Kysymys digitaalisesta kuumemittarista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mittaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mittaaja

Vieras
Tiedättekö voiko mittariin luottaa kun se jatkaa lämmön mittausta, eli lämpö nousee, vielä piippauksen jälkeen jonkin aikaa ? Vai toimiiko kaikki mittarit niin?
Äsken esim. mittasin lämpöä. mittari piippasi kun lämpö oli 36,89. Mittari on yhä kainalossa ja näyttää nyt 37,19.. Testaan kuinka korkeaksi nousee. Onko todellinen lukema se piippauksen aikainen vai se mihin lämpö nousee? Mun maalaisjärki ei nyt oikeen avaa asiaa, joten kiitos tietämyksestänne!

ps. nyt mittari näyttää 37,23..

[QUOTE="Nuuh";25246749]Meillä lukema nousee varmaan maailman tappiin asti. Ohjekirjassa käskettiin lukea mittari heti piippauksen jälkeen.[/QUOTE]

Ahaa, ok.
Lukema onkin tässä koko ajan vaan noussut.. nyt jo 37,42 :D
Kiitos vastauksesta!

Minulle sanottiin apteekissa, kun olin ostamassa uutta kuumemittaria, koska entinen teki juuri samalla tavalla kuin ap:lla, että mittarin pitäisi olla sen viisi minuutti kainalossa, vaikka se välillä piippaisikin. En ostanut sitten uutta ja vanhalla on pärjännyt, kun on tehnyt juuri niin kuin apteekissa sanottiin ja uskon, että lukema on pitänyt paikkaansa.

Meijän mittarin ohjeessa sanotaan että pitää piippauksen jälkeen pitää vielä 5 minuuttia. Oiskohan ollut niin että pepusta mitatessa se piippaus kertoo että on valmis, suusta ja kainalosta pitää odottaa vielä 5 minuuttia. Hassua kyllä musta että pitää vielä odottaa.

Juuri toissapäivänä radio suomessa haastateltiin apteekkaria ko. asiasta. Hän kertoi, että luotettava tulos kyseisillä mittareilla tulee peräsuolesta. Hän suositteli, että kokonaisaika kainalosta mitattaessa on 5-10 min, piippasi mittari milloin tahansa.

Yhteistyössä