Kysymys pyykin kuivatuksesta.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lissu

Vieras
Meillä on taloyhtiössä kuivaushuone kellarissa. Siellä ei ole mitään puhallinta, eli pelkkä huone jossa narut.

Muutamana kertana kun olen vienyt lakanapyykkejä sinne kuivumaan, joku "ystävällinen" naapuri nostelee kaikki tyynyliinat päällekkäin narulle ja pussilakanat kääntää kaksinkerroin.

Nyt haluaisin kysyä että kauanko kuivatatte lakanapyykkiä talvisaikaan? Pesin pyykkini maanantaina päivällä ja hain eilen, eli keskiviikkona, päivällä pois. Roikkuivat siis kaksi vuorokautta siellä. Pyykkihuone oli kumpanakin päivänä (ma ja ke) täysin tyhjä omia pyykkejäni lukuunottamatta.

meillä ainakin on ohjeet, että pyykit haettava pois heti, kun ovat kuivuneet. kaksi päivää kuulostaa aika pitkältä roikutusajalta. Ehkä joku olisi tarvinnut narutilaa, mutta ei ole koskenut tällä kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hups:
meillä ainakin on ohjeet, että pyykit haettava pois heti, kun ovat kuivuneet. kaksi päivää kuulostaa aika pitkältä roikutusajalta. Ehkä joku olisi tarvinnut narutilaa, mutta ei ole koskenut tällä kertaa.

beesi tähän. Kyllä ne seuraavana päivänä pitää viimeistään pois hakea.

Yön yli jos mulla on vaikka asunnossa sisällä kuivumas lakanat niin tatusti ovat kuivia, joten uskomaton aika toi useempi vuorokausi.

Meillä kuivaushuoneessa puhallin, 2h ja on lakanat kuivia

Jos noin kauan kuivuu..on tilassa kosteutta eikä siellä sitten kannata edes kuivata.
Minulla eilen paksu intianpuuvillainen peite muutaman tunnin ulkona narulla.kuiva.
Tänään 3 lakanaa hulmunnut pari tuntia pihanarulla, voisin kohta hakea sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Meillä on taloyhtiössä kuivaushuone kellarissa. Siellä ei ole mitään puhallinta, eli pelkkä huone jossa narut.

Muutamana kertana kun olen vienyt lakanapyykkejä sinne kuivumaan, joku "ystävällinen" naapuri nostelee kaikki tyynyliinat päällekkäin narulle ja pussilakanat kääntää kaksinkerroin.

Nyt haluaisin kysyä että kauanko kuivatatte lakanapyykkiä talvisaikaan? Pesin pyykkini maanantaina päivällä ja hain eilen, eli keskiviikkona, päivällä pois. Roikkuivat siis kaksi vuorokautta siellä. Pyykkihuone oli kumpanakin päivänä (ma ja ke) täysin tyhjä omia pyykkejäni lukuunottamatta.

Vielä lisäilen,kun kysyit talviaikaan kuivatuksesta niin kyllä ne pakkasessakin kuivuvat.Hetki ilmavasti sisällä kun noutaa ja kuivia ovat.Ja raikkaita.

Mä myös nostelen muiden lakanat kaksinkerroin tai kerään kuivia pyykkejä päällekäin jotta kuivaushuoneen naruilla olisi tilaa. Se on mun mielestäni ystävällistä ja järkevää. Inhottaa jos joku vetää puhtaat pyykit naruilta kasaksi jonnekin nurkkaan tai rynttää lakanat ryppyisiksi.

Ihan oikein teki tämä naapurisi. Kyllä lakanat kuivuu 12 tunnissa. Eli jos viet aamulla klo 9, jo illalla klo 21 pitäis hakea pois. Tai jos laitat illalla klo 21, haet aamulla pois.

Meillä on puhallin ja 4 tunnissa tulee täysin kuivaa. Ja sen jälkeen haen pois.

Kaikillla tuntuu olevan puhallin siellä kuivaushuoneessa, jolloin tietenkin pyykki kuivuu muutamassa tunnissa. Olen käynyt vuorokauden kuivattamisen jälkeen kokeilemassa pyykkiä ja todennut sen nahkeaksi.

Mutta siis mikä tässä nyt on ongelma? Eihän kukaan ryntännyt pyykkejäsi tai liannut niitä. Ja jos siellä tarvittiin lisätilaa niin eikö ollut ihan hyvä että ystävällinen naapuri siirteli siististi sinun pyykkisi pois tieltä? Ja tämä siis ihan riippumatta siitä kuinka kauan ne pyykit siellä olivat.

Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Kuinka paksuja lakanoita sulla oikein on? Kyllä ne nyt narulla kuivuu yön yli, kolme päivää on ihan liioittelua.

Olivat kaksi vuorokautta, eivät kolme.

Niin, kaksi vuorokautta mutta kolme päivää. siinä on peen ja teen ero.

Aivan. Minä puhuin vuorokausista, sinä päivistä. Ajallisesti kuivuivat noin 48h, eli kaksi vuorokautta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Aivan. Minä puhuin vuorokausista, sinä päivistä. Ajallisesti kuivuivat noin 48h, eli kaksi vuorokautta.

Ei niillä tunneilla ole mitään merkitystä, sä olet varannut sitä kuivaushuonetta kolme päivää. Ei ne naapurit käy siellä tunnin välein katsomassa että joskos olisit armollisesti noutanut lakanasi pois.

En minäkään käy tunnin välein kokeilemassa onko pyykki jo mahdollisesti kuivaa. Jos ne maanantaina vein ja tiistaina kävin koittamassa kosteaksi, niin keskiviikkona ne sitten olivat kuivia. Enkä todellakaan nosta niitä kaappiin homehtumaan kosteana vain sen takia että olen nyt pitänyt niitä siellä niin ja niin kauan. Vaan nostan ne sitten kun ovat KUIVIA.

Yhteistyössä