Kyllä pettäjän pitää kestää keskustelu ja kysymykset ilman että petetyn pitää pelätä tai varoa. Pettäjä on tehnyt valinnan siinä kohtaa kun on hölmöillyt ja seuraukset on kestettävä, olipa se sitten jättäminen tai asioiden läpi puiminen. Se on vähintä mitä pettäjä voi tehdä että ymmärtää, katuu ja osoittaa myötätuntoaan kuuntelemalla ja puhumalla itse.
Ette te koskaan saa asioita selvitettyä jos mies ärsyyntyy sinun puhumisen tarpeesta. Selvittämättöminä tuollaisista asioista kasvaa niin iso asia omassa päässä ettei sen yli pääse. Sen sijaan uskon täysin että pettämisestä voi päästä yli ja saavuttaa täydellisen onnen senkin jälkeen, mutta se vaatii tahtoa, halua ja sitoutumista kummaltakin siihen että asia puidaan halki, poikki ja pinoon kerralla, vaikka se aikaa ottaisikin.
Mutta kuten joku jo sanoi tuossa, kun asiat on selvitetty, et saa enää jäädä märehtimään menneitä tai tuijottamaan siihen takapeiliin vaan aidosti pitää pystyä nauttimaan ja olemaan ilman katkeruutta. Muutoin siitä seuraa pelkkiä onnettomia ihmisiä. Sinun pitää vilpittömästi pystyä antamaan anteeksi ja myös unohtamaan.
Se on tosiasia että anteeksi antaminen on ihmisen suurin voimavara joka tekee itsestä mysö onnellisen ja vapaan. Kauna, katkeruus, epäilys ja viha kuormittavat ja hajoittavat. Olettepa yhdessä tai ette, anteeksianto on se mikä sinut vapauttaa hengittämään taas raikasta ilmaa.