Kysymys teille, ketkä vietätte useimmiten kotiviikonloppuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vietättekö rauhallista viikonloppua oman perheen kesken omasta halusta vai eikö teillä vaan ole mitään menoja?

Mua tylsii tällä hetkellä. :( Ollaan kahden lapsen kanssa. Mies on töissä. Olen vastikään tajunnut, ettei meillä viikonloppusin käy ketään kavereita eikä kukaan kutsu kylään. Olen yrittänyt kutsua tuttuja ja sukulaisiakin. Aina kaikilla on jotain muuta menoa, yleensä jossain muualla ovat kylässä vaan ei meillä. Vähän tulee orpo fiilis, jotenkin niin kuin sekundaa olisi.

Anteeks. Onko kellään muulla tällasta?

Mä vietän kotiviikonloppuja ihan omasta halusta. Viikolla sen verran menoa et on ihanaa olla viikonloppusin vaan kotona eikä tarvi stressailla mistään, tietty ei haittaa jos nyt jotain menoakin joskus on. Oletko kotiäitinä? Ymmärrän kyl sillon jos haluis jotain menoa elämään ja tietty luonnekysymys toikin.

Sekä että. Ihanaa välillä viettää rauhallisia kotiviikonloppuja, tuntuu että koko perhe nauttii niistä. Meillä käy usein vieraita, ihan yökunnissa tai iltaseltaan ja joskus kyllä tuntuu niin mahtavalta viettää vkl jolloin ollaan vain oman perheen kesken. Mies esim erityisesti tykkää, touhuaa paljon lasten kanssa pihalla silloin yms.

Kysyhän sinä ahkerasti vieraita ja lähtekää itekki välillä kyläilee. :) Nykyään kyläily voi olla tosi suunnitelmallista ja pitää kuttua esim hyvissä ajoin. Et varmasti mitään sekundaa ole!!

Lauantaisin on yleensä shoppailupäivä, paitsi ei tänään, kun huomenna ristiäiset, niin tänään onkin helvetillinen siivouspäivä! Mutta viikonloput yleensä menee kotosalla, käydään ehkä sukulaisissa, ja paaaaljon pihalla :)

Mä tykkään / tykkäisin viettää viikonloput ja vaikka kaikki muutkin päivät ihan vaan perheen kesken :-)
Mutta yleensä aina joku kutsuu ittensä kylään meille tai lähdetään johonkin.. Itse en yleensä ole kutsuja, koska ihan oikeesti haluisin vaan olla ja möllöttää.
Just parasta olis semmonen viikonloppu, että sais rauhassa heräillä, sitten olla ulkona, käydä kaupassa ja nukkua kunnon päikkärit, iltapäivällä ulkoilla lisää ja grillailla, tehdä pihatöitä, saunomista, leffaa ja herkkuja... :) Ihan perus olemista ilman tuttuja, sukulaisia, ystäviä ja kummin kaimoja..

Omasta halusta.
Itse olen kotona lasten kanssa arkisinkin ja mieskin illat, mutta viikonloppuna on mukava olla ilman yhtään mitään menoja, ihan omalla porukalla.

Mutta me ollaankin miehen kanssa tälläsiä keskenämme nyhjääjiä.. Kumpaakaan ei kiinnosta jatkuva kylässä luuhaaminen tai vieraiden kestitseminen.
Joskus on kiva käydä kylässä ja joskus on mukavaa, että vieraita käy, mutta kyllä omat touhut omalla porukalla on vaan parasta :) Koti on paras paikka!

Ok. Eli useimmat tuntuvat viihtyvän perheen kesken. Niin mekin usein. Joskus vaan olisi kiva nähdä muitakin naamoja. Ei niitä vieraita arkenakaan kovin usein ole ja silloin aina on tietysti aikataulut tiukkoja. Ehkä nyt vaan tää sääkin masentaa. Ja mies on tietysti autolla töissä, ei oikein päästä täältä mihinkään. Koululainen kävi pyytämässä kavereita ulos meidän ja naapuritalosta (kerrostalo). Ainakin kolmella ovella kävi, eikä kukaan ollut kotona.

Mies on usein viikonloppuisin töissä eli silloin ollaan vaan kotosalla. Vanhempi lapsista koulussa joten on ihan kivakin olla ja puuhailla mitä mieleen tulee. Käydään kyllä ulkoilemassa tai kaupassa jos tarve. Vierailut on sitten kun miehellä vapaata. Kyllä joskus kieltämättä vähän tylsää kun tuntuu ettei olisi viikonloppu, mutta menee sit ohi.

taidan olla ketjun ainoa "vastarannan kiiski", mä en nimittäin tykkää olla kotona :D
mulle riittää arki-illat, viikonloput on ihan hanurista jos ei oo mitään menoa ja tekemistä....
kuten tänään, olen ihan kypsä tähän tuhannen möllöttämiseen... yks kaveri kävi jo kahvilla ja lähti töihin ja oltiin ulkona lapsen kanssa, nyt odotan et ruoka valmistuu ja tympiiiiii....
mä oon aina ollu tällanen levoton sielu ja tylsistyn todella helposti.
joku nyt tuomitsee mut läheisriippuvaiseks kun sanon tän, mutta en vaan jaksa olla keskenäni, tarviin ihmisiä ympärilleni! :)

Mä nyt vastaan vaikka oon usein viikonloppuna töissä, mutta on arkena vapaata. Yleensä haluan olla sillon vaan lapsen kans kotona. Melkeinpä välttelen vapaapäivinä kylässä käyntejä tai mitään ylimääräistä. Viihteelle tekis joskus mieli, mut tosi harvoin käyn.

me vietetään. Kerran kuussa käy joku kaveri yleensä pyörähtämässä ja aika useana viikonloppuna kävästään joko mun tai miehen vanhempien luona (asuvat suht lähellä). Tavallaan nautin siitä, että saa olla kiireettömästi kotona ja sitten on aikaa puuhailla kaikkea viikolla rästiin jäänyttä. Toisaalta joskus tuntuu, että olis kiva järkätä enemmän ohjelmaa - riippuu ihan viikosta. Jos ette asu ihan landella niin viikonloppusinhan tapahtuu vaikka mitä hauskaa lapsiperheille sopivaa ainakin isommissa kaupungeissa!!

Vähän sekäettä, usein ollaan ihan vaan kotosalla kun halutaan olla. Mutta nyt olen ollut koko viikon itsekseen täällä muksujen kanssa, enkä ole päässyt tuulettamaan päätä. Joten olisin tosi kovasti tekemässä jotain jossakin, kunhan se olisi poissa kotoa..vaan mies joutui menemään töihin, joten täällä pönötetään, kavereistakaan ei kukaan jouda nyt kylään.

Meillä on viikot niin rikkinäisiä eikä nähdä perheenä rauhassa juurikaan, joten on ihanaa, kun viikonloppuna saa vaan olla yhdessä. En mielelläni käy edes kaupassa.

Sunnuntaisin talvella on illalla lapsilla harrastus.

N. kerran kuussa on joku meno viikonlopuna ja se on mulle ihan maksimi.

Me kans vietetään kotiviikonloppuja, varsinkin nyt kun mäkin alotin koulun ni viikon päätteeks on ihan juhlaa vaan olla ja hääräillä kotona. :) Tänään tosin pyydsin anopin kylään ja yks kaverikin kävi kääntymässä mut harvemmin meillä on ketään viikonloppusin käymässä.

Onpa tullut mukavasti vastauksia. Juu, tapahtuu kaupungilla usein jotain. En nyt vaan tarkoita senlaatuista tapahtumista. Toki päästään vaikka kirjastoon. Uimahalliin sitten pitäisikin mennä jo kahdella bussilla. Ei innosta. Juttuseuraa kaipaisin aina välillä. Totta, että silloin menee aika rattoisammin perheen kesken, kun mieskin on kotona.
Omasta tuttavapiiristä vaan tuntuu olevan suurin osa jossakin tänä viikonloppuna. Sukulaisia ei tässä lähellä ole kuin yksi sisarus perheineen. Niillä justiin usein on kaikennäköstä menoa. Isovanhemmat on liian kaukana. Ja eräskin tuttavapariskunta on: ensin serkun synttäreillä, lapset illalla mummolaan ja vanhemmat elokuviin, sunnuntaina taas johonkin kylään ja sen jälkeen toiseen. En edes noin vilkasta elämää kaipaa. ;)

Yhteistyössä