Kysymyksiä silmien laserleikauksessa olleille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rillipää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rillipää

Vieras
Monen vuoden pohdinnan jälkeen olen vihdoin ajatellut mennä laserleikkaukseen. Kertokaa siinä jo olleet kokemuksianne!! Itsellä lasit -5,5 molemmissa silmissä ja olisi niin ihanaa herätä aamulla siihen, että näkee hyvin :) Uimahallissa en tykkää käydä, kun ei näe ym. Piilareita olen käyttänyt jo niin pitkään, että silmien verkkokalvolla pientä arpeutumaa ja piilarit eivät enää tunnu niin mukavilta :( Pelkkien lasien käyttäjäksi minusta ei ole.

Kertokaahan millä tekniikalla leikkaus tehtiin, oliko lopputulos odotetunlainen? Tarvitko sairalomaa? Miten paljon maksoit molempien silmien leikkauksesta kaikenkaikkiaan (lääkärintarkastukset ja lääkkeet mukaanlukien)? Oletko tyytyväinen, että uskaltauduit leikkaukseen?

Kertokaa kaikki mitä mieleenne tulee! Kiitos jos viitsit vastata!

Lasik-leikkaus tehtioin minulle molempiin silmiin. oli yhden päivän kipeähköt, jolloin nukuin pitkälti. Onnistui hyvin, näistä ei taida palkallista saikkua saada, vähän luulen.

Jotain 2900 kaikkineen maksoi minun silmät. leikkaus oli yllättävän nopea ja helppo, ei niin kauhea, kuin luulisi. sain diapamin ennen leikkausta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Lasik-leikkaus tehtioin minulle molempiin silmiin. oli yhden päivän kipeähköt, jolloin nukuin pitkälti. Onnistui hyvin, näistä ei taida palkallista saikkua saada, vähän luulen.

Jotain 2900 kaikkineen maksoi minun silmät. leikkaus oli yllättävän nopea ja helppo, ei niin kauhea, kuin luulisi. sain diapamin ennen leikkausta.

Juuri näin meni mullakin. Suojalaseja piti pitää viikon ajan öisin ja tippoja tiputella. Oon niin onnellinen, kun ei tarvi enää laseja!

Kiitos vastuksestasi!
Missä leikkauksesi tehtiin ja milloin? Minä katselin Turun silmälaserin hinnastoa ja molemmat silmät Lasik-leikkauksella maksoi n. 3200 e.
Paljonko sinulla oli silmälaseissa vahvuutta? Nytkö siis pärjäät ihan ilman laseja/piilareita?

Alkuperäinen kirjoittaja rillipää:

Kiitos vastuksestasi!
Missä leikkauksesi tehtiin ja milloin? Minä katselin Turun silmälaserin hinnastoa ja molemmat silmät Lasik-leikkauksella maksoi n. 3200 e.
Paljonko sinulla oli silmälaseissa vahvuutta? Nytkö siis pärjäät ihan ilman laseja/piilareita?

Kyllä pärjään ilman mitään laseja ja muita. Onneksi, olin monta vuotta vaan ilman leseja enkä nähnyt paljon mitään. Mulla ei ollut paljoa miinusta, jotain - 2 ja -1 väliltä. Mutta silmät aika eriparia ja huono hämäränäkö, siten, että se arvo heitti valoisan ja hämärän väliä sen 0, 5.

Mun siskolla oli sit varmaan toi -5 tai jotain ja sille tehtiin hieman ennen kuin mulle, hyvin onnistu kanssa. Eiran sairaalassa kävimme molemmat.

mulle on tehty joskus 6-7 vuotta sitten prk- menetelmällä laser leikkaus. Mulla oli -6.5 toisessa ja toisessa - 5,5, ihan hyvin meni leikkaus, en ole enää tarvinnut laseja. Lasik leikkausta ei voinut mulle tehdä kun oli niin ohut verkko???/ joku muu kalvo, niin päädyttiin prk-menetelmään vaikka miinusta olikin niin paljon.Hämäränäkö on huonontunut ihan selvästi ja kirkkaat valot "siroaa" vieläkin, mutta siihen on jo tottunut. Oikein tyytyväinen olen ollut ja näöntarkkuus on säilynyt tosi hyvävä, eihän se niin tarkka ole kuin silloin laseilla, mutta ilman laseja pärjään ja itseasiassa taitaakin olla vähän plusnäköä nyt tällä hetkellä.

Rohkeasti vaan leikkaukseen, on niin paljon helpomipi olla ilman laseja.

multa leikattiin reilu vuosi sitten silmät lasik menetelmällä. miinusta oli molemmissa reilu 5 ja hajataittoakin oli. leikkaus tsessään ei sattunut,sen jälkeen silmät vetistivät ja kirveli pari tuntia mutta seuraavana päivänä oli näkö jo hyvä. sairaslomaa sain leikkauspäivän ja seuraavan. maksoi reilu 2700e ja esitutkimus muistaakseni 80e.
oli hintansa väärti.
yksityisellä saa kyllä rahoilleen vastinetta

Pistittekö näon suoraan nollaan vai vähän miinukselle ikänäköä ajatellen? Kun siis jos ihan nollaan asti on tavoitteena, niin eikö se tarkoita sitä, että ikänäön ollessa ajankohtainen, pitää taas hankkia lasit?

Niin ja toinen mitä mietin on se, kun olen jostain kuullut, että jos silmät on operoitu laserilla ja jos myöhemmin tulee kaihia, niin sitä ei voi sitten leikata. Onko niin?

Yhteistyössä