Kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rytkäätys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muutaman kerran on käyty kahvilla, ostoksilla tai hoitamassa juoksevia asioita miehen kanssa kaksistaan (lapsemme on nyt kaksi) . Kyllä välillä käy mielessä, että voisihan sitä enemmänkin tehdä asioita kahdestaan, mutta koska emme ole saaneet aikaan järjestää moista, niin uskoisin että asialle ei ole suurta tarvetta. Olemme siis suunnitelleet monesti menevämme leffaan tai syömään, mutta loppujen lopuksi päätyneet siihen, että kotona on paras olla. Harrastamme yhdessä roolipelaamista ja se onnistuu erittäin hyvin kotona lapsen nukkuessakin. Varsinkaan nyt, kun aloitin työssä ja olen muutenkin omasta mielestäni paljon poissa kotoa, ei tee mieleni olla erossa lapsesta hetkeäkään ylimääräistä, jos ei ihan pakko ole.

Ihan kauheasti kaivataan kahdenkeskistä aikaa! Ei ole sukulaisia täällä joten ei olla ikinä päästy edes leffaan sen jälkeen kun on lapsia tullut eli 3 vuoteen. Mielelään kärrättäisiin mummolaan lapset joku viikonloppu mutta ei onnistu.

Täällä palstalla on jännää kun naiset eivät oikein siedä vastakkaisia mielipiteitä kauhean hyvin. Vähän naurattaa koko homma. Kamala nokkiminen ja mitä kummallisimpia lauseita ("miksi me tehtiin lapsia jos me haluttaisiin olla niiden luota pois?"). Eläkää ja antakaa elää!

Meidän ajatusmaailmamme on tämä. Yksi yö sinne tänne, ei merkkaa mitään lapsen elämässä ja antaa ihan hirveästi vanhemmille. Sillä ennen lapsiahan olitte vain te, sinä ja miehesi. Koko yhteiselonne rakentuu teidän suhteellenne. Eikö sitä kannattaisi hieman vaalia?

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
kyllä mekin noin voidaan tehdä, mutta silti aina on se mahdollisuus että joku sattuiskin heräämään syystä tai toisesta ja ei vois toteuttaa päähänpistoja ( " haa, lähetääs vaikka yhelle" ) jne. minusta siinä on pieni vivahde ero :D
ja kun tuosta seksistä on jauhettu, niin eipä tarvi siinäkään "pidätellä" mitään kun eivät oo kotosalla lapset.

No kun mekään ei pidätellä, vaikka lapset ovat kotona. Kun ei tarvitse. Makkarin ovi on toki kiinni...

Tuo, että me katsotaan leffaa miehen kanssa, syödään hyvin, kuunnellaan musiikkia, joku on kylässä, on meille ihan normaalia, sitä tapahtuu useamman kerran viikossa. Ne kerrat, kun mennään yhdelle tai useammalle joko yhdessä tai erikseen ovat sitten toinen juttu.

Jos lapset tulee kipeäksi hoidossa, mitä sitten? Vanhemmille ei saa soittaa, ettei parisuhteen hoitaminen ja naisena oleminen keskeydy ja muutu taas äitiydeksi liian aikaisin?
Ja kun vastuu on hoitajalla, niin pärjäilköön?

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen; Te, jotka ette ole viettäneet kahdenkeskistä aikaa miehenne kanssa esim. vuoteen, ettekö te edes kaipaa sitä sellaista että olisitte ihan vain kahdestaan välillä? Tarkoitan siis sellaista aikaa, ettei lapset ole viereisessä huoneessa nukkumassa?

Ei meillä ole ollenkaan aikaa kahdestaan, meillä 3 lasta eikä ikinä ole kukaan hoitanut näitä kaikkia yhtä aikaa, ei meillä ole edes ketään sellaista, muutaman kerran esikoinen ollut yökylässä mummilassa.

Ei sitä enää 3 lapsen jälkeen kaipaa edes mitään aikuisten aikaa, on tottunut jo vuosia sitten olemaan pelkkä äiti :)

"Sanokaa mitä sanotte mutta ei se ole sama ollaanko viereisessä huoneessa vaiko ihanan romanttisessa aikuisten tanssipaikassa."

Kahden keskistä aikaa ja salillinen muita romantikkoja ympärillä?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
kyllä mekin noin voidaan tehdä, mutta silti aina on se mahdollisuus että joku sattuiskin heräämään syystä tai toisesta ja ei vois toteuttaa päähänpistoja ( " haa, lähetääs vaikka yhelle" ) jne. minusta siinä on pieni vivahde ero :D
ja kun tuosta seksistä on jauhettu, niin eipä tarvi siinäkään "pidätellä" mitään kun eivät oo kotosalla lapset.

No kun mekään ei pidätellä, vaikka lapset ovat kotona. Kun ei tarvitse. Makkarin ovi on toki kiinni...

niin.seksiähän on aina kiva harrastaa siellä makkarissa ovi kiinni.
no joo, anteeks, ei tarkoitus piikitellä. tuo seksi nyt oli vain yksi asia muiden joukossa .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen vain koettanut sanoa että kun tyttö nukkuu makuuhuoneessa, niin kyllä mä kuuntelen korvat höröllä koko ajan että onko hereillä, ja kuuluuko ääniä sieltä. Siinä on vaikee keskittyä 100% olemaan nainen. Kun on myös se ÄITI. Ja todellakin mietin kuuluuko meidän äänet sinne tytölle, niinkin on käynyt että on meidän takia herännyt.

Ja sitten sun on pakko saada muutkin uskomaan, että kaikkien muidenkin pitää lähteä kotoa pois tai viedä lapsi hoitoon, jos haluaa hoitaa parisuhdetta äänekkäästi makkarissa/tai jossain muualla?
Kaikki ei ole niin äänekkäitä kuin te, kaikilla ei ole niin herkkäunisia lapsia kuin teillä jne. jne.
Kaikki eivät todellakaan ole samanlaisia kuin te ja kaikki eivät edes halua olla samanlaisia kuin te.
Pystytkö mitenkään ymmärtämään sitä?

Juu, voi pyhä sylvi taas :laugh:

Jos Rytkäätys on opettanut tyttärensä siihenl, että jokaisesta nitkahduksesta ryntää äiti ja isuliinu peräkanaa vauvan makkariin tunkemaan tuttia suuhun (ja sitten ihmetellään, kun on niin herkkäuninen lapsi ) pitää muidenkin ihmisten lasten olla yhtä herkkähipiäisiä :D.

Meillä lapset nukkuu kuin tukit samoin kuin åbokin kuvaili, voimme ihan keskustella normaalilla äänellä muualla huoneistossa ja vaikka imuroida, ei ne siitä herää, kun ovat ääniin tottuneet.

Ja jatkokysymys, mistä johtuu ettette ole saaneet aikaiseksi järjestää sellaista aikuisten aikaa?

"ettette ole saaneet aikaiseksi"??? :o

No mites saat aikaiseksi jos hoitajia ei yksinkertaisesti ole??! Kaikilla kun ne mummot ei ole kiinnostuneet lapsenlapsista, se kannattais jo painaa kaaliin!!
Ja MLL:n kännissä tulevat hoitaja ei kauheesti houkuta!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Jos lapset tulee kipeäksi hoidossa, mitä sitten? Vanhemmille ei saa soittaa, ettei parisuhteen hoitaminen ja naisena oleminen keskeydy ja muutu taas äitiydeksi liian aikaisin?

Miksi ei saisi soittaa? Meillä ainakin vilkuillaan useasti puhelimeen jos olemme tanssimassa. Juuri sen takia että jos jotain on tapahtunut niin haluamme tietää heti.

Ei mun vanhemmat tai ystävät ainakaan soittaisi mulle tai miehelle, osaavat kyllä hoitaa sen yllättäen sairastuneen lapsen aamuun asti.
Vakavampi sairastuminen onkin eri asia.

Mä olen vain koettanut sanoa että kun tyttö nukkuu makuuhuoneessa, niin kyllä mä kuuntelen korvat höröllä koko ajan että onko hereillä, ja kuuluuko ääniä sieltä. Siinä on vaikee keskittyä 100% olemaan nainen. Kun on myös se ÄITI. Ja todellakin mietin kuuluuko meidän äänet sinne tytölle, niinkin on käynyt että on meidän takia herännyt.

Ja sitten sun on pakko saada muutkin uskomaan, että kaikkien muidenkin pitää lähteä kotoa pois tai viedä lapsi hoitoon, jos haluaa hoitaa parisuhdetta äänekkäästi makkarissa/tai jossain muualla?
Kaikki ei ole niin äänekkäitä kuin te, kaikilla ei ole niin herkkäunisia lapsia kuin teillä jne. jne.
Kaikki eivät todellakaan ole samanlaisia kuin te ja kaikki eivät edes halua olla samanlaisia kuin te.
Pystytkö mitenkään ymmärtämään sitä?

Juu, voi pyhä sylvi taas :laugh:

Jos Rytkäätys on opettanut tyttärensä siihenl, että jokaisesta nitkahduksesta ryntää äiti ja isuliinu peräkanaa vauvan makkariin tunkemaan tuttia suuhun (ja sitten ihmetellään, kun on niin herkkäuninen lapsi ) pitää muidenkin ihmisten lasten olla yhtä herkkähipiäisiä :D.

Meillä lapset nukkuu kuin tukit samoin kuin åbokin kuvaili, voimme ihan keskustella normaalilla äänellä muualla huoneistossa ja vaikka imuroida, ei ne siitä herää, kun ovat ääniin tottuneet.

Meidän tyttö tekee hampaita. Koeta ymmärtää. =)

no joo, anteeks, ei tarkoitus piikitellä. tuo seksi nyt oli vain yksi asia muiden joukossa .

Onko sulla oikeasti jotain luetun ymmärtämisen vaikeuksia?

Me voidaan sekstailla ihan vapaasti lasten nukkuessa - joko sohvalla, keittiössä, kylppärissä, TAI jos tekee mieli huutaa täyttä kurkkua niin makkarissa suljetun oven takana. Ei todellakaan tarvitse viedä lapsia hoitoon, jotta voisimme harrastaa seksiä...ja tämä taas ei tarkoita sitä, etteivätkö lapset olisi yökylässä jossain aika ajoin. Ovathan he.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:

Miksi ei saisi soittaa? Meillä ainakin vilkuillaan useasti puhelimeen jos olemme tanssimassa. Juuri sen takia että jos jotain on tapahtunut niin haluamme tietää heti.

Niin meilläkin, ja soitetaan kyllä illan aikana ja aamulla että miten on mennyt.

Ei mun vanhemmat tai ystävät ainakaan soittaisi mulle tai miehelle, osaavat kyllä hoitaa sen yllättäen sairastuneen lapsen aamuun asti.
Vakavampi sairastuminen onkin eri asia.

Etkö äitinä haluaisi tietää jos lapsesi on sairastunut? Ei kyse ole siitä etteikö mummi osaisi lääkitä pientä kuumeistä nuhanenää vaan siitä että sinulla vanhempana on oikeus ja velvollisuus olla tietoinen lapsesi tilasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:

No kun siksihän ne lapset pitäis rytkäätyksen ja endien mielestä viedä hoitoon, että sais keskittyä olemaan nainen, eikä vain kokoajan äiti.
Samahan se sitten on, kun istuu kotona sohvalla katsomassa elokuvaa ja kuuntelee itse, nukkuuko lapsi. Tai tansii siinä olkkarin lattialla omien levyjen tahdissa tai valmistaa ja syö itse laittamaa ruokaa. Jos vaihtoehtona on elokuvat, aikuisten tanssipaikka ja ravintola ja ohessa puhelimen vilkuilu?

Alkuperäinen kirjoittaja !!!:
Etkö äitinä haluaisi tietää jos lapsesi on sairastunut? Ei kyse ole siitä etteikö mummi osaisi lääkitä pientä kuumeistä nuhanenää vaan siitä että sinulla vanhempana on oikeus ja velvollisuus olla tietoinen lapsesi tilasta.

Kuule, en koe tarvetta saada kesken ravintolaillan tietoa siitä, että lapsella on kuumetta. Ehtii se tieto mulle aamullakin tulla. Olen satavarma siitä, ettei esim. mun äiti edes alkaisi keskellä yötä mulle soittelemaan jonkun kuumeen tai oksennuksen takia. Enhän mä lasta voisi kotiin hakea, tai mennä hänen luokseen.

Me voidaan sekstailla ihan vapaasti lasten nukkuessa - joko sohvalla, keittiössä, kylppärissä, TAI jos tekee mieli huutaa täyttä kurkkua niin makkarissa suljetun oven takana. Ei todellakaan tarvitse viedä lapsia hoitoon, jotta voisimme harrastaa seksiä...ja tämä taas ei tarkoita sitä, etteivätkö lapset olisi yökylässä jossain aika ajoin. Ovathan he.

Ehkä meilläkin tilanne helpottuu kun pääsemme isompaan kotiin. Tuossa meidän väliaikaisessa kämpässä on turha kuvitella että voi kitisyttää sänkyä ja päästää äänet valloilleen ilman että se kuuluu makuuhuoneeseen jossa tyttö nukkuu.

Ja meillä ei joka inahdukseen reagoida, mutta nyt hampaiden tulon aikaan taas on levottomia yöt (tuskin olemme lajimme ensimmäisiä siinä asiassa) ja kyllä se tutti tytölle annetaan siinä tilanteessa. Ja meilläkin on televisio päällä ja monesti vieraitakin illalla mutta joka tapauksessa kahden keskistä aikaa ja perhe-iltaa on turha verrata toisiinsa.

No niimpä. Ei vaadi kuin pikkusen mielikuvitusta...lapsille dvd pyörimään tai satukasetti tai mikä vaan ja vanhemmat "suihkuun". Ei kai silloin tarvitse kiljua kuin jalopeura, kun lapset ovat samassa huoneistossa.

tiedätkö kuule ,mulle on ihan sama miten ja missä te sekstaatte tai olette sekstaamatta . mutta itse sä kerroit että ei tarvi pidätellä "kun makkarin ovi on kiinni". mitä siitä pitäisi päätellä ? että te kuksitte 85desibelin äänivoimalla olkkarin sohvalla nenät persiissä, mutta makkarin ovi on kiinni!

ja olenko mä kenties sanonut, että lapset pitäisi viedä hoitoon siksi että voisi harrastaa seksiä ?
opettele itse lukemaan ja sisäistämään lukemaasi.

Yhteistyössä