Kysymys teille, jotka MEIKKAATTE JOKA PÄIVÄ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meikki-mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Berries:
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Alkuperäinen kirjoittaja Berries:
käy kosmetologilla ihonpuhdistuksessa! mäkin ennen käytin joka päivä meikkivoidetta mutta ihonpuhdistuksen jälkeen ei ole tarvinnut käyttää. Tosin juhliin tms. laitan meikkivoiteen. Iho on ihanan heleä ja puhdas. Etenkin kesää vasten suosittelen!

Hmm.. Mulla meni ihan toisinpäin..Kävin ihonpuhdistuksessa ja kamalat finnit tulivat sen jälkeen naamaan, ensi kertaa elämässäni 27 vuoden iässä. :laugh:

Aijaa...oiskohan kosmetologeissakin sitten eroa ja niiden hoitotavoissa...tai sitten johtuu ihotyypistä...vaikea sanoa. Mä kävin sellasessa jossa käytettiin Exuviance -tuotteita ja ei voi muuta kuin kehua. Otan kyllä tavaksi käydä ainakin 1-2 kertaa vuodessa.

yleensä se paska puskee sieltä ton hoidon jälkeen. mulle usein ilmestyy näppylöitä hoidon jälkeen. mutta sitten onkin ihana iho pitkään senjälkeen.

Itse olen huomannut, että kun vaan sinnikkäästi alkaa kesällä olla ilman meikkivoidetta, niin iho tottuu siihen, eikä pian enää kiiltele niin paljon. Ja kun saa vähän väriä niin alkaa olla ihan ok. Mä monesti meikkaan tosiaan muuten normaalisti, mutta jätän vaan meikkivoiteen pois. Eli silmät, kulmat ja huulet maalailen...joskus laitan vaan valokynää ja puuterin...ja kun saa väriä, niin ostan aina jossain vaiheessa vähän tummemman meikkivoiteen iltamenoja varten...
Itse on aina niin kriittinen, mutta jälkeenpäin kun vaikka katselee valokuvia, niin huomaa että eipä se erotu mitä siinä naamassa on...

Alkuperäinen kirjoittaja Tulimieli:
Itse olen huomannut, että kun vaan sinnikkäästi alkaa kesällä olla ilman meikkivoidetta, niin iho tottuu siihen, eikä pian enää kiiltele niin paljon. Ja kun saa vähän väriä niin alkaa olla ihan ok. Mä monesti meikkaan tosiaan muuten normaalisti, mutta jätän vaan meikkivoiteen pois. Eli silmät, kulmat ja huulet maalailen...joskus laitan vaan valokynää ja puuterin...ja kun saa väriä, niin ostan aina jossain vaiheessa vähän tummemman meikkivoiteen iltamenoja varten...
Itse on aina niin kriittinen, mutta jälkeenpäin kun vaikka katselee valokuvia, niin huomaa että eipä se erotu mitä siinä naamassa on...

Toi valokynä on mulle niin hepreaa,onko sitä' vaikea käyttää?:)

Kokeilkaapas meikkipuuteria :attn: (esim. Lumene). Se on sellainen tavallista peittävämpi, muttei yhtä raskas kuin meikkivoide (joka tosin on joskus myös kevyt, mutta usein näkee "pakkeleita", kuten esim. ap:n kuvauksesta tuli mieleen.)

Meikipuuterin vippaa voi vähän kostuttaa, jolloin siitä tulee meikkivoide, kuivana on sitten kevyt versio. "Löysin" meikkipuuterin kymmenisen vuotta sitten, sen jälkeen en ole meikkivoiteeseen tarttunut!

Siis en oo ikinä aatellukaa, että meikkivoiteen käyttö on sotamaalauksen tekoa... Minusta se kuuluu ihan normaaliin meikkiin. Ja jos olen tässä "sotamaalauksessani" auringonpaisteessa pitkään aikaan ilman aurinkorasvaa, taatusti kasvoni palavat. Ei kai se meikkivoide mikään panssari ole...

suosittelen että jätät sen meikkivoiteen pois, kestää vähän aikaa tottua mutta varmasti ihokin paranee jos saa vähän aurinkoa. Osta aurinkopuuteri ja sipaise sitä vähän poskille ja peitepuikko jolla saa tummat silmänaluset piiloon.

Voin myös lämpimästi suositella Lorealin kasvoille tarkoitettua itseruskettavaa, siis sellainen kosteusvoide jossa on mukana vähän itseruskettavaa ainetta..itse ainakin olen todennut sen toimivaksi, ei jää rajoja eikä tule oranssia naamaa, kevyt päivetys vain.

minä meikkaan joka päivä, myös kesällä. ja otan kyllä aurinkoa ja olen ruskea kesäisin. käyn rannalla ottamassa aurinkoa, siellä ei tietenkään käytetä meikkiä. niinä päivinä kun en käy rannalla käytän meikkivoidetta(tietenkin rusketuksen väriin sopivaa!). helppoa.

mä kans peesin tuota meikkipuuteria.. sillä saa hyvin peitettyä ja iho näyttää luonnolliselta. eka mneikkipuuteri oli lorealin,sit maxfactoryn ja nyt lumenen.. myös tuota lorealin mineeraalimeikkipuuteria kokeilin mut ei se sovi mulle/ole hyvä.
sit vaan aurinkopuuteria ja muut tällingin..ja totta on et aurinko parantaa ihoa..

no jos on paljon vanhoja aknearpia ja vielä couperoosaa nii ei sitä oikein viiti ilman meikkivoidetta olla. ja mun iho on kyll täynnä punasia laikkuja sitt, ei mitää parii pistettä. mut mut toisin kuin väitätte, mun nassu ruskettuu vaik oiskin meikkivoidetta.

Yhteistyössä