Kysymys olohuoneen sisustukseen liittyen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zenn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zenn

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
2 228
1
36
Tampere
Monissa kodeissa olohuoneeseen tultaessa ensimmäisenä silmiin osuu tv-taso ja sohva on sitä vastapäätä, eli huoneeseen tullessa ihmiset ovat sivussa, eikä heihin saa näköyhteyttä. Jossain on jopa sohvan/tuolin selkänoja sisäänkäyntiä päin.

Olen miettinyt monesti, että miksi on valittu laittaa sohva ja tv-taso siten. Ei sillä, ettei niin saisi tehdä, vaan kysymys on lähinnä ihmettelystä.

Itse tykkään, että kun tulee huoneeseen niin näkee ihmiset ja toisinpäin.

Tuli taas mieleen kun katselin tätä asuntoa

http://kuluttaja.etuovi.com/crometa...mages_dialog.jsp?portal=eo&item_id=41.1647391

Tuossa jopa olisi parvekkeen käytön kannalta fiksumpaa, että sohva olisi toisella puolella.

Jos katsoo pohjapiirustusta, niin sittenhän se olisi selkä eteiseen päin... Siis jos ei olisi parvekkeen oven kanssa samassa nurkassa... Toi pohjapiirustus on kyllä musta vähän outo, ku parvekkeen ovi on oikeessa kulmassa.

Mun siskolla on sellainen fiksaatio, että sohvalla istuessa pitää nähdä ikkunasta ulos. Se menee kaiken muun edelle. Ja sohvan edessä on tietysti töllö, joten sen vuoksi selkänoja voi olla usein sitten tulosuuntaa kohti.

Meillä olkkari on ensisijaisesti telkkarin katseluhuone. Jos ois suinkin mahdollista, pistäisin nuo huonekalut varmaan just päinvastoin. Mutta ne ei mahdu kuin yksin päin (väärät kalut tuohon huoneeseen nähden, kun on ostettu jo edelliseen), joten tällä hetkellä meillä on naamat tulosuuntaa kohti. (tosin jos kääntäisin ne toisinpäin, ei ne siltikään ois ihan täysin selkä tulevia kohti).

• Tykkää
Reactions: zenn
[QUOTE="vieras";25029168]No ehkä sen telkkarin pistorasiat on juuri sillä puolella seinää? Ja ehkä telkku saisi ovesta kosteutta jos se olisi sateella auki?[/QUOTE]

Johdothan saa helposti kuljetettua mihin haluaa ja tuota kosteutta sateella en ole tullut ajatelleeksi :D Tosin siinä menisi varmaan kyllä ensin lattiat vaihtoon.

En mä sitä, vaan kumpi on laitettu kummalle puolelle. Hankala selittää :D
Ihan miten vain. Jos siis kyse on jostakin tietystä pohjakaavasta, en halua edes ottaa kantaa. Mutta minusta sohva on kivempi "keskellä" huonetta kuin TV, siis ainakin kivempi katsella myös takaapäin.

Ja jos huoneessa ei ole kunnon pimennysverhoja, tuo TV ja ikkuna sekä ilmansuunta vaikuttavat... Kaikkien muiden tässä ketjussa mainittujen syiden lisäksi.

Jos siellä toisessa suunnassa ei ole oletettavasti mitään mielenkiintoista katsottavaa? Tai ainakaan niin, että viitsisi tuntikausia katsella?

Meilläkin olohuonessa katsotaan lähinnä vain telkkaria ja nyt kun ei ole enää telkkariakaan, niin koko olohuone on turha. Siksi on pitänyt ryhtyä kutsumaan vieraita kylään, ettei vallan alkaisi hämähäkit peittää koko olkkaria verkoilla. Sohvaa meillä ei ole, mutta nojatuolien selkänojat kyllä huoneeseen tulijaa kohti. Jos olisi toisinpäin, kuopus luultavasti kysyisi, istunko siinä vahtimassa, milloin hän lähtee ulos ja tulee kotiin :D

• Tykkää
Reactions: zenn

Yhteistyössä