Kysymys niille jotka myy tavaraa nettikirppareilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heipsan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heipsan

Vieras
Kannattaako teidän mielestä se myyminen siellä? Onko myyntien tulos niin hyvä, että jaksaa sitä postirumbaa? Oppiiko siinä äkkiä ne postijutut et kuinka litteäksi pakataan ja mitä mikäkin maksaa?

Mä selailen tosi mielelläni esim. fb:n nettikirppareita ja ostanukki olen, mut mietityttää et onko se kauheen vaivalloista myydä ja odottaa rahoja ja pakata :D Lisätienestille olis kyllä tarvetta ja kirppispöytää ei uskalla ottaa jos ei saakaa myytyä mitää ja joutuu kuitenkin maksamaan pöydän vuokran...

Kannattaa se. Toki siinä on hommansa, mutta kyllä mä ihan ehdottomasti koen, että se kannattaa.

Tee pahvinpalaan 3 cm aukko...siinä sulle lävikkö jonka läpi pitää kuoren mahtua, jotta se menee kirjeenä. Jos se ei siitä runnomatta mahdu, se on maxikirje.

Aika nopeasti oppii muistamaan mitä paita, housut, tunika tms. painaa ja mitä niiden postitus siis maksaa. Mutta toki keittiövaaka on asiaa helpottava.

Mä aina välillä innostun myymään netissä...viime viikolla myin yli satkulla. Mutta saattaa mennä kuukausia ennen kuin innostun seuraavaksi. Olen kuitenkin enempi kirppispöytäihmisiä, vaikka siellä vaatteista saakin vähemmän rahaa :)

kannattaa!! paljon paremmin esim huutonetistä saat rahaa hyväkuntoisista (varsinkin merkkivaatteista!) kun ikinä kirppiksellä. ja siellä merkkivaatteisiin luetaan vähän myös lindex, h&m jne :D
toki kalliimmista saa vielä enemmän tietenkin. ja postirumbaan tottuu, kirje pari viikossa ja paketti silloin tällöin ei ole vaivaksi kun asuu kaupungissa ja työmatkan varrella on posti ja luukku!
kokeile itse, ei heti tarvitse koko omaisuutta kuvata ja listata myyntiin ;-)

en tykkää siitä posti/tilinkyttäysrumbasta mut myyn silti ettei nurkat pursuu.. ja myyn lähinnä sillee et pk:t kuuluu hintaa ettei tartte nii tarkkaa ilmottaa niitä..

Oi kiitos vastauksista :) Mä sitäki mietin et meillä on kyllä ihan vaan perusvaatteita joista ei voi yhdestä kappaleesta pyytää ku aina euron, ainakaan en itse maksais perusvaatteesta enempää :D Mut onhan se niinkin et jos myy 10 vaatetta niin saa 10euroa...

Ihana toi vinkki et myy aina postareiden kans ni ei tosiaan tarvi ku arvioida :) Ja tuo pahviin 3cm rako on myös kullan arvoinen vinkki! Ehkä mä tässä innostun, viimeistään kun jään äitiyslomalle kuukauden päästä ;)

Mä suosittelen lämpimästi noita fb:n oman alueen kirppiksiä - ei tarvi ees vaivautua postittelemaan, kun ostajat käy hakemassa kamat suoraan kotoa :D Oon jättäny Huutonetin ihan täysin, kun toi on vaan niin paljon helpompaa. Lisäksi fb:ssä ollaan suoraan omalla naamalla, eli se vähän nostaa kynnystä tehdä jotain typeryyksiä eikä tarvi tehdä mitään uutta käyttäjätiliä mihinkään.

Mä laitan noin kerran vuodessa ison satsin huutonettiin. Urakka ei ole mahdoton, kun ilmoitusten laittamiseen menee se muutama tunti ja huudot loppuvat kaikki samana päivänä. Siitä sitten muutama postituspäivä ja homma on hoidettu pitkäksi aikaa. Ostajiakin tuntuu kiinnostavan, jos samalla myyjällä on paljon samankokoisia vaatteita kerralla myynnissä. Ja myyjän hommaa helpottaa, kun voi postittaa samassa paketissa monta vaatetta.

Huutiksesta saa kyllä paremmin rahaa kuin kirppiksellä. Varsinkin niistä merkkivaatteista. Yleensä vien kuitenkin kirppikselle "tavalliset" vaatteet, koska niistä saa sen max euron, eikä sillä viitsi nähdä kuvaamisen vaivaa. Huutonettiin menee taas ulkovaatteet ja esim. vähän erikoisemmat paidat. Äkkiä sitä oppii, mikä menee kaupaksi. Nytkin huutoaikaa on vielä yli viikko jäljellä ja rahaa on tulossa tällä hetkellä yli 550,-. Se kyllä motivoi käyttämäätn vähän aikaakin.

^ huhhuh mikä summa!
mua ahistaa huuto.netissä se että osaanko kuvailla vaatetta tarpeeks tarkasti ettei tuu sit neg palautetta. toki kuvailen fbkirppareillekin tahrat ja virheet mut se in fbssä jotenki rennompaa :)

Noita oman alueen juttuja seuraan fb:ssä, mut mä asun vähän syrjässä ni enpä tiiä viittiskö joku ajaa esim. 25km jotta saa pari vaatekappaletta. Mä en viitsis.

Huutikseen mä en mee, mut noilla fb:n kirppiksillä voisin myydä. Mahdollisesti pian myynkin kunhan on aikaa alkaa ottaa valokuvia. Vielä noista summista, mun on vaikea kuvitella et millään saisin noista meidän vaatteista mitään satasia. Millasia vaatteita teillä oikeen on ku noin suuria summia saatte? Meillä on ihan perus hm, lindex vaatetta ja lisäksi markettikamaa ja jo valmiiksi paljon käytettynä ostettua. Eli ei mitään hienoja merkkivaatteita joissa ei nypyn nyppyä ole... Pitäisköhän mun vaan jatkaa vaatteiden kantamista spr:lle, tulee aina epäusko omien vaatteiden myyntiarvoon ku lukee et jotku tienaa monta sataa :D Et ostaako kukaan edes esim. 50cnt vaatteita...

^ huhhuh mikä summa!
mua ahistaa huuto.netissä se että osaanko kuvailla vaatetta tarpeeks tarkasti ettei tuu sit neg palautetta. toki kuvailen fbkirppareillekin tahrat ja virheet mut se in fbssä jotenki rennompaa :)

Mä yritän aina kuvailla kunnon alakanttiin. Sitä huutonetin omaa kuntoluokitusta en uskalla käyttää kuin ihan oikeasti uusista. Monella kun on ihan eri käsitys "hyväkuntoisesta" vaatteesta.

Ja tuohon, että rahaa tulee paljon... Niin tulee, mutta kyllä on mennytkin ;). Merkkivaatteet maksavat, mutta kun ostan alesta, niin usein saan oikealla ajoituksella huutonetistä omani takaisin.

Olen peruspihi luonne ja ajattelen, että siitä Prisman kympin paidasta kukaan ei maksa vuoden päästä edes euroa, mutta 50-70% alennuksella ostetusta merkkipaidasta pöhköt huutavat käytettynäkin 15 euroa. Ostan esim. talven ulkovaatteet edellisen talven alennusmyynneistä, kesävaatteita hamstraan syksyllä jne.

Yhteistyössä