kysymys pitkästä ponnistusvaiheesta ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Mullakin poika syntyi avoisuisena, imukupilla revittii ulos samalla kun joku "hyppi tasajalkaa" mun mahan päällä ja vielä tiesivät että mulla on ahdas lantio!!

:o Miten te tuosta selvisitte/toipusitte? Jos saa kysyä?

Hengissä selvittiin, olihan se aika hurjaa touhua, mutta olivat vissiin päättäneet että leikkaamaan ei lähdetä. Ja mä olin niin puhki kahden tunnin ponnistelusta että ei ollut oikein enää voimia ponnistaa. Poika ei ollut mikään iso 3240g 51cm. Jossain kohdassa muistan kyllä halunneeni sektion, mutta... Jäi vähän paha maku, kun eivät olleet edes edellisenä päivänä huomanneet että on väärässä tarjonnassa!

Mulla oli ponnistuisvaihe esikoisesta 1h18min. Alkoi siitä kun olin 10cm auki ja tunsin ponnistamisen tarvetta. Laitettiin kanssa tippa, mutta se ei auttanut: supparit tulivat tiheemmin, mutta ei muuta apua. Ponnistin ja ponnistin hikipäissä, mutta tuloksetta...Lopuksi poika autettiin ulos imukupilla. Poika painoin 4kg ja py oli 37cm. Pää oli synnytyskanavassa vinossa eikä sen takia itsestään tullut ulos. Lääkäri sanoi lopuksi, että jos pää olisi ollut suorassa, olisi ollut tunnin lyhyempi synnytys....

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Mullakin poika syntyi avoisuisena, imukupilla revittii ulos samalla kun joku "hyppi tasajalkaa" mun mahan päällä ja vielä tiesivät että mulla on ahdas lantio!!

:o Miten te tuosta selvisitte/toipusitte? Jos saa kysyä?

Hengissä selvittiin, olihan se aika hurjaa touhua, mutta olivat vissiin päättäneet että leikkaamaan ei lähdetä. Ja mä olin niin puhki kahden tunnin ponnistelusta että ei ollut oikein enää voimia ponnistaa. Poika ei ollut mikään iso 3240g 51cm. Jossain kohdassa muistan kyllä halunneeni sektion, mutta... Jäi vähän paha maku, kun eivät olleet edes edellisenä päivänä huomanneet että on väärässä tarjonnassa!

Voin kuvitella... minuu "onneks" ommeltiin viel 1,5 tuntia siinä, että sain levätä... mutta sitten kätilö melkein pesi minut suihkuun ja lisäks sain lämpöhalvauksen tms ja kuume nousi 39 asteeseen.
Joskus se tarjontavirhe tulee vasta siinä ponnistusvaiheessa esiin, näin kävi ainakin minulla, alkoi ihan nätisti, mutta sitten poika kääntyi jostain syystä otsa edellä tulemaan.

Yhteistyössä