Kysymys opintotuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Käyn lukion viimeistä vuotta ja varsinainen kouluni loppuu tässä kuussa. 6. jaksossa ei ole siis enää kursseja, vaan kaikki on käyty ja lakki pitäisi tulla. Pitääköhän Kelalle ilmoittaa opintojen päättymisestä siis nyt, kun en käy enää koulussa, vai voiko vasta sitten kun koulu päättyy virallisesti kesäkuun alussa? Olen virallisesti kai kuitenkin lukiolainen sinne asti.

Minä ainakin amiksessa, 2010, jouduin Kelalle ilmottaan siitä että kurssit loppui helmikuussa (oli niin paljon hyväksilukuja, että sain opinnäytetyön palautuksen helmikuulle, muut luokkalaiset jatkoi toukokuulle asti.

En muista kysyinkö ihan kelasta vai oppilaitoksen opintosihteeriltä vai keneltä, mutta kelasta nyt ainakin saa sen oikeimman vastauksen. Tuskin kukaan vastavalmistunut haluaa sitten jonkun ajan päästä kelalta postia, että ollaan maksettu liikaa, maksa takaisin ;)

No onhan jokaisella lukiolaisella viimeisten kirjoitusten jälkeen pidempi väli siihen, että koulu varsinaisesti loppuu ja harvalla on enää mitään kursseja huhti-toukokuussa. En itse ainakaan Kelaan mitään ilmoittanut koska olin lukion opiskelija siihen asti, että sain päättötodistuksen ja yo-todistuksen. Eikä vaadittu Kelasta mitään takaisin.

Yhteistyössä