Kysymys huutis-myyjille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiure
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiure

Vieras
Haluaisin myydä huuto.netissä vaatteita ja tavaroita kaapin pohjalta, mutta... tuo postitus...
myönnän, en ole koskaan postittanut pakettia. Ei ole tarvinut.
Miten pakkaatte esim housut? Miten on halvinta postittaa? Postissa kun olen käynyt niin olen vilkuillut erilaisia postin paketteja ja kuoria mutta tuleeko niillä postitus kalliiksi?
Entä uskaltaako tehdä niin että ensin lähettää ja sitten perii
maksun?
Kamalan hankalaa tuolta postin sivulta arvioida postimaksuja.

Pyydä postista hinnasto ja sen mukaan arvioi a) mahtuuko housut postiluukusta menevään kirjeeseen vai b) maksikirjeeseen. Paketin voit punnita talousvaa'alla tai sitten vaivihkaa lähikaupan hedelmävaa'alla. Postilla on nykyään vaihtoehtona 1. tai 2. luokan posti, joten voit laittaa huutajalle vaikka kaksi eri vaihtoehtohintaa. Aika yleinen käytäntö huuto.netissä on, että huutaja maksaa paketin ensin ja sitten vasta lähetys. Itse olen kokenut tämän toimivaksi käytännöksi. Itse pakkaan tuotteita kierrätysmateriaaleihin eli käytettyihin kuoriin tai milloin mihinkin. Hyvin harvoin olen ostanut postista varsinaisia postituskuoria.

helposti kuoria, pieneen mahtuu hienosti esism bodyt paidat hatut vaipat yms yms, oon mä sellaseen tunkenut myös imetysmekon :D eli siihen saa laittaa 500gr ja ei saa ylittää kolmensentin korkeutta.
Isompaan mahtuu sitten isommat vaaatteet.

niitä saa ostettua vain paketeissa pienet maksaa euron kappale, ja isot noin 2 euroa.

nää on musta helppoja kun ei kauheesti tartte punnailla koska 500 gr on tosi paljon, ja sitten myös tietää hinnan etukäteen.

vinkiksi vielä että kannattaa laittaa kuori kiinni pakkausteipillä, näissä on jostaan syystä tosi huono liima :(

niin ja vielä, mä ootan että maksu näkyy ja postitan sitten, jos on paljon positiivisia palautteita postitan jo kun ilmoittaaa maksaneensa

Yhteistyössä