kysymys yksinhuoltajille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eeeevi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan hyvin. Joskus on tiukkoja kuukausia, kun kaikki vakuutus-. sähkö- ym. laskut "kaatuu" samassa kuussa niskaan, mutta selvitty niistäkin on, kun tiedän ne ennakkoon ja osaan varautua. Ja töissä siis käyn.

Palkka, elarit ja lapsilisät. Ihan hyvin noilla on tullut toimeen. Mulla tulee vakuutus- ja sähkölaskut kuukausittain ja muutkin otan mahd. monessa erässä niin eivät edes nuo "kaadu" niskaan.

[QUOTE="YYHOO";30581186]Montako lasta teillä on?[/QUOTE]

Yksi lapsi siis ja käteen jää jotakin n. 1600 - 2000€:n välillä. Riippuu ihan kuukaudesta, kuinka paljon lisiä ja kilometrikorvauksia.

Itse en saa elatustukea vaan elatusvelvollisen maksaman elatusavun. Siihen vaikuttavat lapsen elatuksen tarve sekä vanhempien elatuskyky ja niiden suhde. Vanhemmat elättävät lapsiaan elatuskykyjen suhteessa.

[QUOTE="Vieraana";30581344]Minä olen 2 lapsen yh ja käteen jää 2823e kuussa ja joten kuten saan laskut maksettua ja ruoat ostettua. Summassa on lapsilisä ja elatustuki mukana.[/QUOTE]
Mulla jää lähes sama summa ja pärjään ihan hyvin.

Minäkin pärjäisin ihan hyvin 2800e joka nyt jää mutta ennen kuin mies lähti niin teki velkaa nimiini niin niitä joudun maksamaan. Sitten kun ne olen maksanut niin pärjään ihan valln mainiosti.
En enempää rahaa kaipaakaan oikeestaan kuhan saan vaan miehen tekemät velat maksettua.

Yhteistyössä