Kysymys niille jotka polttaa (tavoista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ite en ole ikinä polttanut, mutta moni kavereistani polttaa. Minua vaan ihmetyttää kaverien tyyli lähteä tupakalle. Esim jos kaveri tulee lasten kanssa meille. Juodaan kahvit ym. Kaveri sit lätee tupakalle ja jättää minut lasten kanssa sisälle. Siis voisinhan tietenkin ängetä sinne pihalle mukaan mutta jotenkin tuntuu typerälle sekin. Eikä kyllä kukaan edes kysy et tuutko mukaan. Ite siis istun lasten kanssa sisällä.
Erityisen typerä olo tulee jos menen ite johonkin kylään ja sama tapahtuu siellä. Onko tämä ihan yleinen käytäntö vai eivätkö kaverini osaa käyttäytyä?
Jotenkin tuntuu että jos käy pari tuntia kylässä ni kyllä sen aikaa jaksaa olla polttamattakin.. eri asia sitte jos koko päivä oltais.

niin ärsyttävää on jäädä palloilemaan siihen toisen sohvan nurkkaan kun isäntäväki lähtee sauhuille. Minusta todella ajattelematonta. Sama kun minä lähtisin kesken kahvittelun laittamaan pyykkejä narulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Piia:
niin ärsyttävää on jäädä palloilemaan siihen toisen sohvan nurkkaan kun isäntäväki lähtee sauhuille. Minusta todella ajattelematonta. Sama kun minä lähtisin kesken kahvittelun laittamaan pyykkejä narulle.

Jollain muullakin sama tunne sit! Pitääpä joskus kokeilla tuota kavereille et meen toiseen päähän taloa tekeen jotain sen 5-10 min kun tulevat kylään..

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Mun kaveripiiri polttaa ja yhdessä käydään sauhuilla. Muutama on jotka ei polta, mutta nekin tulee seuraksi mukaan. :$

Ite en jotenkin viitti lähteä ja jättää montaa alle kouluikäistä päineen sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Piia:

Jollain muullakin sama tunne sit! Pitääpä joskus kokeilla tuota kavereille et meen toiseen päähän taloa tekeen jotain sen 5-10 min kun tulevat kylään..

ei niitä kiinnosta vaikka menetkin..

Sama asia tullut tutuksi. Itse en polta ja itestä tuntuu typerältä lähteä pihalle vain seisoskelemaan ja vieläpä sinne tupakankatkuun.
Joillakin ihmisillä se on niin suuri osa sosiaalista kanssakäymistä. Tuntuu, että ovat alusta pitäen alkaneet polttaa, kun se on osa sitä yhteistä rupattelua.

Jos ei osata ajatella tupakan haittoja, niin vaikeeta ajatella käytöstapojakaan sen suhteen.

Mustakin toi sun esimerkki on tökeröä. Ja, se vielä tökerömpää, että siltä sisälle jäävältä ei kysytä, että onko haittaa, voitko katsoa lapsia vähän aikaa, vaan painellaan pihalle.

Mä lopetin tupakoinnin kun tulin raskaaksi mutta suurinosa kavereista polttaa.Kysyvät välillä tulenko mukaan mutta harvemmin,varsinkin nyt talvella.Itse ajattelin niin kun poltin vielä että jos ei polta niin ei varmaan halua tulla sinne käryyn istumaan..

on taas ihme ongelmia täällä :) Ei ymärrä.. saako teidän vieraat käydä edes vessassa teillä? Vai tuleeko sillä välilläkin ikävä? Kyllähän aikuinen ihminen osaa nyt pari tuntia pidätellä..

Mä en polta enää mut mä oon ottanu homman niin et sen kun käy. Mä voin osan kavereiden jääkaapistaki hakee maidon tms joten senkun käy tupakalla - en mä tarvi kokoajan jotain viihdyttäjää vaikka jonku luona kahvilla istuisinkin.

pitipä ihan kysellä ystäviltä, jotka ei polta..
Heillä saa käydä tupakilla kahvin jälkeen ja mielellään aina tulevat mukaan, muutama minuutti sinnetänne.
Meillä jos ollaan, niin aina kysyn, haluaako tulla.
Kesällä istutaan terassilla, niin ei tarvi erikseen lähtä tupakille, kauemmaksi siirryin, jos ystävä ei polttanu.

Yhteistyössä