Kysymys koskien sitä, kun pääsee työkkärin kurssille??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mulla siis alkamassa 2.8 kurssi. Pitääkö mun jotenkin kelaan ilmoittaa, että maksavat sitten täysmääräisenä tuon ja saisin sen ylläpitokorvauksen? Vai meneekö automaattiseti työkkäristä lausunto kelaan ja mun ei tarvitse, kun merkata lappuihin kurssi/koulutus. Miten sitten, kun tuo kurssi on käyty? Menenkö vain sitten taas työkkäriin ilmoittautumaan? Tämä asia on mulle ihan uusi ja olen jo miettinyt jos huomenna soittaisi ja kyselisi miten nuo menee. Mutta ajattelin, jos täällä joku tietäisi :)

Mun mielestä tieto menee automaattisesti. Nuo kurssithan menee työkkärin kautta, vaikkei työkkäri niitä järjestäkään. En oikein tiedä mitä sitten kun kurssi loppuu. Jos vaikka kävisit työkkärissä hieman ennen kuin kurssi loppuu?

En oo ihan varma, mutta todennäköisesti työkkäristä menee lausunto kelaan. Kannattaa nyt kuitenki varuilta kysyä sieltä työkkäristä tai sitten kelasta, miten sun pitää toimia.

Kesto on 4,5kk. Tiedon siintä, että pääsen sain perjantaina. Eli viikko aikaa, kun jo se alkaa :D Mutta siis näin itsekin mielessä pähkäilin, että ei tarvitse mun mitenkään mihinkään ilmoitella, että työkkäri laittaa lausuntoa kelaan ja minä vain merkitsen jotain muuta, kun työtön.

Ei tarvitse ilmotella kelaan. Kelanlappuun täytät vaan et kurssilla.Sit kun kurssi loppuu,saat siitä todistuksen jonka kanssa menet työkkäriin,jatkavat sit työttömyysetuutta jos et ole saanu töitä.

Yhteistyössä