Kysymys tuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Poika on nyt 1v5kk ja toiveissa olisi uusi vauva. Olen palaamassa töihin hoitovapaalta maaliskuussa, ellen tule siihen mennessä raskaaksi. Mutta jos siis tulen, niin miten menee tukiasiat? Tässä välissä en ole ollut töissä. Minulla on vakituinen työpaikka, joka maksoi palkkaa äitiysloman kolmen ensimmäisen kuukauden ajan, maksaako nytkin jos tulen raskaaksi enkä palaa tässä välissä töihin?

Soita liittoon ja kysy sieltä, niin et joudu kertomaan suunnitelmistas työpaikalla. Mun mielestä nimittäin se 3 kk:n palkka kuuluu maksaa, vaikka ei palais töihin välillä.

Vastasin tuonne toiseen aloitukseesi mutta siis meillä ei ainakaan firma maksanut uudestaan 3kk palkkaa kun jäin suoraan hoitovapaalta äitiyslomalle enkä oikein usko että missään maksetaan, toki on työpaikkakohtaista. Monissa paikoissa ei ole vastaavaa käytäntöä ollenkaan.

sanoo

Toimihenkilölle annetaan äitiyslomaksi se aika, johon hänellä sairausvakuutuslain
mukaan tulevan äitiysrahan katsotaan kohdistuvan. Äitiysloman ajalta maksetaan
täysi palkka kolmelta kuukaudelta edellyttäen, että hänen työsuhteensa on yhdenjaksoisesti jatkunut vähintään kuusi kuukautta ennen synnytystä.

Eli ei tarvii olla konkreettisesti työpaikalla 6 kk, vaan työsuhteessa.

Mulle maksettiin ekasta 3 kk palkka ja kesälomarahat ja talvilomarahat.

Tulin raskaaksi hoitovapaalla ja toka syntyi ennenkuin palasin töihin, vauva syntyi siis hoitovapaalla. Vauvasta sain myös 3 kk palkan, kuten esikoisesta. Myös kesälomarahat.

Yhteistyössä