Kysymys Teroluteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja InizaL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

InizaL

Jäsen
10.11.2010
39
0
6
Hei.
Minulle määrättiin nyt ensimmäistä kertaa nuo terolutit. Pääsyy epäsäännölliset kuukautiset. Jätin ehkäisyn (nuvaring) pois vuosi sitten elokuussa ja sen jälkeen kuukautiset tulivat säännöllisesti. Tammikuussa kuukautiset alkoivat heittelehtimään ja kierrot ovat olleet välillä pitkiä.
Nyt on mahdollisuus olla raskaana, ainakin päiväkirjan mukaan, jos olen ovuloinut oikeaan aikaan. Kuukautisia ei vain kuulu ja testit ovat negatiivisia. Esikoista odotellessa testit näyttivät positiivista vasta noin viikolla 7. Siksi minussa varmaan elääkin pieni toive että olisin nytkin raskaana.
Mutta jos testit ovat negatiivisia pitkään, voiko terolut-kuuria aloittaa ilman kuukautisvuotoa? painon tunne vatsassa on aika piukea ja jos tämä ei ole raskautta, niin tyhjennysvuoto olisi enemmän kuin toivottavaa. Mutta osaatko vastata voiko teroilla käynnistää nukkuvan kohdun vai odottelenko kuinka pitkään kuukautisia? nyt on jo 64kp.

Itse en Terolut-kuuria aloittaisi omatoimisesti. Voisit varmaankin pyytää lähetettä hcg-määritykseen, jolla mahdollinen raskaus voitaisiin todeta. Saisit selvyyden tilanteeseen. :) Plussaonnea!

Hei "Inizal"!

Kiitos kysymyksestäsi, ja pahoittelut, että vastaus on näin viivästynyt.

Omatoimisesti ei tosiaankaan kannata aloitella uutta Terolut kuuria. Jos kuukautisesi ovat edelleen tulematta ja et ole raskaana, kannattaa olla yhteydessä hoitavaan lääkäriisi asian selvittelyä varten. Toivotaan kuitenkin, että asia on jo ratkennut ja tietysti niin päin, että raskaus on alkanut!

Hei!

Kiitos vastauksesta.
Asia on kerinnyt ratkeamaan kun täti tuli kylään..

Paljon on kyylä mietityttänyt noiden terojen käyttö. Tai siis se, että mitäs jos en ovuloi ennen sitä 15.päivää kun nuo terot pitäisi aloittaa. Paljon on ollut keskusteluissa mielipiteitä siitä, että vaikuttaako ne ovikseen. Seuraava kysymys onkin, että onkohan siitä vaaraa/haittaa, jos en aloita 15.pvä vaan esim 18.pvä? en ole aikaisemmin tikutellut ovista, mutta nyt olen varautunut niin tekemään. Mietin vain, että jos juuri kuurin alla testit alkavat näyttää ovuloinnin lähestymistä, niin voiko kuuria siirtää muutamalla päivällä ja odottaa ovulointia?

Edelliset kuukautiset olivat myöhässä myöhäisen ovulaation vuoksi. Oviksen jälkeen kului 15päivää ja kuukautiset alkoivat. Paljon olen myös itsekseni pohtinut, että onko mahdollista ettei esimerkiksi toinen munasarja toimi kuten pitää. Voisiko se selittää pitkittyneet kierrot. Asiaa varmaan pitäisi tutkia itse paikalla, näin netissähän nyt voi kaikkea tuskailla. Mutta onko toisen munasarjan toimimattomuus kuinka yleistä? jotenkin tuntuu oudolle, että elimistö ei enää tahdo toimia kuin pitäisi, vaikka ikää on alle 30.

Hei vielä!

Ja pahoittelut, että vastaus on taas viivästynyt, tämä oli valitettavasti jäänyt huomaamatta uusien viestien alta..
Nuo Terolutit kannattaa aloittaa sitten vasta ovulaation jälkeen jos ovulaatio tulee tosiaankin vasta tuon 15.päivän jälkeen eli ei liene haittaa vaikka aloitat vasta pari päivää myöhemminkin.
Siihen, miten yleistä toisen munasarjan toimimattomuus on, en osaa vastata, mutta normaalistihan kyllä molempien pitäisi toimia ja tuo asia varmistuu tosiaankin ainoastaan tutkimalla.