Kysymys lapsen allergiasta ja eläimistä

Katherine Wheel

Aktiivinen jäsen
27.01.2005
17 604
0
36
Tulipa mieleeni tuolla vauvalla vieraillessani tälläinen kymysys. Kuvitellaanpa tilanne, että teidän miehellänne on aikaisemmasta liitosta lapsi/lapsia joita isä tapaa, kotonaan tietenkin. Sinulla on kissa, koira tai joku muu eläin, jolle lapsi tulee allergiseksi. Mitä tekisitte? Luopuisitteko eläimestä, vai saisiko isä tavata lapsiaan jossain muualla tai olla tapaamatta kokonaan?

Eikö niitä elukoita voi laittaa hoitoon "isäviikonlopuiksi"? Ja siivota koti kunnolla ennen lasten saapumista? Siis jos on vaan lievää allergiaa.
Mutta jos ei vois laittaa elukoita hoitoon, ni kyllä niille sit tarvis hankkia uudet kodit.

Ei kai siinä muukaan auta, jos eläinten hoitoon vieminen ei riitä. Tosi kurja tilanne varsinkin jos uusi tyttöystävä on vaikka aktiivinen palveluskoiraharrastaja ja joutuu luopumaan koiristaan miehensä lasten takia. Itse ehkä laittaisin koirat ulkokoiriksi, jos se olisi mahdollista tai yrittäisin löytää asunnon, missä koirilla olisi kokonaan omat tilat ja ihmisillä omat. Jos tämäkään ei auttaisi, en tiedä mitä tekisin. Jos omat lapset nyt tulisivat allergisiksi, laittaisin ensin meidän koirat ulos ja toivoisin, että se riittäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Eikö niitä elukoita voi laittaa hoitoon "isäviikonlopuiksi"? Ja siivota koti kunnolla ennen lasten saapumista? Siis jos on vaan lievää allergiaa.
Mutta jos ei vois laittaa elukoita hoitoon, ni kyllä niille sit tarvis hankkia uudet kodit.

Tää ei oo todellinen tilanne mulle, vaan luin tuolta vauvalta vastaavanlaisesta, jossa isä ei suostunut avovaimonsa kissoja häätämään kodistaan, mieluummin sitten niin ettei lapsi enää tullut isälle.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

Tää ei oo todellinen tilanne mulle, vaan luin tuolta vauvalta vastaavanlaisesta, jossa isä ei suostunut avovaimonsa kissoja häätämään kodistaan, mieluummin sitten niin ettei lapsi enää tullut isälle.

No onpas isä. :o

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

No onpas isä. :o

Niinpä. Kyllä mä tollasen äijän avovaimona miettisin, että tekisköhän se jotain vastaavaa jonain päivänä minulle ja meidän yhteisille lapsille...

Siinä kyllä kestää kaksi vuotta että eläimen allergisoivat hiukkaset lähtee kokonaan kämpästä kun eläin on lähteny, et ei siivous auta ja muualle vieminen. Valitettavasti ei auta sekään et isä tapaa muualla, paitsi jos käy ensin kolmannessa paikassa suihkussa ja vaihtaa vaatteet, jotka on pesty ja säilytetty muualla kuin teillä kotona (jossa eläin ja allergisoivat jutut ovat). Ne epiteelit ja allergisoivat ainesosat kuskautuu mukana. Riippuu tietysti miten kovasti on allerginen tuo lapsi...

Kokemusta asiasta löytyy, ite olen allerginen, eikä valitettavasti se merkitse kenellekään miehes lähisuvussa mitään. En tietenkään voi vaatiakaan heitä luopumaan tai kieltämästä ottamaan lemmikkejä, vaan aiheuttaa paljon paljon ongelmia minulle sekä allergia oireina että paskamaisina asenteina (heidän puoleltaan), kun me ei voida kyläillä niin paljon.

Ikävä tilanne...

Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
Siinä kyllä kestää kaksi vuotta että eläimen allergisoivat hiukkaset lähtee kokonaan kämpästä kun eläin on lähteny, et ei siivous auta ja muualle vieminen. Valitettavasti ei auta sekään et isä tapaa muualla, paitsi jos käy ensin kolmannessa paikassa suihkussa ja vaihtaa vaatteet, jotka on pesty ja säilytetty muualla kuin teillä kotona (jossa eläin ja allergisoivat jutut ovat). Ne epiteelit ja allergisoivat ainesosat kuskautuu mukana. Riippuu tietysti miten kovasti on allerginen tuo lapsi...

Kokemusta asiasta löytyy, ite olen allerginen, eikä valitettavasti se merkitse kenellekään miehes lähisuvussa mitään. En tietenkään voi vaatiakaan heitä luopumaan tai kieltämästä ottamaan lemmikkejä, vaan aiheuttaa paljon paljon ongelmia minulle sekä allergia oireina että paskamaisina asenteina (heidän puoleltaan), kun me ei voida kyläillä niin paljon.

Ikävä tilanne...

Juu, minäkin olen allerginen. Joskus kakarana, kun serkkuni tuli meille kylään vanhempiensa kanssa, sain allergiaoireita jo heidän vaatteistaan. Heillä oli tuolloin kaksi kissaa.
Mutta jos on lievä allergia, ni sit elukoiden hoitoon vieminen ja kodin siivous voisi auttaa.

Yhteistyössä