kysymys..

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
Mitä olet kokenut hyväksi ja "välttämättömäksi" vauvan hoidossa ja mikä on ollut turhaa ja jäänyt käyttämättä?

(lisäkysymys onko sinulla ollut imetystyynyä ja onko se ollut tarpeellinen vai tarpeeton?)

Itse en ole tarvinnut hoitopöytää ja rintareppua.
vaipat vaihtuu kätevästi sängyllä ja rintarepun ostin mutta jotenkin oli helpompi sujauttaa vauva vaunuihin joten reppu jäi käyttämättä.

Maidonkerääjä on ollut aika kätevä ja siis vauvan vaunut.

Hoitopöytä, rintapumppu, tuttipullot ja rintareppu olivat meillä oikein tarpeellisia. :) (no tietty vaunut ja rattaat ja turvaistuin yms. myöskin)
Sittereitä, hyppykiikkuja sun muita vempeleitä ei tarvittu, vauva viihtyi mainiosti ilmankin.

Imetystyyny oli tarpeeton. Samoin rintapumppu,imetysliivit, maidonkerääjät yms.

Esikoisen kohdalla rintareppu oli tarpeeton, kakkosen kohdalla tosi paljon käytössä.
Sitteri oli kakkosella turha, esikoinen viihtyi siinä hyvin.

en ole tarvinnut koskaan hoitopöytää.

Rintareppu noli kopuksella tarpeen, olikädet vapaana, sai tehtyä vaika mtä kun poika roikkui pussissa ja hän viihtyi siinä. kuopuksen aikana en myöskään tarvinnut pullojaja tutteja

en ole koskaan tarvinnut tuttipullojen lämmitintä

Tarpeellisia on mulle ollut tietty vaunut, turvakaukalo, sitteri ja kantoliinaakin olen jonkinverran käyttänyt. Yhdelle "laiskakoivelle" hyppykiikku oli ehdottomasti hyvä hankinta. (Kiitos sen saamisesta tänne palstalle ;) )

Turhia (tai siis ilman näitäkin tulisin toimeen) ovat olleet hoitopöytä, niistäjä, rintareppu, vanna (= kylpyamme) ja kävelynopettelutuoli.

Hoitopöytä oli tarpeeton esikoisella, kuopukselle ei edes moista hommattu.

Sitä vastoin HYVÄ rintapumppu (Avent) on ollut kullan arvoinen, kun muistelee sitä Ainun löpötystä, niin tuska tulee....

Kantoliina on myöskin ollut hirmu hyvä, vaikken itseäni olisi koskaan liinailijaksi uskonut. Ja rattaat pehmeällä kantokopalla parempi valinta kuin yhdistelmät!

Nämä olen kokenut tarpeettomiksi ostoiksi:

kantoliina
rintareppu
maidonkerääjät
tuttipullon lämmitin
rintapumppu (kokeilin sekä sähköistä että mekaanista)
rintakumit (ei ollut ongelmia imetyksessä)
talkki
vauvan söpöt tossut (ei ne pysy jaloissa, potkitaan pois)

Minulla on kaksoset, se vaikuttaa siten että liinassa/repussa kanniskelu turhaa kun toista on sitten vaikea nostaa syliin yhtäaikaa.

Yhteistyössä