Kysymys uteliaalta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn teiltä uusperheellisiltä näistä raha-asioista. Jos puolisonne tai teidän edellisen liiton lapset asuvat teillä, niin maksaako "isä- tai äitipuoli" myös näiden ei omien lasten menoja ja kuluja? Vai pyydättekö aina siltä etävanhemmalta rahaa isompiin menoihin jos on tarvetta?

Ruoka maksetaan tietysti puoliksi,mutta meidän perheessä jossa molemmilla on omia lapsia aiemmasta liitosta,kumpikin ostaa vaatteet ja maksaa harrastukset näille.Oman lapseni etä-vanhempi osallistuu lapsen vaate ym. kuluihin,mutta mies joutuu ostamaan kaiken yksin koska poikien äiti ei halua ottaa mihinkään kuluihin osaa.Etä-äidin mielestä kaikki poikien vaate ja harrastus menot kuuluu isälle ja äitipuolelle.(Muuhun äitipuoli ei sitten kelpaakaan.)
Yhteiselle ostetaan ja maksetaan kaikki puoliksi.

Meillä ei lapsi asu vaan mieheni on etä. Laskuja emme erittele vaan maksan ruokalaskun vaikka lapsi on meillä ja ostan myös vara vaatteita meille hänelle koska mies ei oikein isaa ostaa vaatteita.Muihin kuluihin emme osallistu koska mieheni maksaa 160? elatusmaksua kuukaudssa ja pitäisi kyllä riittää hänen osaltaan.Matkakulut myös kyllä maksamme kumalla sattuu rahaa olemaan kun poika tulee meille , linkku kortti jossa 11 edestakais matkaa maksaa noin70?.

Minä olen ns.äitipuoli ja miehen lapset asuu meillä.
Rahat meillä on yhteiset,joten minä osallistun myös lasten kuluihin.Joihinkin isompiin hankintoihin pyydetään apua lasten äidiltä

Meillä asuu kaksi minun lastani ja kaksi yhteistä lasta. Käytännössä kaikki ovat meidän lapsiamme, emme erittele kuka maksaa mitäkin ja kenelle. Yhteiset rahat meillä, ihan sama mihin ne käytetään kun kaikki menee kumminkin, eikä täältä sitä kumminkaan mukaansa saa.

Mies on antanut aina "ilmaiseksi" talot ja kaikki muut ex-vaimoilleen, joten emme osta mitään suurempaa lapsille - eikä ex odotakaan. Pahaa tietysti tekee kun kulkevat kirpparivaatteissa - minun lapsiksihan niitä helposti luullaan. Jotakin olen ostanut ja kieltämättä kannustanut miestänikin, että tarvitsevat jotain ohi sopimustenkin. Sen verran pieniä että ei vielä harrastemenoja eikä -kuluja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 17:53 Siiri kirjoitti:
Mies on antanut aina "ilmaiseksi" talot ja kaikki muut ex-vaimoilleen, joten emme osta mitään suurempaa lapsille - eikä ex odotakaan. Pahaa tietysti tekee kun kulkevat kirpparivaatteissa - minun lapsiksihan niitä helposti luullaan. Jotakin olen ostanut ja kieltämättä kannustanut miestänikin, että tarvitsevat jotain ohi sopimustenkin. Sen verran pieniä että ei vielä harrastemenoja eikä -kuluja.

En ymmärrä miksi tekee pahaa tuo kirpparivaatteissa kulkeminen?? Minä ainakin olen ostanut kirpparilta suurimman osan niin omani kuin miehenikin lasten vaatteista ja ovat aivan samoja kuin esim. H&M:llä myydään, ainoastaan paljon halvempia. Huonokuntoisia en osta. No, ostamme kyllä mieheni kanssa suurimmaksi osaksi omatkin vaatteemme kirppikseltä, Onlyn farkuista Bossin pukuihin, kaikkea löytyy!
Mutta varsinaiseen kysymykseen, rahamme ovat muutenkin yhteisiä, emme erittele, kuka ostaa kenellekin mitä.

Yhteistyössä