kysymys koskee asiaa NN ja mepä naiset keskitymmekin pohtimaan aihetta GGGG

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn minä

Vieras
eli kysymys on selkeä, mutta te vastaatte aivan asian vierestä eli jäätte monien viestien ajaksi pohtimaan jotain, mikä ei liity ollenkaan itse kysymykseen???!!

Miksi?

ESIMERKKI (ei todellinen juttu vaan keksitty):
mitä pesuainetta kannattaa käyttää, kun lapset on allergisia ja kuivaihoisia?

vastauksista yksi tai kaksi vastaa, että pesuainetta XX ja TT, kymmenen muuta alkaa kysellä, miksi en vie lasta lääkärille, mikä allergia heillä on, olenko itse allerginen ja jos kerran olen tietoinen että lapset ovat kuivaihoisia, miksi en vie heitä lääkärille, ja edelleen miten edesvastuutonta on jättää hoitamatta allerginen lapsi ja on ihan oikein, että neuvola on puuttunut asiaan ja vaatinut ´tilanteele muutosta välittömästi (vaikka tästä ei ollut mitään mainintaa kysymyksessä vaan tämä on vastaajan B oma päätelmä)

Niin että...??miksi on vaikea vastata itse kysymykseen??????

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn minä :

Tämä on keskustelu palsta, eikä lääkäri-vastaa palsta.
Keskustelu rönsyää ja siihen kuuluu kysymysten lisäksi mielipiteitä, kommentteja jne..

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn minä :

Tämä on keskustelu palsta, eikä lääkäri-vastaa palsta.
Keskustelu rönsyää ja siihen kuuluu kysymysten lisäksi mielipiteitä, kommentteja jne..

Niin, tuo oli vaan esimerkki!!
kysymys voi olla ihan mikä vaan?

Kysytään vaikkapa lapsen uhmasta tai kysytään, mistä löytyisi joku tietty juttu..
ja vastaus on, että miten te sitten sossun rahoilla tommosia voittekin ostaa, mene töihin!

tai jos kerrotaan uusperheilystä ja eroista, vastaus saattaa olla, että "huora! Perheenrikkoja ! miksi veit naimisissa olevan miehen!" vaikkei koko jutussa olla puhuttu näin.

Sinäkin vastasit asian vierestä, koska et ymmärtänyt, että esimerrkki oli kuvitteellinen esimerkki.

Jos ei tykkää keskustelusta, niin ehkä tämä on väärä palsta kysyä? Aika nopeasti keskusteluapalstat kuolivat, kos keskustelut kulkisivat tätä rataa:

Kysyjä: Mikä on paras pesuaine allergiselle?
Vastaaja 1): Omo.
Vastaaja 2). Ariel.
Kysyjä: Ok, kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sinäkin vastasit asian vierestä, koska et ymmärtänyt, että esimerrkki oli kuvitteellinen esimerkki.

Höpöhöpö.
Minä ymmärsin kyllä koska niin sanoit mutta sinä et ymmärtänyt että vastasin kuvitteelliseen esimerkkiin.
Oli sitten lääkäri-vastaa palsta tai hortonomi-vastaa palsta niin täällä on turha odottaa samanlaisia asiapitoisia vastauksia koska aiheista on tapana keskustella laajemmin.

Miksi sinua risoo moinen. Keskity vaikka joihinkin hieman pahempiin epäkohtiin elämässä.

Koska joskus sattuu huomaamaan että asian vierestä saa mehevän keskustelun. Toki voisi aloittaa uuden thredin, mutta kyllähän sitä samassa jutussa voi jatkaa. Harvat keskustelut ovat tosi massiivisia.

Joskus kyllä täällä uraudutaan ihan eri juttuihin ja välillä keskustelun sävy muuttuu älyttömäksi.

Yhteistyössä