Kysymys teille jotka teette/teitte kaikki vauvan soseet itse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse oon tehny muutamaa satunnaista kertaa, kun ei oltu kotona ruoka-aikaan, kaikki ruoat itse. Teen isompia määriä ja laitan pakkaseen, josta ne on helppo sulattaa ruoka-aikaan tai aamulla ottaa sulamaan. Periaatteena on se, että itsekään ei syödä valmisruokaa, niin ei lapsellekaan sitä tarvitse antaa. En ole edes miettiny tuota hintaa, vaikkakin kasvissoseiden kanssa alunperin varmasti ajattelin tuota edullisuutta. Lisäksi en todellakaan jaksaisi kantaa noita lasipurkkeja ja metalli(?)kansia keräykseen jatkuvasti.

Tämä siis minulla tällä hetkellä, mutta annan itselleni myös luvan tästä luistaa, jos voimat menevät johonkin muuhun, tai muuten tulee muutoksia elämässä.

Mä teen kaiken itse. Oon ammatiltani kokki enkä siis todellakaan kanna itselleni tai miehelleni eineksiä, niin miksi vauvalleni ostaisin valmiita purkkiruokia mitkä maistuu todella onnettomalle mössölle? Toisekseen, on ihan mukava tietää tasan tarkkaan mitä, kuinka paljon ja missä muodossa mitäkin on näissä soseissa. Eikä tuo nyt hirveen vaativaa ole laittaa vettä keittymään ja heittää perunat ja bataatit sekaan, kansi päälle ja antaa porista sen 20min. Ainakaan mun mielestä. Tokihan keitettäessä kasviksista vapautuu paljon vitamiineja, ostoslistalla on haudekattila. 8)

Meidän kulinaristi esikoinen sai nauttia itsetehtyä vauvaruokaa... Haudutin possunfilettä sipulin ja porkkanan kanssa pussissa veden kera, siivilöin liemen jääpalamuotteihin josta sain mainion maustenapin maidon kanssa peruna-kasvismössöön ja pakastettu possunfilee raastimen hienolla puolella joukkoon... vitsi, mitä kikkailua. Ei tullu tehosekoittimella liika veivattua liisteriä mut reilu vuos esikoisen jälkeen synty kuopus ja sitten kuulu keittiöstä NAPS kun purkki aukes.

Mä oon nyt alkanut antaa kaupan kasvis/lihasoseita (niitä isompia purkkeja) ihan siitä yksinkertaisesta syystä,et mulla ei oo purkkeja mihin itse tekisin! Pikkupurkkeja joo,mutta ne on liian pieniä. Pitää kyllä sanoa,että aika kammottavia noi on mun mielestä,mutta pojalle uppoaa kun vähän itse maustaa. Ehkä viikossa saan kerättyä tarpeeksi purkkeja,että voin tehdä taas itse safkat. Hedelmäsoseet ostan valmiina,jotenkin kamalaa sottaamista pienen määrän takia.

Mä teen itse kaikki soseet vauvalle. Itsellekin kun teen ruokaa niin en nyt ensimmäisenä etsi halvinta vaihtoehtoa, että siinä mielessä ri ole tullut edes vertailtua mikä tulisi halvimmaksi. Aluksi meinasin antaa joitain soseita purkista, mutta kun itsekin niitä maistoin niin totesin ettei lapsenikaan tarvitse sellaista syödä. Jos itse tekee esim porkkanasosetta niin hyväähän siitä tulee, voisi itsekin syödä. Sitä kaupan porkkanaa en todellakaan itse saisi alas, maistuu kaikelle muulle kuin porkkanalle. Kaupan hedelmäsoseidiin on suurimpaan osaan lisätty hedelmäsokeria. Itse kun tekee päärynädosetta tai mangodosetta jne niin ei vauva niihin tosiaan lisäsokereita kaipaile.... Matkalla on jouduttu kyllä antamaan purkista, ei se maata kaada. :)