Kysymys suojatusta nettiyhteydestä

Tiimarinvihko

Aktiivinen jäsen
11.06.2009
5 650
1
36
Naantali
Kaverilla on tilanne että ne ei saa sen kämppiksen langatonta verkkoa toimimaan kaverilla, toimii vaan sen kämppiksen koneessa. Jos se ostaa sen piuhan , rj45 vai mikä se on, niin toimiskohan se sen piuhan kans ihan normaalisti?

Mä en tajuu näistä mtn :ashamed:

Sen pitää ottaa sen kaverin langatonyhteys käyttöön, ei omaa. Eli hae langattomiaverkkoja ja sit kun kone löytää sen, niin näpytellä siihen se kaverin suojausavain. Näin mä luulisin et se toimii.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Sen pitää ottaa sen kaverin langatonyhteys käyttöön, ei omaa. Eli hae langattomiaverkkoja ja sit kun kone löytää sen, niin näpytellä siihen se kaverin suojausavain. Näin mä luulisin et se toimii.

se pääsee sillä googleen ja ylen sivuille, mutta ei muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Alkuperäinen kirjoittaja *:

se pääsee sillä googleen ja ylen sivuille, mutta ei muualle.

Ei se taida oikeasti nettiin päästä. Nuo sivut on varmaan jääneet välimuistiin, josta selain hakee ne kun yrittää nettiin.

Vai toimiiko se Google ja onko Ylen sivuille ihan tämän päivän uutisia?

RJ45-kaapeli tulee adsl-modeemiin kiinni, mikäli kaverillasi on sellainen.

Eli kun ne nyt ei pysty ratkomaan tota langatonta ongelmaa, niin toimisko se piuhan kanssa kun sen ois tärkeä tehdä koulujuttuja? Kun eihän ne langattoman netin suojaukset sit päde jos on kone piuhan päässä?

Onkohan sillä jotkut estot päällä koneella, jos kert langatonyhteys toimii, mut pääsee vaa rajatuille sivuille. Mut piuhan kans ei pitäs olla mitää ongelmaa, mikäli siellä ei ole estoja ja pitäisi se sen langattomankin kasnna pelittää, kun kerta nettiin pääsee.

Kun eihän ne langattoman netin suojaukset sit päde jos on kone piuhan päässä?

Juu, langaton netti on ihan eri asia kuin että jos laittaisit koneen piuhalla siihen modeemiin kiinni.

Noilla suojauksilla ilmeisesti tarkoitit sitä, että langallisessa netissä ei tarvita suojausavaimia. Langattomassa ne ovat sen vuoksi, ettei naapurit käyttele sun nettiä ilman lupaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Kun eihän ne langattoman netin suojaukset sit päde jos on kone piuhan päässä?

Juu, langaton netti on ihan eri asia kuin että jos laittaisit koneen piuhalla siihen modeemiin kiinni.

Noilla suojauksilla ilmeisesti tarkoitit sitä, että langallisessa netissä ei tarvita suojausavaimia. Langattomassa ne ovat sen vuoksi, ettei naapurit käyttele sun nettiä ilman lupaa :)

Ne oli siis yrittänyt laittaa niin että kaveri saa käyttää sitä langatonta yhteyttä, mutta joka tapauksessa ei tuntunut pelittävän, vaan pääsi ainoastaan ylen sivuille ja googleen.

Ehdotin että käyttää piuhaa, mutta sitä ei ollut nyt saatavilla ja kaveri mietti että tuskin toimii piuhan kanssa paremmin. Itse uskon että toimii piuhan kanssa tavallisesti. Ja siihen hain nyt varmistusta täältä, hitsi taidan olla verbaalisesti lahjaton, kun tuntuu ettei kukaan oikein ymmärrä mitä hain takaa.

Mulla on vieläkin suojaamaton langaton koska mä en saa vaan aikaiseksi suojata sitä.

Langallisena toimii hienosti mut suojattuna langattomana ei, suojaamattomana langallisena toimii myös.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä