Mitä teille kotiäideille kuuluu päivään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotiäityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kotiäityli

Vieras
Eli mitä teette päivän aikana ja minkä ikäisiä lapsia? :)

Minä joka päivä siivoan paikat, pyyhin pölyt, tuuletan petivaatteet, pesen kaikki pinnat, pesen molemmat vessat, teen miehelle lounaan jos ei eilisestä ole jäänyt kun tulee syömään joskus 10.30 aikoihin ja teen ruuan vielä. Ja imetän vauvaa joka siis 2kk ja leikitän ja jumppailen hänen kanssaan.
Ja sitten joka toinen päivä pesen lattiat ja kerran viikossa järjestän vaatteet kaappiin jos on menneet sekaisin. Ja järjestän muutkin kaapit. Jääkaapin pesen myös 1krt/vko. Ja vaatteet pesukoneeseen n. Joka toinen päivä. :)

Alussa luulin etten ehdi millään tekemään näitä kaikkia mutta hyvinhän tuo sujuu :)

Tein siis kaikki edellä mainitut jo ennen vauvaakin mutta nyt vauvan synnyttyä vielä vauvan hoito. Rakastan olla kotiäiti! <3

Jaa, meillä ei ole juttuja jotka toistuisivat joka päivä. Paitsi ruokailut.
Muksu on 4,5v ja keksitään joka päivä jotain puuhaa. Nyt ollaan tehty pihahommia urakalla. Suunniteltu kukkapenkkien paikkoja ja muita. Siinä ohella teen ruokaa ja pyykkään jos tarvetta on, nyt enää harvemmin siivoan, kun supistelee niin pahasti, mies hoitaa sen puolen kun kotona.

Mulle onnistumisen mittari iltaisin on se, että kuinka hyvin me ollaan päivän aikana tultu toimeen. Toisinaan tulee riitaa ja toi uhmaa niin, että multa meinaa takahampaat lohjeta, mutta toisinaan taas päivä menee niinkuin elokuvissa, hyvällä mielellä aamupalasta hyvänyön pusuun. Mulla ollut pidempään tunne, etten mä kasvata tota muksua vaan se mua :snotty:

Teen aika samoja juttuja! Tosin mies syö lounaan töissä. Nyt syön juuri aamupalaa
Ja kohta ajattelin imuroida&pestä lattiat. Tykkään kun on siistiä. :D
Sen lisäksi jumppaan kotona 3/krt viikossa ja joka päivä nään kavereita ja käyn lenkillä. Vauva on 3 kk.
Imetän myös häntä, ja pelleilen hänen kanssaan, kovin on leikkisä tapaus. :D Kotiäitiys on ihanaa, ja tämä on nimenomaan
ÄitiysLOMA :-)

Mä oon ollu aika pitkään kotiäitinä... :D Riippuu päivästä ja vuodenajasta mitä teen ja mitä lasten kanssa touhutaan. Eilen oli aktiivinen päivä ja tänään otetaan rennommin ja lapsetkin nauttivat olla kotona ja saavat rauhassa leikkiä. Ollaan just menossa pihahommiin, se on mielestä yhteistä puuhaa 3 v ja 4 v kanssa.

Koti pidetään kunnossa ja ruokaa laitetaan. Kerran viikossa ns oikea siivouspäivä mutta joka päivä tulee imuroitua. Ulkoillaan päivittäin yleensä mutta jos ei huvita, ei oo pakko.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Päivät vaihtelee. 6v ja 8v ovat koulussa, 2,5v ja 5kk pikkutytöt kotona. Kotihommat (imurointi joka päivä, lattioiden pyyhkiminen n. jokatoinen päivä, pyykit, kaupassa käynnit, ruuanlaitot yms) tietty kuuluu pakettiin, tärkeämpänä näen kuitenkin lasten kanssa vietetyn ajan.

Eilen esim kun saatiin isot kouluun syötiin pienten kanssa aamupala ja järjesteltiin paikkoja. Sitten kymmenen maissa leikkipuistoon (oli tarkoitus mennä avoimeen päiväkotiin mutta suunnitelmat muuttui) missä imettelin vauvaa ja touhuttiin 2v:n kanssa kaikkea. Puolilta päivin lounastreffit kulttuuritalolla kaverin kanssa, lapset nukahtivat rattaisiin kotimatkalla ja päikkäreiden aikana kerkesin siivoilla ja pyykätä sekä ihan vaan huilia. Kolmelta sitten haettiin tyttö koulusta ja varttia vaille neljä tulivat mies ja pojan koulutaksi samoja aikoja, laitettiin 6v tytön kanssa ruokaa.

Tänään miehellä oli vapaapäivä joten hän vei tytön koululle ja palasi kotiin aamupalalle jonka jälkeen jatkoi kuntosalille. Nyt syöttelen taas vauvaa ja laitellaan paikkoja kuntoon, kun mies palailee kotiin jätän vauvan hänelle ja lähden 2v:n kanssa uimaan. Uimisen ja ruuan jälkeen lapsi nukahtaa rattaisiin ja kerkeän hoidella muutaman asian ennen kuin palataan hakemaan tyttöä koulusta.

Päivät vaihtelee paljon, sellaisia perusjuttuja on leikkipuistoilu ja ulkoilu ylipäätään, metsäkävelyt eväineen, uiminen, kerhoilu, kirjastossa käynti, kirppikset ja ihan shoppailureissut. Isommat lapset ovat erityislapsia eli heidän lääkäreissä, kuntoutuksissa ja palavereissa yms on omat menemisensä. Välillä käydään joissain huvituksissa kuten sisäleikkipuistoissa, junibackenissa, skanssenilla tms.

Ihan sitä normimeininkiä, tehdään mitä tehdään ja ollaan tekemättä jos ei nappaa. Ainoat mitkä pysyvät aina samana ruoka-ajat, pikasiivoukset sekä päikkärit jos nukuttaa ja ulkoilu mukaanlukien.

Nyt parhaillaan pakataan kotia kasaan ja tytöt ottaa siitä kaiken irti repimällä pois tavarat sitä mukaa mitä on pakattu. :D Onneksi varsinaisena muuttopäivänä on apuvoimia luvassa.

Yhteistyössä