kysymys kaksosraskauksista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wonder
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wonder

Vieras
Tää voi olla ihan typerä kyssäri, mut mielenkiinnosta kyselen. Eli, miten siis toimisi KÄYTÄNNÖSSÄ: Olen kahden lapsen äiti. Olen hedelmällinen, eli aina kun ollaan alettu suunnitteleen raskautta, siis nyt vois jättää ehkäsyn pois, et tulee jos on tullakseen, niin tärppää heti. Olen aina toivonut saavani kaksoset, ja mitä JOS haluaisin vielä kerran raskaaksi, onko lääkärillä mahdollisuutta määrätä minulle lääkettä, jolla olisi mahkut saada kaksoset? Ja onko sellaista lääkettä edes olemassa? Ihan siis mielenkiinnosta kyselen :)

On olemassa lääkettä jossa on riski kaksosraskauteen(käytetään lapsettomuushoidoissa),mutta kukaan täyspäinen lääkäri ei määrää(tai ainakaan pitäis!!!)lääkettä ilman ongelmia.

Ei taida Suomessa kukaan lääkäri määrätä noita munasoluja irroittavia lääkkeitä "hyvin lisääntyville" naisille, onneksi. Kaksoisraskaus on AINA riskiraskaus.

Toivottavasti ei ole, eikä ainakaan Suomessa kukaan lääkäri määrää! En vaan ymmärrää näitä äitejä, jotka romantisoi kaksosuutta! Kaksosraskaus on aina riskiraskaus, siinä on monin verroin suurempi todennäköisyys joutua vauvan/vauvojen tai äidin vaaraan.
Mulla on ollut yksi kaksosraskaus. Kaikki sujui hyvin ihan loppukolmannekselle saakka ja sitten menikin lähes niin huonosti kuin voi mennä... Lopulta meille syntyi yksi terve vauva. Toisen pienen hautasimme lastenhautausmaalle.

On olemassa keinoja mutta kukaan täysipäinen lääkäri ei auta ketään saamaan kaksosia vain siksi että "kaksoset ois kivat". Siis Suomessa. Rajojen ulkopuolelta löytyy kyllä apua vaikka viitosten hankintaan.

Yhteistyössä