on pysynyt samana.

Se on kovaa työtä, jossa mennään ennalta-arvaamattomissa tilanteissa vaistolla. Ymmärrän, että perusteluita kaivataan, mutta en silti lähtisi niitä antamaan. Tärkeämpää on käyttää aika keskustelun seuraamiseen.

Mikäs tämä uus mode sitten on, toi prinses jotakin, viestejäkin alle 200? Se ainakin on kai uusi?

Ja miksei modeja sitten oteta lisää kun kävijämäärät kasvaa....? Aika mielenkiintonen kommentti tuottajalta ehkä minun mielestäni:) (tekis mieli hakea sinne töihin ja pistää asiat uuteen uskoon ;))

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja miksei modeja sitten oteta lisää kun kävijämäärät kasvaa....? Aika mielenkiintonen kommentti tuottajalta ehkä minun mielestäni:) (tekis mieli hakea sinne töihin ja pistää asiat uuteen uskoon ;))

Minne töihin? ei tästä palkkaa saa, kehuja senkin edestä. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
no johan on ajojahti jälleen :/

Asiallisia kysymyksia, miten niin ajojahti?
Mä ihmettelen, miten noin uusi palstailija, kuin toi princess jotain... on päässyt modeksi. Sillä on alle 200 viestiä. Miten siitä voi kukaan tietää, miten asiallinen on, ellei sitten ole joku "vanha parta" uudella nikillä tai ylläpidon tuttu.
Ihmettelet että uusi palstalainen on päässyt modeksi? Eihän moden tarvitse olla edes palstalainen. Täällähän on porukka moneen otteeseen jopa vaatinut nimenomaan palstan ulkopuolista modea!

Ajattelin että nettituottaja ehkä saisi palkkaakin? ...kyllä kai näillä sivuilla joku ihan ammattitaitoinen tiimi on tekijöinä, luulisin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Mä ihmettelen, miten noin uusi palstailija, kuin toi princess jotain... on päässyt modeksi. Sillä on alle 200 viestiä. Miten siitä voi kukaan tietää, miten asiallinen on, ellei sitten ole joku "vanha parta" uudella nikillä tai ylläpidon tuttu.
Ihmettelet että uusi palstalainen on päässyt modeksi? Eihän moden tarvitse olla edes palstalainen. Täällähän on porukka moneen otteeseen jopa vaatinut nimenomaan palstan ulkopuolista modea!
hyvä pointti
;)

Ajattelin että nettituottaja ehkä saisi palkkaakin? ...kyllä kai näillä sivuilla joku ihan ammattitaitoinen tiimi on tekijöinä, luulisin :)

Jaa Peetusta oli kyse. Eiköhän hänellä palkkakin juokse juu. :D

"Ennalta arvaamattomissa tilanteissa ja vaistolla".. Siis tää on mammapalsta, ei poliisikoulu? =) Jatkakaa.

Onko se oikeasti niin iso vaiva?

Kyllä se sen verran iso vaiva on, ettei tähän ryhdytä. Sorry.

Pee, nettituottaja
Oon niin samaa mieltä sun kanssasi! Akat, joille ei korkeammalta taholta annetut säännöt kelpaa, voi mennä aivan vapaasti palstalta jonnekin muualle! Osa porukkaa täällä on kuin pikku ipanoita, joilla on vaikeuksia totella. :D

Oon niin samaa mieltä sun kanssasi! Akat, joille ei korkeammalta taholta annetut säännöt kelpaa, voi mennä aivan vapaasti palstalta jonnekin muualle! Osa porukkaa täällä on kuin pikku ipanoita, joilla on vaikeuksia totella. :D

Mutta minä en ole sinun kanssasi ihan samaa mieltä. Kyllä kaikki ovat tervetulleita ja ketään ei pidetä ipanana. Kun tällainen foorumi pyörii, niin se sitten vaatii huumorintajua ja avaraa maailmankuvaa.

Antaa kaikkien kukkien vaan kukkia :flower:

Pee

Mutta minä en ole sinun kanssasi ihan samaa mieltä. Kyllä kaikki ovat tervetulleita ja ketään ei pidetä ipanana. Kun tällainen foorumi pyörii, niin se sitten vaatii huumorintajua ja avaraa maailmankuvaa.

Antaa kaikkien kukkien vaan kukkia :flower:

PeeAaa

Sori. oli ihan pakko :D

Ihme vääntäjiä ja saivaretlijoita täällä on liikkeellä. Eikö teillä TODELLAKAAN ole elämää palsatn ulkopuolella kun riittää aikaa ja MIELENKIINTOA tällaiseen jankkaamiseen aivan itsestään selvästä asiasta???!!!

"Ennalta arvaamattomissa tilanteissa ja vaistolla".. Siis tää on mammapalsta, ei poliisikoulu? =) Jatkakaa.

Juu, otetaan vaikka esimerkki, jossa joku kirjoittaja kertoo tekevänsä itsemurhan vartin päästä ja nielevänsä juuri pillereitä: trolli vai kriisi? Lukitaanko ketju vai annetaanko keskustelun jatkua? Puututaanko keskusteluun?

Tai sitten se rintavarustuksiin liittynyt mellakka kesäkuun lopussa? Ketju piiloon vai pidetäänkö julki? Vai pistetäänkö vaan lukkoon, kun keskustelu menee törkeäksi, kun foorumissa onkin yht'äkkiä 100 000 eri kävijää päivässä.

Ei tämä poliisikoulu ole, mutta kyllä meilläkin on koko ajan tilanne päällä tavalla tai toisella.

Pee, nettituottaja

Alkuperäinen kirjoittaja Huh Huh:
Ihme vääntäjiä ja saivaretlijoita täällä on liikkeellä. Eikö teillä TODELLAKAAN ole elämää palsatn ulkopuolella kun riittää aikaa ja MIELENKIINTOA tällaiseen jankkaamiseen aivan itsestään selvästä asiasta???!!!

Hengitä nyt hyvä ihminen välillä. Verisuoni sulla katkeaa päästä tolla menolla.

hyvä pointti
;)
No, onko tämä prinsessa sitten ulkopuolinen? Tuntuu uskomattomalta, että ketjujen siirtelyistä ja moderoinnista pelkästään olisi kertynyt pienessä ajassa vajaat 200 viestiä.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:

miksi sitten eräs mode siirtää esim kirpparipalstalle vaikka viestiketjussa ei myydä/osteta/anneta/haluta mitään vaan kysytään paljonko esim mekosta voi pyytä jos sen myy jossain. näihin pitää puuttua koska noita ei ole vain yksi tai kaksi kertaa

Ja nopeasti siirtääkin.
Ilman että ensin mainitsee ketjussa että tämä kuuluisi kirpparille tms.Tuonkin voisi tehdä ennen ketjun siirtoa.Varmasti "kaupankäynti" loppuisi ja keskustelu jatkuisi muuten vaan.

hyvä pointti
;)
No, onko tämä prinsessa sitten ulkopuolinen? Tuntuu uskomattomalta, että ketjujen siirtelyistä ja moderoinnista pelkästään olisi kertynyt pienessä ajassa vajaat 200 viestiä.

Voihan sitä kertyä kun niin paljon keskusteluja siirtää kirpalle.

ai kamala ko jaksatte jauhaa :laugh: :laugh: :laugh:

on se niin helevetin vaikiaa mennä sääntöjen mukaan joo... jos käytte välillä muillaki palstoilla niin oikiasti te tajuatte miten me saahaan täällä olla ja mennä ku lehemät laitumella. kirjaimellisesti.

ammuu!