Kysymys jehovantodistajista ovella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kunhan mietin

Vieras
Mä en yleensä avaa ovea jos/kun ovikello soi jos en tiedä että joku olis tulossa kylään yms. Juurikin sen takia en avaa, koska oveni takana käy paljon jehovantodistajia.

Tänään oven takana oli mies jolla oli punainen urheilukassi kädessään. Katsoin ovisilmästä enkä aukaissut ovea. Kurkkasin ovisilmästä, koska ajattelin että voi olla posteljooni. Soitti vain mun ovikelloa kerran ja lähti. Olisko hän voinut olla jehovantodistaja? Lähinnä mietityttää tuo urheilukassi...

Enkä ole vainoharhainen ja luullut hänen olevan joku kirvesmurhaaja. Kunhan vaan mietin että voiko jehovantodistajalla olla urheilukassi vai onko heillä salkku yms :)

Mä en ole koskaan ehtinyt tutkia... ei ku katsoa heidän kassejaan kun tapanani on pöllyttää ne pellolle niin nopeasti. Ei siinä ehdi huomioida kasseja ollenkaan.

Eipä voinu olla ulosottomies :) Ja jos hällä olis oikeesti asiaa ollut, niin luulis että soittaisi enemmän kuin vain kerran. Luulin tosiaan olevan postipoika, mutta tuli tiirattua mitä on kädessä ja silmät osu tuohon punaiseen urheilukassiin... Ties vaikka olisi voittanu sen kassin sisältöineen ja en avannu :)

Mut joo, jäi vähän häiritsemään ja mulla käy yleensä noita nais jehovantodistajia niin mietin että onkohan miehillä salkku.

Voi se olla myös murtovaras checkkauskierroksellaan. Vähän aikaa sitten näistä taas varoteltiin lehdessä, kiertävät päiväaikaan ovia läpi ja katselevat kuka on kotona. Täälläkin liikkui, soitin poliisille. Katsoin ikkunasta kun tutkivat kaveria kadunvarressa (sopivasti näkymä tohon kadunvarteen) ja näytti olevan sorkkaraudan kera liikkeellä. Tästä edespäin pidän kyllä aina sen verran ääntä, että ulkopuolella oleva kuulee jonkun olevan kotona. Jos ei muuten niin napsautan turvalukon kiinni, pitäisi olla selvä merkki " et ole tervetullut, painu muualle".
Tai sitten se oli kaupustelija, niitäkin liikkuu joulun tullen. Tai kerjäläinen. Kuka tietää, mutta tuntemattomille en minäkään avaa ovia. Jehovia en kyllä ole nähnyt urheilukassien kanssa kierroksella, salkkujen kyllä.

Mäkään en avaa ovea kenellekkään summeria painavalle ihmiselle, enkä varsinkaan ufolle, onneksi meillä on koira, joka haukkuu taukoamatta pitkän aikaa, jos joku painaa summeria, niin siinähän sitten tulee varkaat kylään, jos uskaltavat... Kivoja nämä vahtikoirat. :)

Kyllä niitä miespuolisiakin jehovan todistajia on, ainakin meidän ovella näkynyt useammin miehiä kuin naisia. Tosin sitten isäni kerran kyläilleessään meillä teki yhdelle jehovan todistajalle hyvin selväksi sanallisesti, että sillä ei ole mitään väliä monta kertaa he ovella ravaavat mutta meidän mielipiteet ei muutu (Kävivät tasaisesti joka toinen kuukausi ovella vainoamassa, alkoi mennä hermo vaikka en avannut ovea tai jos erehdyin avaamaan toivotin ystävällisesti heidät suksimaan kuuseen. Taisi olla sen verran ahdistava kohtaaminen isäni kanssa, että sen koommin ei ole jehovia meidän talolla näkynyt, aikaa jo kuusi vuotta. (keskikokoinen paikkakunta)

Yhteistyössä