Kysymys poikaystävästä+yökyläilystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mmm"

Vieras
Olisin iloinen jos kaikki äidit tai muutkin aikuiset, jotka pystyvät kuvittelemaan omistavansa lapsen vastaavat tähän kysymykseen. (:

Eli päästäisittekö 16-vuotiaan tyttärenne yöksi samanikäisen poikaystävänsä luokse, jonka kanssa on seurustelua takana noin 4 kuukautta? Pojan vanhemmat olisivat kotona.
Entä päästäisittekö pojan teidän kotiinne yöksi?

Kiitos kaikille jotka vastaa!

Mulla menee raja juuri tuossa 16 ikävuodessa, eli päästäsin. Mieluiten ottaisin kuitenkin omaan kotiini heidät yöksi. Mä asuin jo mieheni kanssa tuossa iässä puoliksi kummankin kotona.

Ei kai nykyvanhemmat usko yökyläilyn estävän seksin harrastamista? Jos tämä siis on syynä kieltämiseen. Nuoret kyllä löytävät ajan seksille muulloinkin kuin yöllä, jos vaan haluavat.

Mä oon itse saanut mennä poikaystävän luo yöksi/poikaystävä on saanut tulla meille 15-vuotiaana 2kk seurustelun jälkeen. Poikaystävä oli silloin 17v. Tälle pojalle menetin "turvallisesti" neitsyyteni. Ja nyt 11 vuoden jälkeenkin pidän tätä ratkaisua oikeana.

4kk seurustelua on aika pitkä aika tuon ikäisenä.
Itse miettisin oman lapseni kohdalla, että kohteleeko poikaystävä tyttöä hyvin. Jos suhde tuntuu tasapuoliselta ja "kunnioittavalta" niin päästäisin. Jos olisin epävarma niin en.
Mitään satunnaisia poikia en hyväksyisi.

No joo, mun mielestä olisi outoa, jos samassa talossa tytär paneskelisi kundikaverinsa kanssa. Vaikea kuvitella, miten oma mies suhtautuisi siihen. Oma elämä ja seksi toimikoon porkkanana itsenäistyä ja muuttaa omilleen.

Voisin kuvitella, että päästäisin ja meille voisi poika myös tulla yöksi. Itse olin 15v. kun saimme poikaystävän kanssa yökyläillä puolin ja toisin. Minua kans kiinnostaa kieltävän kannan omaavien syyt kiellon takana? Onko kyse seksin mahdollisuudesta? Vai periaatteesta?
Kaveripiirissä oli samaan aikaan seurustelevia, jotka eivät saaneet viedä poikaystävää yöksi kotiinsa. Seksi ei siitä vähentynyt. Itseasiassa kaikki heistä aloittivat seksin aiemmin kuin minä, joka sain poikaystävän yöksi kotiin tuoda. Seksiä he harjoittivat sitten metsässä, autossa, kotibileiden vessassa...

Omasta kokemuksesta huolimatta en ole varma tuosta mielipiteestäni. Oman lapsen 16v-päivään on vielä 14 vuotta aikaa :) Ajattelutapa on voinut muuttua jo kovasti sinä aikana.

[QUOTE="vieras";23237668]Ei kai nykyvanhemmat usko yökyläilyn estävän seksin harrastamista? Jos tämä siis on syynä kieltämiseen. Nuoret kyllä löytävät ajan seksille muulloinkin kuin yöllä, jos vaan haluavat.[/QUOTE]

Nykyään ei lapsille saa enää rajoja laittaa, ei voi olla ostamatta alkoholia, kun jostainhan se sitä saa... Ikärajalla k-18 pelejä voi pelata, kun pelaahan se lapsi niitä kuitenkin jossain...

Mihin on aikuisuus kadonnut.

Antaisin, jos tytär olisi ihan normaaliälyllä varustettu ja poikkis suhtkoht normaaliksi ihmiseksi todettu. Itse olen 16-vuotiaana asunut jo mieheni kanssa yhdessä.

[QUOTE="mmm";23237642]Te jotka vastaatte, ettette päästä, niin onko teillä perusteluja vastaukseen? (:
Olisi vaan kiva kuulla.[/QUOTE]

Tuon ikäisellä lapsella pitäisi olla muuatkin puuhaa kuin tiivis deittailu poikaystävän kanssa. Opinnot ja ammatin hankkiminen vielä edessä päin.

Itse menetin neitsyyden 20 v. ja hyvä niin.

En päästäisi. Mun mielestä yökyläilyt poikakaverin luona (tai toisinpäin ) ei kuulu vielä tuonikäisen elämään. Eli kysymys ihan periaatteesta. Mies on samoilla linjoilla mun kanssa.

Meillä on saanut yökyläillä heti yläasteen jälkeen eli ikää n. 16-vuotta. Saman ikäisenä itsekin toin ekan poikaystävän yökylään ja se oli vanhemmille ok pienen juttelun jälkeen ;)

[QUOTE="vieras";23237732]Tuon ikäisellä lapsella pitäisi olla muuatkin puuhaa kuin tiivis deittailu poikaystävän kanssa. Opinnot ja ammatin hankkiminen vielä edessä päin.

Itse menetin neitsyyden 20 v. ja hyvä niin.[/QUOTE]

Ei kai nämä kaksi asiaa sulje pois toisiaan... :D

[QUOTE="mmm";23237642]Te jotka vastaatte, ettette päästä, niin onko teillä perusteluja vastaukseen? (:
Olisi vaan kiva kuulla.[/QUOTE]
Ei teini saa harrastaa seksiä, seksi on sairasta! :D

Tippuri leviää Etelä-Suomen nuorisossa

Parhaillaan etenkin Etelä-Suomessa yleistyy nuorten tyttöjen ja poikien oireeton tippuri. Epidemia leviää, sillä joillakin potilailla on ollut kymmenenkin sukupuolisuhdetta vuoden aikana.

//yle.fi/alueet/oulu/2011/02/sukupuolitaudit_yleistyvat_jalleen_2387691.html

En missään nimessä päästäisi. Monen edes 30 v naisen seksuaalisuus ei oikeasti ole edes siinä tasossa, että ihan oikeasti osaisivat seksistä nauttia oikein, vaikka niin kuvittelevatkin, saati sitten joku 16 vuotias. (On naiivia ajatella, ettei sitä tapahtuisi, ja jos sen tekevät päiväsaikaan, niin sitten saavat luvan nähdä sen verran vaivaakin asian eteen, että homma ei ainakaan minun luvallani tapahdu.) Yksinkertaisesti en edes päästäisi herkästi kenenkään kaverin luokse sukupuolesta riippumatta. Ei 16 vuotiailla oikeasti ole paljoa syytä jäädä leikkimään jollekin kaverille, ja yökylään. Kyllä sitä päivisinkin kerkeää näkemään. Vaikka kuinka priimus oppilailta ja puhtailta pulmusilta ne omat ihanat prinssit ja prinsessat vaikuttaa, niin kyllä vaan niin usein nekin enkelit erehtyvät vain "yökyläillessään" alkoholia maistelemaan, tai mitä ikinä touhuamaan. 18 vuotiaskin on vielä liian nuori olemaan muka aikuinen (joo joo, toiset on kypsempiä kuin toiset...), mutta ainakin siihen asti minä käytän vaikutusvaltaani parhaimmalla katsomallani tavalla, eikä lapsi voi ainakaan minusta vanhempana ajatella, että olisi voinut välttyä joiltain nuoruuden törttöilyiltä, jos äiti olisi pitänyt vähän parempaa huolta. Se aika tuntuu varmasti nuoresta tohon päivään asti pitkältä, mutta kyllä me kaikki vanhemmat tiedämme, että se on yksi silmänräpäys oikeasti vain. Kerkeää sitä sitten vanhempanakin törttöilemään halutessaan ja omalla vastuullaan.

[QUOTE="vieras";23237704]Nykyään ei lapsille saa enää rajoja laittaa, ei voi olla ostamatta alkoholia, kun jostainhan se sitä saa... Ikärajalla k-18 pelejä voi pelata, kun pelaahan se lapsi niitä kuitenkin jossain...

Mihin on aikuisuus kadonnut.[/QUOTE]

No miten ajattelit estää 15-vuotiasta harrastamasta seksiä?Sitä kun voi harrastaa ihan missä vaan.
Ei seksiä voi kieltää samalla tavalla kuin vaikka viinan juontia.Ja jos nuori harrastaa seksiä sitä tuskin huomaa päällepäin joten siitä harvemmin jää kiinni samalla tavalla kuin esim. dokaamisesta.
Eli tärkeintä on vaan puhua avoimesti nuorelle seksistä,mitä se oikeesti on,mihin se johtaa jos on suojaamattomassa yhdynnässä yms. Sillä tavalla parhaiten vältytään taudeilta ja vahinkoraskauksilta (voidaan ostaa tytölle esim. pillerit,jos on vakituinen poikaystävä jne.).