Kysymyksiä uusioperheen arjesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emiilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No on se mun ongelma.
Mun äidin kädet kipeät ja kunto muutenkin huono. Toinen sit juoksuttaa ja hyväksi käyttää äitiäni.

Mun mielestä on TÖRKEÄÄ pyytää ex anoppi lapsen vahdiksi jotta pääsee lenkille. Ja kuitenkin lopulta nykyinen mies onkin paikalla.

Siis en mitenkään vastusta etteikö äitini saisi lasta tavata. Minäkin näen kummityttöäni miellelläni ja olen monesti sanonut että meille saa neidin tuoda hoitoon aina kun haluaa. Mutta ei. Ennemmin juoksuttaa vanhaa äitiäni.

En tiedä miten ovat arkensa sopineet tai lasten hoidon. Sen takia kysyinkin että miten muilla? Mä kun olen aina jotenkin luullut että silloin otetaan koko paketti. Mä sanoin jo heti alussa että oon tyhmä, kun en ymmärrä. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
No on se mun ongelma.
Mun äidin kädet kipeät ja kunto muutenkin huono. Toinen sit juoksuttaa ja hyväksi käyttää äitiäni.

Mun mielestä on TÖRKEÄÄ pyytää ex anoppi lapsen vahdiksi jotta pääsee lenkille. Ja kuitenkin lopulta nykyinen mies onkin paikalla.

Voithan sä kertoa äidillesi kuinka sanotaan ääneen ei, JOS hän itse kokee tilanteen pahana. Muuten asia ei kuulu sulle.

Oletko kysynyt äidiltäsi, että haluaako hän käydä hoitamassa... jos vaikka haluaakin. Ja kyllä kait äitisi on kykenevä itsekkin suunsa aukaisemaan ja ilmoittamaan jos kunto on sellainen ettei pysty hoitamaan lasta.

Siis en mitenkään vastusta etteikö äitini saisi lasta tavata. Minäkin näen kummityttöäni miellelläni ja olen monesti sanonut että meille saa neidin tuoda hoitoon aina kun haluaa. Mutta ei. Ennemmin juoksuttaa vanhaa äitiäni.

En tiedä miten ovat arkensa sopineet tai lasten hoidon. Sen takia kysyinkin että miten muilla? Mä kun olen aina jotenkin luullut että silloin otetaan koko paketti. Mä sanoin jo heti alussa että oon tyhmä, kun en ymmärrä. :ashamed:

No, mun mielestä ei kyl vanhaa ihmistä juoksuteta. Puutu vain siihen ja puolusta äitiäsi. Joskus käy niin, että käytetään tosiaan vain hyväksi.
Kaikista äideistä, kun ei ole suoraan sanomaan...

En mä oo sille naiselle soittamassa tai heidän lasten hoitoon puuttumassa. Se että jollei tuo hyväksi käyttö lopu niin soitan kyllä ja puolustan ylikilttiä äitiäni. Ja jälleen kerran tarjoan lasten hoitoa apua meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Oletko kysynyt äidiltäsi, että haluaako hän käydä hoitamassa... jos vaikka haluaakin. Ja kyllä kait äitisi on kykenevä itsekkin suunsa aukaisemaan ja ilmoittamaan jos kunto on sellainen ettei pysty hoitamaan lasta.

Oeln äitini kanssa jutellut ja paljon keskusteltu asiasta. Mutta tuo nainen on vähä kumma. Mun äidillä oli tehty suolentähystys, ja silti oli pyytämässä hoitajaksi lenkin ajaksi ja tiesi kyllä missä äitini oli päivällä ollut.

Mun äiti on yli kiltti ja oikeesti se säälii sitä lasta. Äiti menee koko ajan ja hoidattaa lapsensa muilla. Se että jos ja kun keiltäytyy lasten hoitajantehtävästä ottaa tuo exminiä nokkiinsa ja suuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Meillä aikanaan mie "vierastin" isäpuolen pyytämistä lapsenlikaksi, mutta mies itse oli sitämieltä, että "Äiti menee nyt vaan, kyllä myö pärjätään..." ja sit kun meille tuli eka yhteinen lapsi, niin sen jälkeen en kyllä edes ole ajatellut etteikö tää isäpuoli ois yhtälailla isä näille "puolikkaille" kun ihan omilleenkin, ja onhan tuo :)

Minä olen aina luullut, että teidän kaikki lapset ovat yhteisiä? Kuinka monta lasta sinulla oli ennen mykyistä miestäsi? Onko miehelleäsi aiemmasta liitostaan/liitoistaan lapsia? :)

Mulla on 2 lasta aiemmasta avioliitosta, joka päättyi mieheni kuollessa lasten ollessa 2½ ja 1-vuotiaat. Itse olin silloin 21v. Miehelläni ei ole entuudestaan lapsia, vaan nää meidän lapset... joista pitää myös ihan 100% omanaan noita kahta puolikasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:

Oeln äitini kanssa jutellut ja paljon keskusteltu asiasta. Mutta tuo nainen on vähä kumma. Mun äidillä oli tehty suolentähystys, ja silti oli pyytämässä hoitajaksi lenkin ajaksi ja tiesi kyllä missä äitini oli päivällä ollut.

Mun äiti on yli kiltti ja oikeesti se säälii sitä lasta. Äiti menee koko ajan ja hoidattaa lapsensa muilla. Se että jos ja kun keiltäytyy lasten hoitajantehtävästä ottaa tuo exminiä nokkiinsa ja suuttuu.

Ja äitisi menee terveytensä uhalla hoitamaan, koska pelkää, että ex-miniä suuttuu ja hän ei nää enään lapsenlastansa. Voih, mä tiedän kans tälläsen tilanteen...jotkut ihmiset ne osaa hyväksikäyttää, eivätkä edes osaa hävetä.

mun ex:n sisko aikoinaan soitteli mulla hieman vastaavanlaisessa tilanteessa äidiltään salaa. no, anoppipa suuttuikin tyttärelleen. onhan hän oikeustoimikelpoinen henkilö ja osaa itse päättää milloin hän haluaa/jaksaa hoitaa/tavata lapsenlapsiaan. mun lapset olivat jo yli 10-vuotiaita molemmat
ihan ystävyydellä tämän sinulle kerron.

Yhteistyössä