Kysymys päiväkodista (kun haetaan aiemmin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sompio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
^Niin ja ollaan siis normaalin piävälapsen sopimuksella. Vuorosopimus olisi meille edullisempi, mutta mennään siis päivätaksan mukaan. Miksi ei sitten voida muuten toimia kuin päivälapsi?

No ei vuorohoidossa tollaset iltapäivän ½-1h vaikuta millään tavalla, höpö höpö joka muuta väitää :) Mun lapset oli ennen vuoropäkyssä ja mulla samalla tavalla kun pääsin päivätöihin jatko nuorimmainen vuororyhmässä pitkään enneku siirty päivä päiväkotiin. Iltapäivällä oli ilmotettu haku klo 16.30 mutta hain melko usein aikaisemmin eikä ikinä tullu mitään sanomista. Siinä ne oli koko päikkärin väki ulkoilussa pihalla ja aina siihen aikaan siellä oli paljon lapsia joten ei luulis tuohon kellon aikaan vuoropäiväkodin mitoituksessa isoa heittoa jos joku hakee lapsen vähän aikaisemmin.

Tossa päikyssä missä on meidän tytön vuororyhmä on, niin on kolme muutakin ryhmää, eli lapsia on yhteensä paljon. Itsekin ajatellut, että ei hetkauta kauheesti. Mutta hetkauttaa ilmeisesti.

Ja kun samassa ryhmässä on mun työkaverin lapsi, joka haetaan välillä klo 14.30-17.15 ja sille ei ole sanottu mitään. Meidän tytölle kun ei ole varattu kun siihen max. 16.30 asti.

Aina saa noutaa aikasemmin.

Todella mukavaa olisi et laittaisitte viesti päiväkotiin et noudan lapseni 10 min, 20 min tai 30 min kuluttua.
Lapsi olisi valmiina lähtöön.

Ymmärrän tämän oikein hyvin jos on kyseessä vuorohoito. Mun pitää vuorohoitoon ainakin ilmoittaa jos olen puolikin tuntia myöhemmin töissä kuin mitä olen ilmoittanut, normi päivähoidossa sanoivat suoraan, että heitä ei kiinnosta mihin aikaan haen iltapäivällä, kunhan ilmoitan jollei lapsi tule aamupalalle.

Ymmärrän hyvin hakuaikojen tarkentamisen halun työntekijöiden työaikojen tarpeen näkökannasta.

Mutta vastatkaa nyt joku miten sitten ilmoitan hoitoon hakemisen, kun sitä ei tosiaan etukäteen tiedä.

Ja miksi meidän laskutus ei sitten mene vuororyhmän mukaan, jos vuorosääntöjen mukaan mennään?

[QUOTE="Hoitaja";28051457]Aina saa noutaa aikasemmin.

Todella mukavaa olisi et laittaisitte viesti päiväkotiin et noudan lapseni 10 min, 20 min tai 30 min kuluttua.
Lapsi olisi valmiina lähtöön.[/QUOTE]

Miks? Jos kolmen jälkeen haetaan, niin eikö oo oletus että lapset on ulkona = valmiina lähtöön?

Henkilökunnan työajoista tässä voi olla kyse. Päiväkodissa niinkuin kaikkialla muuallakin nykypäivänä pitää löytää säästöjä. Säästöjä saadaan, jos pärjätään vähemmällä henkilökunnalla. Jos teidän lapsi haetaan jo klo 15 eikä vasta klo 16.30, niin parhaimmassa tapauksessa siinä voidaan säästää 1,5 tunnin työaika tai pitempikin.

Kun omat kaksoseni (toinen erityistukea vaativa) menivät päiväkotiin, niin klo 16 ja 17 välinen hoitoaika oli pieni ongelma, koska hoitajia oli enää töissä vain yksi. Jos yhdellä hoitajalla ei olisi pärjätty, niin sen toisen hoitajan järjestäminen olisi tullut kalliiksi (hoitajille ylipitkiä päiviä, joista ylityökorvauksia tai ylimääräisen henkilön palkkaaminen).

Mutta mä en siltikään ymmärrä, että miten ne hoitoajat nyt ilmoittaisin, koska meillä edelleenkin haetaan välillä klo 15 ja välillä klo 16.30. Pääasiassa haku klo 16.00.

Yhteistyössä