Kysymys poikaystävästä+yökyläilystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päästäisin. Ei tuon ikäinen enää pikkulapsi ole.

Ja tiedättekö mitä? Meinasin tänä vuonna 13 v täyttävälle tyttärelleni kertoa ehkäisyasioista ja seksistä. Ja ihan sen takia, että ei ole kiire kokeilemaan mitään "kiellettyä".

Onneksi tyttäreni on viisaampi kuin minä aikanaan samanikäisenä. Join kerran kuussa, poltin tupakkaa, pyörin vanhempien kundien kanssa, menetin neitsyyteni 14v ja kaikki vanhemmiltani salassa. Ja tiesin kyllä, mitä tein vaikka pentu olinkin.

[QUOTE="jeps";23238545]Minusta on vähän outoa, että jokin teko (tässä tapauksessa 16 vuotiaan seksi elämä) on suvaittavaa, koska itse ollaan tehty samalla tavalla. Juu menetin neitsyyteni 16 vuotiaana ja asuin omillani, ei se silti tarkoita sitä, että antaisin oman lapseni tehdä niin. [/QUOTE]

Tosiasia kuitenkin on et sä et voi mitenkään valvoa lapsiesi seksielämää tossa vaiheessa. Voit vain keskustella asiasta ja toivoa että tekevät niinkuin sinä haluaisit. Teinit löytää tilaisuuden mistä vaan. Ne vaikka lintsaa kesken koulupäivän jos haluavat.

Ihan varmasti päästäisin, jos asioista on keskusteltu perusteellisesti. Itse olin poikien luona yötä ja ne meillä varmaan 14-vuotiaasta, mut silti menetin neitsyyteni vasta 16-vuotiaana ja sen pojan kanssa seurustelinkin 5 vuotta. Eli ei se yökyläily aina seksiä tarkoita...ja jos 16-vuotiaalla tarkottaa, niin siitä vaan kunhan huolehtii ehkäisystä.

Jos molemmat normaaliälyisiä nuoria nii päästäisin. Kyllä sitä seksiä voi harrastaa muullonki kuin yöllä. Ite muutin tuon ikäsenä poikakaverin kans yhteen ja yhdessä edelleen :)

[QUOTE="vieras";23238613]Jos molemmat normaaliälyisiä nuoria nii päästäisin. Kyllä sitä seksiä voi harrastaa muullonki kuin yöllä. Ite muutin tuon ikäsenä poikakaverin kans yhteen ja yhdessä edelleen :)[/QUOTE]

Seksiä harrastetaan ainoastaan lauantaasin saunan jälkeen ja pimiässä peiton alla. :xmas:

[QUOTE="vieras";23238625]Suomessa 18-vuotias on täysi-ikäinen, eli 16-vuotias on vielä alaikäinen. Aikuinen (?) 3-kymppinen mies, joka panee 16-vuotiasta on alaikäisiin sekaantuja.[/QUOTE]

Mutta onko laitonta? :whistle:

En päästäisi. Itsekin olen päässyt vasta täysi-ikäisenä ja sama pätee omiinkin muksuihin. Hyvin kerkesi sittenkin kutemaan. Tiedän, että varmaan harrastavat seksiä ilman mun lupaakin, mutta en mä sitä aio siltikään alaikäiseltä hyväksyä.

[QUOTE="juu";23238492]Eikös täällä nyt ole tarkoitus pohtia ja keskustella asioista. Eli ihan yleisellä tasolla aloin miettimään sitä, että on ehkä jossain määrin outoa, että 16-vuotias katsotaan valmiiksi kyllä harrastamaan seksiä, mutta ei esim. äänestämään. Kun oikeasti miettii tuota, niin sehän on aivan hullua. Seksin harrastaminen vaikuttaa huomattavasti enemmän yksilön elämään kuin joka neljäs vuosi äänestäminen. Siitä voi myös seurata aika paljon ongelmia, kuin jostain äänestämisestä. Eli siltä kantilta aika mielenkiintoista, että näin on.

Mitä tulee tuohon seksivalistukseen, niin sehän on vain hyvä juttu. Kyllähän koulussa aika paljon annetaan valistusta tupakanpolton ja viinan vaaroista. Ei se, että jotain asiaa ei pidä soveliaana tai toivottavana, tarkoita sitä, että pitäisi laittaa pää pensaaseen ja olla vain ihan hiljaa ja näin toivoa, että kukaan ei koskaan keksi sitä alkaa harrastamaan.[/QUOTE]

No en mä tiedä mutta mä en vaan yksinkertasesti nää seksin harrastamisessa mitään pahaa.
Jos on kotoa saanut siihen hyvät eväät (kuulostipas irstaalle).Eli tietoa ehkäisystä ja tietoa seksin "vaaroista" (taudit,raskaus).ja sen että kenen kanssa sitä harrastetaan eli poikaystävän eikä jokaisen vastaantulijan.
Ja ihan vaan sen takia se on mun mielestä pakkokin hyväksyä koska sitä ei vaan voi mitenkään valvoa ellei omaa lasta lukitse kotiin.Parempi vaan minimoida haitat eli olla avoin ja vaikka ostaa niitä kondomeja (jos nuori on vaikka seurustellut jo hyvän aikaa).Koska ei mun mielestä seksistä voi rangaistakkaan kun ei siinä sinänsä ole kuitenkaan mitään pahaa,niinkuin vaikka huumeissa.Tai kuulostaa vaan ihan järjettömältä että "harrastit seksiä,saat kk kotiarestia"...luulis että siitä vasta tuliskin kieroutunut suhde seksiin.

[QUOTE="vieras";23238625] Aikuinen (?) 3-kymppinen mies, joka panee 16-vuotiasta on alaikäisiin sekaantuja.[/QUOTE]

Ehkä, mutta ei tuollaisessa tapauksessa mitään laitonta olisi, jos seksuaalinen kanssakäyminen olisi molemminpuolista.

Kyllähän jokaisella saa olla oma mielipide siitä, että mitä mieltä tuollaisesta tapauksesta olisi, mutta jos seksiä on harrastettu molempien osapuolten tahdosta, niin rikosilmoitusta ei tuollaisesta tapauksesta voisi tehdä vaikka kuinka haluaisi. Jos taas tämä 16-vuotias olisi pakotettu seksiin, niin silloin voisi luonnollisestikin tehdä rikosilmoituksen raiskauksesta, mutta lakipykälä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ei astuisi peliin tässäkään vaiheessa.

[QUOTE="vieras";23238658]Ei valitettavasti. Ainoastaan kipeää ja kuvottavaa.[/QUOTE]

No se on sun päänsärkysi. Kummallista kun pitää vetää kauhiat kilarit toisten valinnoista eikä mitään väärää ole edes tapahtunut eikä ketään ole pakotettu mihinkään.

[QUOTE="vieras";23238700]On, jos pakotetaan seksiin tai jos raha vaihtaa omistajaa (seksin ostaminen alle 18-vuotiaalta on laitonta).

Muussa tapauksessa ei ole laitonta.[/QUOTE]

Niinpä, mutta tätä ei nyt taida jotkut tajuta vaan pitää yrittää päteä jollakin olemattomalla.

[QUOTE="vieras";23238711]Ainoa, joka täällä kilaroi, olet edelleenkin sinä. Se on minun mielipiteeni, ei päänsärkyni. Sinä voit pitää kioskiasi auki kenelle haluat.[/QUOTE]

Niin ja sähän kirjootat nytkin niin asiallisesti. Daa.