Kysymys MODEILLE ja muille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tietyssä mielessä joo, altistaa itsensä arvostelulle ja kritiikille kun tuo kuvansa julki.
Sama juttu jos pukee provot vaatteet päällensä baariin lähtiessä ja sitten inisee raiskatuksi joutumista, vai?

Yhtälainen riski kummassakin tapauksessa, mutta vastuu on silti sillä joka väärin tekee.
Mun mielestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Vaikea vaikea juttu moderoida. Yleensä minä olen poistanut heti sellaiset ilkeämieliset haukkumaketjut, jotka osoitetaan suoraan johonkin tiettyyn nimimerkkiin. Toisaalta taas, jos ketjun luonne vaihtuukin heti lennossa pitkäksi huumoriketjuksi ja näyttäisi kalahtavan aloittajan omaan nilkkaan, niin harvoin sitä aletaan poistamaan.
Nuo fb:n 'paljastus' jutut ovat kyllä ihan persiistä suoraan sanottuna. :/ Sen takia jaksan aina jankuttaa siitä, että älkää hyvät ihmiset ottako sinne ihan keitä vain. :/ Se 'luottokaveri' täältä palstalta saattaa ihan aikuisten oikeesti olla jotakin aivan muuta, eli se että on fb:ssä ei todellakaan ole mikään luottolause yhtään mistään.

Tuo on minun kantani ja ajatukseni. En ole vielä kelaillut keskusteluja, joten jos nyt aloittaisin. =)

Kiitos Jätkälle erityisesti ja muillekin asiallisista vastauksista :)! Jos vielä ehtiessäsi vilkaiset ja kommentoit utota ei-pidettyjen ketjua. Se sai minut ammatti-ihmisenä reagoimaan ja sitä ei tapahdu kohdallani usein. Sain ainakin aiheesta aikaiseksi hetken ajaksi aikuista pohdintaa ja siihen olen tyytyväinen, vaikka realistina tiedän, ettei se ihmisluonnetta muuta. Moderointi on kuitenkin hyvä muistutus säännöistä ja reilusta pelistä :). Kiitos siitä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tietyssä mielessä joo, altistaa itsensä arvostelulle ja kritiikille kun tuo kuvansa julki.
Sama juttu jos pukee provot vaatteet päällensä baariin lähtiessä ja sitten inisee raiskatuksi joutumista, vai?

Yhtälainen riski kummassakin tapauksessa, mutta vastuu on silti sillä joka väärin tekee.
Mun mielestä.

Mitä helvettiä sä oikein horiset!!!
Ei vaatetus oikeuta raiskaamaan ketään, voi luoja mikä säkin olet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ajattelenkin itse, että sitä nikkiä haukutaan, eikä sitä ihmistä koska täällä voi kuka tahansa esiintyä kenenä tahansa. Mä saatan olla viiskymmpinen karvamahamies, joten jos joku haukkuu mua huonoksi äidiksi, niin kolahtaisko se silloin? Tuskin.

Osa on laittanut oman kuvansa, niin silloin haukutaan ihan sitä ihmistä. Ja suurempi osa on omana itsenään täällä, ainoastaan nimimerkin takana. Tällöinkin arvostellaan toista suoraan. Se ettei tunne ihmistä ei tee haukkumisesta yhtään sen hyväksyttävämpää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tietyssä mielessä joo, altistaa itsensä arvostelulle ja kritiikille kun tuo kuvansa julki.
Sama juttu jos pukee provot vaatteet päällensä baariin lähtiessä ja sitten inisee raiskatuksi joutumista, vai?

Yhtälainen riski kummassakin tapauksessa, mutta vastuu on silti sillä joka väärin tekee.
Mun mielestä.

Mitä helvettiä sä oikein horiset!!!
Ei vaatetus oikeuta raiskaamaan ketään, voi luoja mikä säkin olet.

No niinhän Aamuäree sanoikin. Lue loppuun :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mutta herää kysymys, miksi pitää haukkua? Mitä siitä joku saa, että saa sanoa sadannen kerran, että onpa Teenlitku ihan perkeleen ruma. Tai siitä, että muistaa vähän väliä muistuttaa, että Teenlitkupa se muistuttaa Mauno Ahosta? (Joo, hauska juttu mutta meni jo.) Musta se on säälittävää, jopa sairasta.

Tiedän, että nollatorelanssi kiusaamisen suhteen on kaukainen utopia, mutta kyllä mä sen puolesta olen valmis taistelemaan.

Haukkuja saa siitä varmaankin jonkinmoista mielihyvää sitä kautta, että hän saa sille "ihan perkeleen rumalle teenlitkulle" pahan mielen aikaiseksi.

Ilmeisesti se "ihan perkeleen ruma teenlitku" on joskus sanonut jotakin mikä on saanut hälle pahan mielen tai hänet ärsyyntymään. Tai sitten hän on vain noussut väärällä jalalla sängystä ylös tai voi muuten vain pahoin.

Kuka tietää?!

Kyllä mullekin kelpais kiusaamisvapaa palsta, mutta se taitais vaatia aika monta modea lisää ja aidosti nollatoleranssin.

Olen itse moderoinut reilun vuoden erästä lapsiaiheista keskustelupalstaa jossa oli nollatoleranssi. Ja se kyllä toimi mielestäni todella hyvin. Ei täydellisesti, mutta oli siellä ihan eri meininki kuin täällä. Mutta kyllä oli eri määrä jäyttäjiäkin, eli ei se ollut näin suuri kompleksi jossa käy varmaankin tuhansia ihmisiä päivittäin. Lisäksi siellä oli rekisteröitymispakko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tietyssä mielessä joo, altistaa itsensä arvostelulle ja kritiikille kun tuo kuvansa julki.
Sama juttu jos pukee provot vaatteet päällensä baariin lähtiessä ja sitten inisee raiskatuksi joutumista, vai?

Yhtälainen riski kummassakin tapauksessa, mutta vastuu on silti sillä joka väärin tekee.
Mun mielestä.

Mitä helvettiä sä oikein horiset!!!
Ei vaatetus oikeuta raiskaamaan ketään, voi luoja mikä säkin olet.

Ja mä just aioin tossa toisessa ketjussa sanoa että saat anteeksi kun olet mua joskus loukannut pahastikin :snotty:

Kärjistetty vertaus, mutta vastuu ei ole sillä joka itsensä alttiiksi asettaa, koska eri ihmiset innostuu eri asioista. Vastuu on sen joka haukkuu tai väärin tekee muuten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Mun mielestäni rekisteröitymispakko olisi hyvä olla täälläkin. Ja tosiaan, ainakin lisää modeja! Voiko asiaa viedä eteenpäin, modet?

Eikös modet ole vapaaehtoisia? Halukkaat varmaan voivat tarjoutua hommaan. Rekisteröimispakkoa en kannata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tietyssä mielessä joo, altistaa itsensä arvostelulle ja kritiikille kun tuo kuvansa julki.
Sama juttu jos pukee provot vaatteet päällensä baariin lähtiessä ja sitten inisee raiskatuksi joutumista, vai?

Yhtälainen riski kummassakin tapauksessa, mutta vastuu on silti sillä joka väärin tekee.
Mun mielestä.

Mitä helvettiä sä oikein horiset!!!
Ei vaatetus oikeuta raiskaamaan ketään, voi luoja mikä säkin olet.

Kiusaamisesta puheenollen...tuo tummennettu osuus on sellainen jonka olisi voinut jättää kirjoittamatta. Vai oliko sillä jokin muukin funktio kuin toisen ärsyttäminen ja kyseenalaistaminen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tietyssä mielessä joo, altistaa itsensä arvostelulle ja kritiikille kun tuo kuvansa julki.
Sama juttu jos pukee provot vaatteet päällensä baariin lähtiessä ja sitten inisee raiskatuksi joutumista, vai?

Yhtälainen riski kummassakin tapauksessa, mutta vastuu on silti sillä joka väärin tekee.
Mun mielestä.

Mitä helvettiä sä oikein horiset!!!
Ei vaatetus oikeuta raiskaamaan ketään, voi luoja mikä säkin olet.

Ja mä just aioin tossa toisessa ketjussa sanoa että saat anteeksi kun olet mua joskus loukannut pahastikin :snotty:

Kärjistetty vertaus, mutta vastuu ei ole sillä joka itsensä alttiiksi asettaa, koska eri ihmiset innostuu eri asioista. Vastuu on sen joka haukkuu tai väärin tekee muuten.

Voisitko sä BV kuitata tämän asian, ettei tää sit tule mun silmilleni jossain muussa yhteydessä.....
:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Mun mielestäni rekisteröitymispakko olisi hyvä olla täälläkin. Ja tosiaan, ainakin lisää modeja! Voiko asiaa viedä eteenpäin, modet?

Rekisteröitymispakkoa ei ole tulossa.

No entäs tuo modeasia? Musta moderointi saisi olla tehokkaampaa. Nyt modeja on ilmiselvästi liian vähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Mun mielestäni rekisteröitymispakko olisi hyvä olla täälläkin. Ja tosiaan, ainakin lisää modeja! Voiko asiaa viedä eteenpäin, modet?

Rekisteröitymispakkoa ei ole tulossa.

No entäs tuo modeasia? Musta moderointi saisi olla tehokkaampaa. Nyt modeja on ilmiselvästi liian vähän.

En voi ottaa kantaa tuohon. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tietyssä mielessä joo, altistaa itsensä arvostelulle ja kritiikille kun tuo kuvansa julki.
Sama juttu jos pukee provot vaatteet päällensä baariin lähtiessä ja sitten inisee raiskatuksi joutumista, vai?

Yhtälainen riski kummassakin tapauksessa, mutta vastuu on silti sillä joka väärin tekee.
Mun mielestä.

Mitä helvettiä sä oikein horiset!!!
Ei vaatetus oikeuta raiskaamaan ketään, voi luoja mikä säkin olet.

:o

 
Oi hyvät hyssykät sentään! Vanha puurakenteinenkin oli paljon leppoisampi ja tunnelma huumoripitoisempi kuin täällä tiukkojen sääntöjen ja moderoinnin valvovan silmän alla. Aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä, mutta eivät näköjään osaa myöskään suodattaa ja ohittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Mun mielestäni rekisteröitymispakko olisi hyvä olla täälläkin. Ja tosiaan, ainakin lisää modeja! Voiko asiaa viedä eteenpäin, modet?

Rekisteröitymispakkoa ei ole tulossa.

No entäs tuo modeasia? Musta moderointi saisi olla tehokkaampaa. Nyt modeja on ilmiselvästi liian vähän.

En voi ottaa kantaa tuohon. :D

Miksi et? Kuka asiaa voisi viedä eteenpäin, ja minne pitää ottaa yhteyttä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Oi hyvät hyssykät sentään! Vanha puurakenteinenkin oli paljon leppoisampi ja tunnelma huumoripitoisempi kuin täällä tiukkojen sääntöjen ja moderoinnin valvovan silmän alla. Aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä, mutta eivät näköjään osaa myöskään suodattaa ja ohittaa.

Silloin joskus oli oli silloin joskus, kun kävijöitä saattoi olla kourallinen ja aloituksiakin suorastaan mateli ja saatoit löytää edellisviikon aloituksesi sivulta 3. Nyt on nyt ja tästä on kasvanut yksi Suomen suurimpiin kuuluvia keskustelupalstoja, kävijämäärät ovat kasvaneet mielettömästi aika lyhyessä ajassa. Kun ollaan näin suurella saitilla, pitää olla niitä sääntöjä ja valvontaakin, ajatteles mikä tämä olisi ilman valvontaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Mun mielestäni rekisteröitymispakko olisi hyvä olla täälläkin. Ja tosiaan, ainakin lisää modeja! Voiko asiaa viedä eteenpäin, modet?

Rekisteröitymispakkoa ei ole tulossa.

No entäs tuo modeasia? Musta moderointi saisi olla tehokkaampaa. Nyt modeja on ilmiselvästi liian vähän.

En voi ottaa kantaa tuohon. :D

Miksi et? Kuka asiaa voisi viedä eteenpäin, ja minne pitää ottaa yhteyttä?

Koska en voi. Hassua tingata tästä asiasta juuri sinun kanssasi. Ja kyllä tuo on viety jo eteenpäin.http://kaksplus.fi/tilaa-ja-asioi/palaute-ja-yhteystiedot
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Mun mielestäni rekisteröitymispakko olisi hyvä olla täälläkin. Ja tosiaan, ainakin lisää modeja! Voiko asiaa viedä eteenpäin, modet?

Rekisteröitymispakkoa ei ole tulossa.

No entäs tuo modeasia? Musta moderointi saisi olla tehokkaampaa. Nyt modeja on ilmiselvästi liian vähän.

En voi ottaa kantaa tuohon. :D

Miksi et? Kuka asiaa voisi viedä eteenpäin, ja minne pitää ottaa yhteyttä?

Koska en voi. Hassua tingata tästä asiasta juuri sinun kanssasi. Ja kyllä tuo on viety jo eteenpäin.http://kaksplus.fi/tilaa-ja-asioi/palaute-ja-yhteystiedot

Mielestäni esitin asiallisia kysymyksiä. Ikävää, että sinun kanssasi ei voi keskustella asiallisesti mistään :(.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Oi hyvät hyssykät sentään! Vanha puurakenteinenkin oli paljon leppoisampi ja tunnelma huumoripitoisempi kuin täällä tiukkojen sääntöjen ja moderoinnin valvovan silmän alla. Aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä, mutta eivät näköjään osaa myöskään suodattaa ja ohittaa.

Silloin joskus oli oli silloin joskus, kun kävijöitä saattoi olla kourallinen ja aloituksiakin suorastaan mateli ja saatoit löytää edellisviikon aloituksesi sivulta 3. Nyt on nyt ja tästä on kasvanut yksi Suomen suurimpiin kuuluvia keskustelupalstoja, kävijämäärät ovat kasvaneet mielettömästi aika lyhyessä ajassa. Kun ollaan näin suurella saitilla, pitää olla niitä sääntöjä ja valvontaakin, ajatteles mikä tämä olisi ilman valvontaa?

No en kuule jaksa edes ajatella. Jos ei aikuiset osaa käyttäytyä, niin sitten ei osaa. Kun on huollettavana perhettä, työtä ja opiskelua - ei vanha jaksaa enää harmistua jonkun keskustelupalstan ininöistä. Jos meno menee tympeäksi, suljen sivuston. So simple! Ymmärrän toki myös sen, että tämä saattaa olla tai jopa onkin ainut vertaistuki ja verkosto ulkomaailmaan ja kaikille ei ole yhtä helppoa sulkea sivustoa. Niin se oli minullakin muutamia vuosia sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Mielestäni esitin asiallisia kysymyksiä. Ikävää, että sinun kanssasi ei voi keskustella asiallisesti mistään :(.

No mutta kun me ei tuohon voida ottaa kantaa kuten jätkä sanoi, ei sitä tarvitse saada kuulostamaan siltä kun sua nyt olisi tässä syrjitty, ei siitä voi keskustella yksikään mode.
Ja jätkä laittoi linkin mihin voit ottaa yhteyttä jos haluat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Mielestäni esitin asiallisia kysymyksiä. Ikävää, että sinun kanssasi ei voi keskustella asiallisesti mistään :(.

No mutta kun me ei tuohon voida ottaa kantaa kuten jätkä sanoi, ei sitä tarvitse saada kuulostamaan siltä kun sua nyt olisi tässä syrjitty, ei siitä voi keskustella yksikään mode.
Ja jätkä laittoi linkin mihin voit ottaa yhteyttä jos haluat.

Laitoin jo s-postia, kiitos Jätkälle linkistä.

Tuo "sinun kanssasi tinkaaminen" kuulosti kyllä aika ikävälle, kun kiinnosti vain tietää, että miksi ette voi asiaan ottaa kantaa. Olen jotenkin kuvitellut, että te modet olette lähempänä ylläpitoa kuin "tavispalstalainen" ja siten voisitte ajaa asiaa.
 

Yhteistyössä