Kysymys NAISILLE: Ovatko vuosiansiosi yli 50 0000€? Mitä teet työksesi / millä koulutuksella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karoliina.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jenis";29315410]Oletko oikeasti yllättynyt?

Ihme homma jos ei heillä ole aikaa roikkua palstalla pitkin päivää...[/QUOTE]

oikeastaan ei yllätä, mutta eri syystä. :D

[QUOTE="oho";29315389]olipa vähän hyvin tienaavia naisia palstalla...[/QUOTE]

Ilmeisesti sinulta on mennyt täysin ohi se, että tällä palstalla porataan ihan jatkuvasti sitä kuinka rahat on loppu ja pitäisi saada vaippoja ja ruokaa hankittua. Suurin osa palstailijoista ilmeisesti elää pelkillä tuilla ja puolison tuloilla.

Piti vielä sanomani, että ne jotka oikeasti tienaavat yli 50000/v, tuskin notkuvat koko päiväänsä nettipalstoilla vaan tekevät todellakin duunia, luovat uraa ja tahkoavat rahaa.

Rahoitusalalla esimiestehtävissä ja koulutus yo- merkonomi, mielessä on käynyt täydentää omaa koulutusta ( ihan oman itseni ja itsetuntoni kannalta) mutta enpä ole ehtinyt kun töitä on tullut tehtyä ihan hulluna ja kaksi pientä lasta niin arki on ihan kiireistä ihan näinkin...

Tienaan hieman yli 50 000 euroa. Olen lukion opettaja 10 vuoden kokemuksella ja jonkun verran on ylityötunteja. Korkeakoulututkinto takana ja tietysti vielä pedagogiset päälle koska en alunperin lukenut ensisijaisesti opettajaksi.

Työ on ihan kivaa ja oppilaat pääosin mahtavia. Opettajan työssä on omat etunsa lomineen päivineen. Joskus silti haikeilee "oikean uran" perään. Miehelläni sellainen on... mutta toisaalta hän painaa välillä pitkää päivää ja silti tulot "vain" 60-70 k, joten... Lapsien kanssa opettajan ammatti on kyllä aika optimaalinen, koska palkka on kuitenkin kohtuullinen ja työssäoloaika sopiva. Tottakai kotona pitää hommia tehdä, mutta ne voi ajoittaa haluamallaan tavallaan.

Tuntuu kyllä aika törkeeltä että joku ope tienaa tosta vaan esim. 50 000 euroa. Sitten tunteja duunissa jotain 20 viikossa ja sitten törkeet lomat päälle. Jne... Sitten joku tekee todella arvokasta työtä vanhustenhoidossa tai lasten hoidossa ja tienaa normaaleilla työpäivillä puolet tosta. Todella väärin MUN MIELESTÄ. Siis sama palkka olis ok koska niitä lomia on niin vähän.

Ymmärrän että palkat ei voi kaikki olla samoja mutta ei ny voi olla oikein että joku tienaa kahden palkan tosta vaan. Siis palkat vois olla esim:

Lähäri 30 000 vuodes
Ope 35000
Lääkäri 40000

jne...

Mut ihminen on ahne ja noi jokka päättää on usein just opettajia ja lääkäreitä ja maksaa sitten siks "kavereilleen" parempaa palkkaa... Siltä musta ainakin tuntuu.

Ja toikin että täällä on näämmä paljon perheitä jokka tienaa 100 000... huh huh. Kyllä yli 100 000 tuloista mun mielestä sais maksaa veroa jo 90 prossaa tms...

Alkuperäinen kirjoittaja LähihoitajaSalost;29317506:
Tuntuu kyllä aika törkeeltä että joku ope tienaa tosta vaan esim. 50 000 euroa. Sitten tunteja duunissa jotain 20 viikossa ja sitten törkeet lomat päälle. Jne... Sitten joku tekee todella arvokasta työtä vanhustenhoidossa tai lasten hoidossa ja tienaa normaaleilla työpäivillä puolet tosta. Todella väärin MUN MIELESTÄ. Siis sama palkka olis ok koska niitä lomia on niin vähän.

Ymmärrän että palkat ei voi kaikki olla samoja mutta ei ny voi olla oikein että joku tienaa kahden palkan tosta vaan. Siis palkat vois olla esim:

Lähäri 30 000 vuodes
Ope 35000
Lääkäri 40000

jne...

Mut ihminen on ahne ja noi jokka päättää on usein just opettajia ja lääkäreitä ja maksaa sitten siks "kavereilleen" parempaa palkkaa... Siltä musta ainakin tuntuu.

Ja toikin että täällä on näämmä paljon perheitä jokka tienaa 100 000... huh huh. Kyllä yli 100 000 tuloista mun mielestä sais maksaa veroa jo 90 prossaa tms...

100 000 e tuloista maksettaisiin veroa 90% eli nää saisi käteen 10 000 euroa? Vähemmän kuin jotkut saa tällä hetkellä vuodessa sossusta toimeentulotukea. Mitä oiken ajattelit vai ajattelitko mitään?

• Tykkää
Reactions: Ciervo ja Porho
Finanssiala, asiantuntijatehtävä, koulutus KTM sekä pari alaan liittyvää ammattitutkintoa. Työuraa takana lähes 30 vuotta, ei kokonaan tällä alalla vaan yhteensä.

[QUOTE="vieraana";29317517]100 000 e tuloista maksettaisiin veroa 90% eli nää saisi käteen 10 000 euroa? Vähemmän kuin jotkut saa tällä hetkellä vuodessa sossusta toimeentulotukea. Mitä oiken ajattelit vai ajattelitko mitään?[/QUOTE]
Ei tainnu ajatella. Mua niin aina huvittaa tuo ku naristaan opettajien palkoosta. Ei tajuta sitä, että sitä työtä on muutaki ku ne pidetyt oppitunnit eikä opettajien loma monessakaan koulus ala silloon ku oppilaitten loma ja lopu vasta silloon oppilaitten loma.

Mä teen lähihoitajan työtä ja oon ihan tyytyväänen palkkaani. Itteni oon alani valinnu siitäki huolimatta, että tiesin ettei täs työs mitää huippupalkkoja saa. Typerää narista muiden palkoosta ku ittekki olis voinu kouluttautua pidemmälle.

Lähäri 30 000 vuodes
Ope 35000
Lääkäri 40000

Kyllä yli 100 000 tuloista mun mielestä sais maksaa veroa jo 90 prossaa tms...

Just laskin, että mun peruspalkalla ja lisillä lähihoitajana saa bruttona n.28000€/vuodes eli ei jää kauas tuosta sun esittämästä summasta. Ja miks ihmees paljo korkiemmin koulutetun pitääs saada vain vähä enemmään palkkaa ku lähihoitajan? Onhan lähihoitajan ja lääkärin koulutuksen aiva eri tasoa.

Ja tuo vika lause oli toivon mukaan vitsi...

[QUOTE="vieraana";29317517]100 000 e tuloista maksettaisiin veroa 90% eli nää saisi käteen 10 000 euroa? Vähemmän kuin jotkut saa tällä hetkellä vuodessa sossusta toimeentulotukea. Mitä oiken ajattelit vai ajattelitko mitään?[/QUOTE]

Tarkotin että yli 100 000 yli menevästä osasta sais maksaa 90 prossaa...

Lähäri 30 000 vuodes
Ope 35000
Lääkäri 40000

jne...

Sä meinaat että lähärin joka on opiskellut ehkä 2-3 vuotta peruskoulun jälkeen pitäis saada lähes samaa palkkaa kuin lääkärin joka on käynyt lukion ja minimissään 6 vuotta yliopistoa päälle? Ja joka kantaa aivan toisenlaisen vastuun työssään. Ajattelitko että kovinkin moni sen jälkeen alkaisi esim lääkäriksi, lakimieheksi tai muuhun vaativaan työhön?

Varsinkin julkisella puolella ei tosiaankaan mitään huippupalkkoja tavallisille työntekijöille maksella. Kyllä ne menee yleisten sopimusten mukaan. Eri asia yksityisellä, mutta siellä ei käytetäkään veronmaksajien rahoja ja liukumaa on. Huomattavasti enemmän.

Tiedät varmaan että Suomessa on mahdollisuus opiskella just niin pitkälle kuin päätä riittää. Joten hae sinne lääkikseen, oikikseen tai vaikka teknilliseen yliopistoon niin pääset säkin paremmille palkoille. Nää on ihan ammatinvalintakysymyksiä kaikki.

Yhteistyössä