Kysymys teille, jotka ette tee viikkosiivousta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Vaan siivoatte joka päivä jotain; Mitä kaikkea te sitten siivoatte päivittäin/joka toinen päivä yms? Kun mä imuroin joka ilta keittiön, eteisen ja osan olohuonetta. Pesen vessan, kerään tavarat paikoilleen, siivoan keittiön tasot ja pöydän. Mutta kerran viikossa mä vain pesen lattiat (keittiön lattian saatan pestä useammin ), vaihdan lakanat, pyyhin pölyt, pesen vessan altaan, pyyhin keittiön ovet pesuaineella, imuroin ja pesen lattiat sohvien alta, eli ne pitää siirtää, imuroin lattialistat, vien matot ulos, siivoan yläkerran + portaat. En mä jaksais siirrellä sohvia sen useammin tai raahata imuria yläkertaan kun siellä oikeastaan vain nukutaan.

ite kuolisin jos siivoisin noin paljon. Asunnon näyttöjä varten juu siivoan noin, mutta en muuten. Eihän sitä ehtis muuta tehdä kun siivota. Kauan ap menee aikaa kun teet viikkosiivouksen????

Tuu meillekki tekeen toi kaikki :p
joka ilta koitan laittaa kamat paikalleen ja tiskit ym siivota pois.. imuroin joka toinen pv luutuan vaan jos on oikeesti likaa lattialla.. kerran kaks kuussa.. :ashamed:
vessa kaks kertaa viikkoon.. en viitti ainoita vapaa päiviä käyttää isoon siivoukseen vaaan pikkuhiljaa aina jotain.. jokupäivä saatan vaatekaappia järjestää ja jonain toisena pv pesasen jääkaapin.. oli mulla ennen viikko siivous la mutta oon todennu tän tyylin helpommaks

Meillä siivotaan tarpeen vaatiessa. Kerran kuussa sitten isompi siivous, jolloin matotkin tuuletetaan ja kaikki lattiat pyyhitään. Vuodevaatteet tuuletan ja lakanat vaihdan parin viikon välein.

Taas vaan mietin miten huono kodinhoitaja mä olenkaan :ashamed: . Siis kyllä mä vähän tasoja pyyhin päivittäin ja sellaista pientä. Saatan imuroidakin muutamia kertoja viikossa. Mutta silloinkin vaan näkyvistä paikoista B) . Ja meillä on aina vähän sotkuista...kaipa varmaan myös likaista. Lattialistat imuroin varmaan öö...no joskus :ashamed: :snotty:

No juu joka ilta siistin tavarat paikoilleen ja pyyhin (lue: hakkaan taltalla) pahimmat "kivettymät" ruokapöydästä ja syöttötuolin ympäriltä. Tiskit laitetaan tietysti. Pahimmat lakaistaan maton alle...:whistle:. Imuri soi muutaman kerran viikossa. Lattioita suditaan tarpeen mukaan, samoin kylppäriä. Ei siis mitään leikkaussalimeininkiä todellakaan, kun ei siihen tahdo olla aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja g´huh:
ite kuolisin jos siivoisin noin paljon. Asunnon näyttöjä varten juu siivoan noin, mutta en muuten. Eihän sitä ehtis muuta tehdä kun siivota. Kauan ap menee aikaa kun teet viikkosiivouksen????

Siis kun mä oikeasti luulin et olen laiska siivoomaan. Mutta pari päivää menee, koska en jaksa siivota yhtenä päivänä kaikkea. Mutta joskus olen jättänyt jotain siivomatta ja sit on parin viikon päästä niin likaista, että oikein yököttää. Esim. meidän sohvan aluset kerää pölyn lisäksi tavaroita, jotka on ihan kiva ottaa kuitenkin pois. Ja keittiön kaappien ovet on täynnä pieniä tahroja.. :/

Kaikenlaista. Jos nään jotain klähmää tai likaa niin pyyhkäsen heti pois. Tiskejä tai pyykkejä ei roiku ikinä nurkissa. Yleisilme siis siisti kaikinpuolin.

Pohjanoteeraus siivoukselle on varmaan kun pissalla istuessa en voi olla kiillottamatta kraanaa samalla :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Taas vaan mietin miten huono kodinhoitaja mä olenkaan :ashamed: . Siis kyllä mä vähän tasoja pyyhin päivittäin ja sellaista pientä. Saatan imuroidakin muutamia kertoja viikossa. Mutta silloinkin vaan näkyvistä paikoista B) . Ja meillä on aina vähän sotkuista...kaipa varmaan myös likaista. Lattialistat imuroin varmaan öö...no joskus :ashamed: :snotty:

Mutta teillä on pieni vauva, en mäkään silloin pahemmin siivonnut. =)

Mä imuroin vähintään kerran päivässä. Ja luutuan keittiön tarvittaessa. Käytännössä järkkään kokoajan mutta ei sillä ole juurikaan vaikutusta!!!! Tavarat leviää sitä mukaa.
Joka viikko en tee viikkosiivousta.
Vessat pesen tarvittaessa,käytännössä aika usein ja lakanat vaihdan n.viikon-kahden välein.

Siis mä imuroin korkeintaan 2-3 kertaa viikossa, joskus vain kerran. Keittiötä tietysti tulee siivottua joka päivä ja leluja keräilen, mutta kerran viikossa moppaan jos ei sitten kaadu jotain keittiön lattialle :) Pölyjä pyyhin joskus ku huomaan että onpa tosiaan pölystä, pakko kai pyyhkiä ;) Meillä kuitenkin 5 lasta ja vanhin eskarissa. Pyykinpesu on melkeinpä jokapäiväistä. En revi hirveää ressiä vaikka joskus onkin vähän hujanhajan.. Lakanat vaihdan noin 2 viikon välein mutta todella harvoin tulee vietyä tuulettumaan esim. peittoja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Mutta teillä on pieni vauva, en mäkään silloin pahemmin siivonnut. =)

Saanko käyttää tätä tekosyytä vielä seuraavat...öö lopun elämääni ja myös tuonne menneisyyteen katsoen :snotty: .

Ei vaan, mä en tosiaankaan ole mikään siisteysintoilija. Siitä pidän visusti huolen että meillä ei koskaan ole lähellekään sellaista kuin mitä omien vanhempieni luona... mutta sepä on kyllä melko helppoa, siellä kun on saastaista...

Mä siivoilen joka päivä nurkkia mennen, tullen. imuroin joka päivä ja hoidan pyykit ym pois päiväjärjestyksestä....ja kerran viikossa matot ulos ja pinnat ja lattiat moppaan. Veskit kerran viikossa ja sillai.

Mä ja Vepasto ollaan kai vähän samasta puusta :whistle:

Uusimmat

Yhteistyössä