Kysymys vauvan lisäruuasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Missä vaiheessa lapselle saa tarjota ruokaa, joka on paistettu pannulla? Kun ohjeissa sanotaan, että 10 kk iässä lapselle voi alkaa antaa samaa ruokaa kuin muukin perhe syö (miinus suola ja kielletyt raaka-aineet), mutta entäs sitten ruuat, jotka paistetaan pannulla? Kyllä meidän perhe syö esim. paljon jauhelihaa, kanaa ym. jota me paistetaan pannulla eikä keitetä/hauduteta uunissa. Voiko sellaista siis antaa hienonnettuna lapselle (10.5kk)?

Mun on tunnustettava, että mä en kertaakaan ole keittänyt lihaa lapselle. Eli siitä asti, kun sitä suinkin sai antaa, paistoin lihan pannulla. Jauhelihaa sanotaan huonoksi sidekudoksen takia, mutta mulla sattui olemaan itsejauhettua, hyvää paistilihaa.

mjaa ei kai se paistettu ruoka oo kenelllekään hyväksi. ainakaan mihinään käristettyyn ruokaan ei kannata lapsia totuttaa ollenkaan. 10kk iästä on totuteltu samaan ruokaan muiden kanssa ja se on sitten sisältänyt vaihtelevasti uuni ruokia, keittoja, paistettua ruokaa. kohtuus kaikessa

Paistaa voi tosiaan kevyestikin ja teflonpannulla ilman lisärasvaa. Kevyellä meinaan sitä, että kypsennetään se ruoka, mutta ei ruveta ruskistamaan sitä liikaa.