Alkuperäinen kirjoittaja Tiiteni:
Meilläkin kohta 1v3kk tyttö imee iltapuuron ja iltasadun jälkeen rintaa. Huvitutti on käytössä myös ja luulen, että suostuisi kyllä nukahtamaan myös pelkän tutin kanssa, jos vain olisin imettämättä. Kuitenkaan en ole rohjennut vielä kokeilla, koska juuri ollaan vasta yöimetykset saatu loppumaan. Pelkään, että herää sitten keskellä yötä tissiä kaipaamaan, jos ei saa sitä illalla. Niin, tiedän, joskushan tämä imetyskin on lopetettava, mutta on se vain niin paljon helpompaa näin. Ja tosiaan vieressä minäkin nukutuksen hoidan ja nostan sitten omaan sänkyyn. Rinnalle ei kyllä nukahda kuin todella harvoin vaan imemisen jälkeen pyörii usein kauankin ennen kuin "taju lähtee". Imetän noin 4 kertaa vuorokaudessa: illalla, aamulla ja ennen molempia päiväunia. Päiväunille kyllä isäkin välillä nukuttaa (ilman tissiä

).
Itseäni lainaan, että muistan , mitä on tullut viimeksi kirjoitettua!

Noin viikko sitten tyttö päätti itse, ettei iltatissiä halua imeä. Tarjosin muutamana iltana iltasadun jälkeen rintaa, mutta neiti vain muutaman kerran lupsautti ja halusi tutin tilalle suuhun! Yksittäisiä iltaimetyksiä on sen jälkeen ollut, mutta ei montaa kertaa. Välillä en ole tarjonnutkaan, mutta esim. saunaillan jälkeen tarjosin, kun tyttö oli löylyssäkin, eikä juonut iltapalalla maitoa juurikaan. Silloin tissi maistuikin ihan kohtuullisen hyvin. Päiväunitissi jätettiin pois aika samoihin aikoihin. Sekin oikeastaan tytön tahdosta, kun otti aina vain muodon vuoksi pari imaisua, kun kerran tarjottiin. Lakkasin sitten tarjoamasta, eikä tyttö ollut moksiskaan. Luulen, että asiaa "auttoi" tytön flunssa, kun välillä oli niin tukossa, että ei halunnut imeä rintaa, kun ei voinut hengittää samalla. Sen jälkeen sitten alkoi terveenäkin hylkiä tissiä.
Nyt ollaan sitten muutamana päivänä opeteltu nukahtamaan päiväunille omaan sänkyyn. Eka kerran itkeskeli vähän ja kampesi pystyyn XXX kertaa, mutta seuraavana päivänä olikin jo puolta helpompaa ja tänään pysyi kiltisti pitkällään ja nukahti lauleluuni. Yksin en ole yrittänyt häntä jättää nukahtamaan, vaan istun sängyn vieressä, kunnes nukahtaa. Mis toivoi, että tuon laulelunkin voisi lopettaa, kun hän ei oikein haltsaa noita kehtolauluja...

Sanoin, että asia kerrallaan vieroitellaan pois noita ylimääräisiä kuvioita. Minusta ollaan kuitenkin jo huimasti "edistytty" viikossakin!
Eilen illalla sitten kokeilin ekaa kertaa laittaa yöunillekin omaan sänkyyn. Ja kas, sehän sujuikin hyvin. Pari kertaa ihan kokeeksi nousi ylös, mutta suostui mukisematta takaisin pitkälleen kun laitoin. Nukahti taas lauleluun. Iltasatu luettiin ihan ekana oman sänkyyn laiton jälkeen, mikä aiemmin luettiin vierekkäin minun sängyssäni ja sitten sai tissiä ja lopulta ei huolinut edes sitä.
Tein eilen vielä toisenkin radikaalin ratkaisun. Muutin tytön huoneesta nukkumaan miehen kanssa samaan huoneeseen. Alkoi nimittäin olla yöt siinä pisteessä, että tyttö havahtui aina kun tulin itse nukkumaan tai kun sänky natisi kylkeä kääntäessä ym. olemattomiin ääniin. Itsekin jo aloin ihan pelätä nukkumaan menoa, kun odotin vain, milloin alkaa huuto ja saa nousta rauhoittelemaan. En uskaltanut enää tosiaan paljon hengittääkään, saati nautiskellen kääntää kylkeä omassa sängyssäni. Viime yönä olin siis eri huoneessa ja tyttö nukkui puoli kuuteen asti itkemättä. Pari kertaa taisi parahtaa lyhyelti. Itkuhälytin oli päällä. Itselläkin oli ihanan vapaa olo, kun ei tarvinnut jännittää joka liikahdusta ja yskäisyä.
En olisi ollut aiemmin itse valmis tällaisiin muutoksiin, mutta nyt vain tuntui, että aika on kypsä. Toivottavasti meidän yöt alkaa nyt sujua rauhallisemmissa merkeissä!
Muokkaan vielä... Niin, että meillä tyttö huolii oikeastaan enää aamutissiä joskus 5-7 aikoihin ja yleensä silloin otan viereeni imemään ja nukutaan vielä vähän aikaa vierekkäin. minun sänkyni on nyt miehen huoneessa ja tytön huoneessa on leveä vuodesohva, jossa voimme näitä aamutissittelyjä ja torkkuja vielä harrastaa. Välillä tarjoan päivälläkin tissiä, jos siltä tuntuu, mutta harvoin enää huolii kunnolla. Eilen kyllä kerhossa imi pitkään, kun meinasi väsy iskeä kesken kaiken.
Kiva, jos joku jaksoi lukeakin tämän.

|O