kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1,5kk unikysymyksiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

1,5kk unikysymyksiä

Vieras
1,5kk vauvan unesta kyselisin...
ensinnäkin te jotka ootte nukuttaneet vatsalleen vauvan, miten teillä on sopeutunu sitten vaunupäikkäreihin kun sieläpä ei voi laittaa vatsalleen. Mä oon alkanu epäillä että jotain "orientaatioongelmaa" sit päivisin vaunuissa kun herää aina sen unisyklin jälkeen joskus auttaa heijaaminen, joskus ei. ALuksi meni vaunu-unet hyvin kun vielä nukkui kyljellään. Tosin nyt taidetaan olla pahimmassa tiheänimunajassakin mutta selvästi välillä olis vielä kovin väsynyt eikä nälkäinen kun joudun ottamaan vaunusta pois, esikoisen takia kun en voi kovin usein ja kauaa olla aina ulkona lykkimässä vaunuja.

Onko muita jotka sit sänkyyn nukuttaessa joutuu kantamaan vauvan uneen sylissä ennenkuin voi laittaa nukkumaan? Itellä alkaa käydä selän päälle kovasti (ja päänupin) vaikka esikoisen aikana tein kyllä saman eikä kanteluun kuitenkaan oppinut vaan yhtäkkiä alkoi hyväksyä sängyn muitta mutkitta.

Mites paljon teillä nämä 1,5kk nukkuu vuorokaudessa? Meillä yöunet n.11h, ja sit päikkäreitä tällähetkellä 1+2+1h. Päikkärit tuntuu kovin vähäisiltä ja toi vimppa tunti tulee kasaan illan vartin torkuista mitä ottaa.

niin mä en tohdi vaunuihin laittaa vattalleen kun kylmät ilmat vielä ja nukkuu siinä äp:sen pussissa, kesällä tietty voi nukkuakin vattallaan vaunuissa paremmin.

Massullaan meillä ei ole ikinään nukkunut, mutta 3-kuiseksi asti iltanukuttaminen tapahtui sylissä. 1,5-kuisena vauvamme oli todella virkku. Yöunet oli 9 tuntisia, mutta heräili kahden tunnin välein syömään. Päivisin nukkui vain vaunuissa 45 min., kovan tappelun jälkeen. Tuurilla satunnaisesti nukkui aamulla ja illansuussa 20 min. torkut. Elikkäs ei kaikki vauvat nuku niin paljoa. Poika on vasta iän myötä oppinut nukkumaan pidempiä päiväunia.

Sulla ap vaikuttaa vauva nukkuvan oikein ihanteellisesti, jos kerran 11h yössä, ei meillä tossa vaiheessa vaan niin paljoa, eikä vielä 3kk iässäkään. Meillä ei ole missään vaiheessa nukuttu mahallaan - tuettu kylkiasento paras, tai sitten selällään.

Yhteistyössä