Kysymys kissaihmisille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Kertokaapa onko ihan tuhoon tuomittu ajatus ottaa perheeseen, jossa yksi täysikasvuinen kissa ( yli 10 vuotias, leikattu naaras), pentu (tyttö) JA toinen täysikasvuinen, vuodenikäinen kissa (toistaiseksi leikkaamaton uros). Tulokkaat samasta perheestä, samalta emolta. Pentu tulossa meille joka tapauksessa :)

Minkälaisia kokemuksia täysikasvuisten kissojen sopeutumisesta toisiinsa?
 
[QUOTE="Vieras";26404162]Kertokaapa onko ihan tuhoon tuomittu ajatus ottaa perheeseen, jossa yksi täysikasvuinen kissa ( yli 10 vuotias, leikattu naaras), pentu (tyttö) JA toinen täysikasvuinen, vuodenikäinen kissa (toistaiseksi leikkaamaton uros). Tulokkaat samasta perheestä, samalta emolta. Pentu tulossa meille joka tapauksessa :)

Minkälaisia kokemuksia täysikasvuisten kissojen sopeutumisesta toisiinsa?[/QUOTE]

Joko sopeutuu tai sitten ei. Se on ainakin plussaa, että toinen aikunen on vastakkaista sukupuolta :)
 
Oli samanalainen tilanne, mutta vanhin kissa oli jo lähes 13. Nuori otti usein yhteen vanhan kanssa kun ei vanhus koko ajan olisi jaksanut leikkiä ja antoi sitten kyytiä nuoremmalle että karvat vaan pöllysi :D Suurimman osan aika elelivät kuitenkin ihan sopuisasti :)
 
Se vähän riippuu. On mulla tullu täyskasvusten sekkaan pentuja ja täyskasvusiaki ja hyvin on pärjätty. Kuhan on tulokkaat oppinu talon tavoille, eli vanhin kissarouva on kingi ja määrää tahin :D Sen jälkeen ko se on menny perille uusien kalloihin, on laskeutunu rauha.
 
Meillä oli aikuinen leikattu uros jolle otimme uros pennun kaveriksi. Aluksi meni hienosti, mutta kun pentu kasvoi alkoi tappelut. Vaikka pentukin leikattiin, niin eivät tulleet yhtään toimeen. Lopulta vanhempi kissa karkasi ulos, eikä tullut enää takaisin ikinä. :'(

Mutta on niitä hienojakin loppuja kissojen yhdistämisissä nähty. Kysy saatko kissat koeajalle vaikka kuukaudeksi tai edes pariksi viikoksi?
 
Meillä oli aikuinen leikattu uros jolle otimme uros pennun kaveriksi. Aluksi meni hienosti, mutta kun pentu kasvoi alkoi tappelut. Vaikka pentukin leikattiin, niin eivät tulleet yhtään toimeen. Lopulta vanhempi kissa karkasi ulos, eikä tullut enää takaisin ikinä. :'(

Mutta on niitä hienojakin loppuja kissojen yhdistämisissä nähty. Kysy saatko kissat koeajalle vaikka kuukaudeksi tai edes pariksi viikoksi?

Tuota "koeaikaa" itsekin vähän mietin. Meillä oli pitkään kaksi kissaa, joista valitettavasti toinen menehtyi vanhuuden mukanaan tuomiin vaivoihin. Aikoinaan nämä kaksi, kumpikin naaraita, tulivat meille vuoden välein ja tottuivat toisiinsa nopeasti. N. 14 vuotta elelivät sovussa.
Pentu tosiaan meille on tulossa parin viikon kuluttua.
 
kyllä ne tottuu jos on tottuakseen. Meill oli ennestään 2 kissiä. Jotka tuli mun kaverilta. Silläki oli ensi poika katti pennusta alkaen jonka jälkeen se pelasti tuon meidä kissamuorin mummansa tykyä. Hienosti tottuuvat. Sitte nää kaks muutti meille, olivat meillä hetken kunnes saatiin taas yks pelastus lapsi. Puolen vuoden ikäänen kollipoika jonka kumminki vein äiteelleni mun vanhan kissaherran seuraksi ku sen kaveri kuoli samana syksynä. Näistäki tuli kaverit vaikka ikäeroo pojilla oli tosiaan se 12 vuotta. No meille siis jäi ne kaks kissaa, ja ny syksyllä tuli taas kolmas meille. Ny nää on jo iloonen pikku lauma vaikka ens alkuun piti selvittää järjestystä. Eli kissimuori määrää taloontavat, sitte tuloo uusi tulokas ja viimeeseksi tipahti meidän nössykkä poika. Ja tuo uus ei kuulemma oikeen ennen oo piitännu muista kissiistä mut hyvin tuloovat toimeen. Nukkuvat yöt sohvalla kylkikyljes.
 

Yhteistyössä