kysymys perheille, jotka eivät tiedä paljonko ruoka maksaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikelle hinta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikelle hinta?

Vieras
siis, onko täällä ketään muuta, jotka menevät kauppaan sillä ajatuksella, että ostetaan mitä tarvitaan, eikä ole edes tietoinen paljonko ruoat tulivat maksamaan? Meikä siis ostaa, ei katso kuittia, ei pistä mieleensä hintoja ym. En tiedä mitä meillä menee ruokaan kuukaudessa. Pääasia, että rahat riittävät. Ja me ei olla isotuloisia, 6 hlöä, yhteenlasketut tulot lapsilisineen 3500 e/kk.
Löytyykö muita?

Minä en kauhean tarkkaan tiedä paljonko meillä menee kuukaudessa ruokaan, teen noin puolet ostoksista, mies tekee toisen puolen. Kyllä minä kassalla pistän merkille minkä summan maksan ja tuotteiden hintoja ostohetkelllä katson, mutta en nyt juuri voisi kovin tarkasti sanoa, paljonko mikäkin tuote maksaa.

Me tehdään niin. Vauvakirjassa kysytään maitolitran, vaippapaketin ja televisiolupamaksun hintaa eikä mulla ole niistä mitään tietoa... pitäis varmaan joskus katsoa kaupassa ja laskusta.

joskus katon, yleensä en. enkä valitse kauppaa tarjousten perusteella. eikä meillä ole edes noin hyvät tulot. ruoka on vain niin tärkeää, että niin kauan kun rahaa jää säästöönkin, niin me syömme hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikelle hinta?:
siis, onko täällä ketään muuta, jotka menevät kauppaan sillä ajatuksella, että ostetaan mitä tarvitaan, eikä ole edes tietoinen paljonko ruoat tulivat maksamaan? Meikä siis ostaa, ei katso kuittia, ei pistä mieleensä hintoja ym. En tiedä mitä meillä menee ruokaan kuukaudessa. Pääasia, että rahat riittävät. Ja me ei olla isotuloisia, 6 hlöä, yhteenlasketut tulot lapsilisineen 3500 e/kk.
Löytyykö muita?

Meillä toimitaan vähän samalla periaatteella. Ostetaan mitä tarvitaan. S-tiliotteen perusteella Prismaan menee n. 600?kk:ssa. Siinä on tosin mukana vaatteitakin, pesuaineet yms. yms. Eli meniskö ruokaan kuukaudessa n. 400?...3 henkinen perhe. Hyvät tulot.

No siis kyllä mä jonkin verran kaupassa seuraan hintoja ja tarjouksia, mut kaikkea ostetaan. Ruuasta ei varsinaisesti tingitä.
Ja joo, en siis ikinä vastaa noihin "Paljonko rahaa menee kuussa ruokaan?" -gallupeihin, koska mulla ei oo aaavistustakaan summista (vaikka mä meillä ruokaostokset pääasiassa hoidan) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja varakas:
Me tehdään niin. Vauvakirjassa kysytään maitolitran, vaippapaketin ja televisiolupamaksun hintaa eikä mulla ole niistä mitään tietoa... pitäis varmaan joskus katsoa kaupassa ja laskusta.

maitolitra on euron tienoilla (99 senttiä)ja vaipat merkistä riippuen 9-12E ja tv lupa on

1kk 19,35 ?, 3 kk 57,10 ?, 6 kk 112,85 ?, 12 kk 224,30 ?

Ostan sen, mitä on ostettava, ja haluan ostaa yleensä parasta - monissa tuotteissa luomua tai muuten vain parhaimman makuista. Joten hintojen vertailu on turhaa. No, tulot on keskitasoa, ja kaikki menee mikä tulee. Mutta riittänyt on tähän asti.

Alkuperäinen kirjoittaja heidiS23:
Alkuperäinen kirjoittaja varakas:

maitolitra on euron tienoilla (99 senttiä)ja vaipat merkistä riippuen 9-12E ja tv lupa on

1kk 19,35 ?, 3 kk 57,10 ?, 6 kk 112,85 ?, 12 kk 224,30 ?

KIITOS!!! :D:D

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
joskus katon, yleensä en. enkä valitse kauppaa tarjousten perusteella. eikä meillä ole edes noin hyvät tulot. ruoka on vain niin tärkeää, että niin kauan kun rahaa jää säästöönkin, niin me syömme hyvin.

Hieno juttu :)! Huomasitko, että meillä 6 hlön talous, mikä on juuri köyhyysraja tälle perhekoolle. Kiitos, mukava kuulla, että ollaan hyvätuloisia. En ole ajatellut meitä köyhiksi enkä rikkaiksi. Tyytyväinen vain, että saa juuri sen mitä tarvitsee :)

Mä tiedän noin osapuilleen, paljonko meillä menee rahaa ruokakauppaan kuussa, kun käyn vaan kerran viikossa, mutta yksittäisten ruokien hinnoista ei juuri ole tietoa.
Mä käyn vaan kerran viikossa, ettei tarvi miettiä hintoja, vaan saa lappaa kärryyn mitä tahtoo. Jos käy jokapäivä, on pakko miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:

Hieno juttu :)! Huomasitko, että meillä 6 hlön talous, mikä on juuri köyhyysraja tälle perhekoolle. Kiitos, mukava kuulla, että ollaan hyvätuloisia. En ole ajatellut meitä köyhiksi enkä rikkaiksi. Tyytyväinen vain, että saa juuri sen mitä tarvitsee :)

siis tarkoitin näille tuloille 3500 e/kk :)

Olen hyvätuloinen, mutta kyllä minä katson hinnat. En osta halvinta, mutta ostan ne tavarat jotka haluan, sieltä mistä ne halvimmalla myydään.

On tyhmää maksaa ylimääräistä ihan turhaan. Palvelu ja helppous toki on hyvä syy maksaa vähän ektraa.

Yhteistyössä