Kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leevi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leevi

Vieras
Rohkaistuin viimein kirjoittamaankin enkä vain lukemaan. Minulla on paljon kysymyksiä vailla vastauksia ja kerrottavaa paljon. Tässä tulee.

Nuorempana söin pillereitä varmasti kymmenen vuotta mutta nyt olemme mieheni kanssa käyttäneet ehkäisypuikkoja pari vuotta ja nyt ollaan oltu ilman ehkäisyä elokuusta lähtien. Marraskuussa ja joulukuussa tikutin oviksen ja rakastelut ajoitettiin juuri niille päiville. Mitään ei vain ole kuulunut vain epämääräisiä oireita jotka viittasivat selkeästi raskauteen.

Suru ja pettymys oli valtava taas kun menkat alkoi. Tiedän että teitä pidempään yrittäneitä on tosi paljon mutta tiedätte kuitenkin tunteeni. Olen jo juonut greippimehua ja ollut rakastelun jälkeen jalat seinällä ja vaikka mitä ""hullua"".

Mutta kysymyksiä:
Kun kävin viimeksi gynellä ennen laparoskopiaa niin hän sanoi että jo keväällä voi tulla tutkimuksiin kun ehkäisypuikkojen teho on niin huono että se lasketaan jonkun koulukunnan mukaan yritysajaksi. Kauanko olette itse odottaneet tutkimuksiin menoa?

Mitä käytännössä sitten tehdään ja minne mennään?

Oletteko pystyneet iloitsemaan muiden (tuttavien/läheisten) raskauksista aidosti vai onko katkeruus tms kalvanut kovasti?

Tässä pakkaspäivän pohdintoja ja kysymyksiä. Meillä pakkasta -28 astetta.

Aurinkoista talvipäivää kaikille:)

Meillä on yritetty vuosi ja 4 kk. Nyt ensi kuulle on varattu aika lapsettomuustutkimuksiin, tätä ennen olen käynyt ihan perustarkastuksessa gynellä, syönyt 3 kk terot ja mies on käynyt antamassa spermanäytteen. Kaikki on muka kunnossa, mutta mitään ei vaan tapahdu. Ovistesteihin saan viivoja ja menkatkin nyt säännölliset, ovis on näkynyt ultrassakin. Miehen sperma melko hyvää, parempaakin vois olla. Väestöliittoon olemme menossa, ensin vain keskustellaan ja katsotaan mitä tehdään. Luulisin, että yleensä ultraavat ja tsekkaavat että ovis tapahtuu, miehen sperma testataan. Sitten on olemassa ainakin joku tutkimus, että paikat on ""auki"" naisella. Voi mennä julkiselle (jonot...), Väestöliittoon tai yksityiselle, jos haluaa maksella vähän enemmän ja saada nopeampaa palvelua. Väestöliitto on noiden väliltä ja sieltä saatiin aika melko nopeasti. Kuulemma hyvää palvelua ja hinnat kohtuulliset. Saa nähdä, mutta pakkohan se on jo jotain tehdä ettei hulluksi tule.

Kaveri sai vauvan kuukausi sitten, aloittivat yrittämään 3 kk meidän jälkeen. En todellakaan voi nyt nähdä lasta, liian vaikea asia. Olen kuitenkin yrittänyt toivotella onnea hänelle sähköpostitse, hän onneksi tietää meidän tilanteen (ei ehkä kuinka paha paikka tämä on, itse tuli tosiaan melkein heti raskaaksi..). Serkkuni on raskaana, juuri sain tietää. En iloitse, olen todella katkera enkä voi nähdä häntä. Onneksi ei olla muutenkaan läheisiä. Tiedän ettei heitä voi syyttää mistään ja ihmisillä on oikeus lapsiin, mutta vaikea sitä surua ja katkeruutta on poiskaan saada. Minä teen niin, etten pidä yhteyttä ja selitän joskus asian. Toivotaan vaan, että kohta meilläkin olis jotain kerrottavaa muille! Miten muuten kaikki alkaa lisääntymään silloin kun asia on itsellä ajankohtainen, vuosiin ei ole syntynyt lapsia kenellekään tutulle...

Koitetaan jaksaa, onneksi kohta on kevät!

meillä yritsytä takana 10kk. kiertoni säännöllinen saan bongattua oviksen, juon greippimehua, ja puuhastelut on aina yritetty saada oviksen aikoihin. ei tärpin tärppi. Aika yksityiselle varattuna ensiviikolle. toivon että tutkisivat miehen sperman ja minulta ottaisivat ultran, jatsoisivat onko putket auki. en tiedä mitä maksaa, mutta varmasti paljon. Netistä katsoin yhtä firmaa ja sperman tutkiminenkin maksaa 120e. pelkkä käynti jo varmaan 70-80e ...et sellaista. Yksityiseltäkin voi käsittääkseni saada lähetteen julkiselle puolelle jatkotutkimuksiin.

Ensimmäinen selkeän katkeruuteni merkki näkyi jouluna. olimme kylässä tuttavapariskunnan luona ja eikös rouva tehnyt raskaustestiin plussan juuri tuolloin. olin tietysti jollain tavalla iloinen heidän puolestaan, koska aikoinaan heilläkin on ollut ongelmia lapsen saannissa. nyt siis masussa tulossa jo toinen. loppujen lopuksi kuitenkin olin katkera, koska minä olisin halunnun olla se joka plussaa. tuolloin tunsin itseni todella sekundaksi.

Meillä takana 6kk tai 7kk en ole varma, mutta pongaan oviksen, tosin kaksi kertaa jäänyt tulematta (normaalia..?).

Kyllä syö toisten onni! Ja samalla on kuitenkin ilonen toisten puolesta... Serkkuni sai syksyllä toisen lapsensa, on minun ikäinen,eli 22. Olen kummi ja aivan tohkeissani tästä pienestä ihmeestä! Ja samalla en tajua kuinka voin olla niiiiin katkera, että heillä on kummatkin tärpännyt ekasta kierrosta ja itse saa kk toisen jälkeen pettyä...

Jotenkin sitä ajatteli että aika nopeasti tärppää kun on nuori ja terve mutta eipä vaan mennytkään niin.... Mennään parin kk päästä yksityiselle tai johonkin tutkimuksiin koska luulen että jotain on vialla.

Yhteistyössä