kysyn teiltä sitten kun en saanu neuvolatätiä puhelimeen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
maanantaina saa vasta yhteyden kun olisin kysynyt sitä että kun tyttö 3v 10kk on aina syönyt niinkuin pikkulintu mutta nyt varsinkin on vaikea saada syömään kuin kerran päivässä kokonaisen lautasellisen lämmintä ruokaa.tämäkin toki vaihtelee mutta usein sanoo syyksi ettei vain ole nälkä...
mittasin hänet itse ja olisin kysynyt neuvola tädiltä että meneekö käyrät mitenkä jos syöttää sinne tämän hetkiset mitat...
mitat ovat 101,5cm ja 17,5kg. onko teillä kokemusta siitä että lapsi syö vähän tai sanoo ettei vain ole nälkä?minkä kokoisia lapsia teillä on /ollut tuossa iässä?
 
meillä kans huonoja syöjiä nuo neidit, siis oikeasti toooodella huonoja syömään. aamulla syövät leivän(usein vain puolikkaan) päivällä EHKÄ lämmintä ruokaa muutaman haarukallisen ja sit iltapäivällä joko jugurtin tai vähän lämmintä ruokaa, illalla muroja tms.
(toki joskus tulee jotain ihme spurtteja et syövät reippaasti koko lautasen tyhjäksi,mut harvemmin)

mut kasvavat ihan normaalisti omalla käyrällä ja ovaty tosi energisiä ja touhukkaita.

painoa nyt molemmilla n.13kiloa ja pituutta n.96-97cm?
ja ikää siis neideillä nyt 3v7kk.

sinuna en kyllä huolestuisi, jos lapsi on reipas ja kuitenkin ihan hyvän kokoinen neitihän teillä on!
:wave:

toiset vaan ei oo syöppöjö(kuten mein nuorin 11kk joka syö enemmän ku tytöt!!!!!)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:59 haaskalintu kirjoitti:
Eihän sitä voi yksistä lukemista mitään päätellä, se kun katsotaan sitä pysyykö "omalla käyrällään" eli kasvaako tasaisesti.

Mutta vertailun vuoksi Peto oli 4v 100 cm ja 15,5kg.

joo no sitä mä olisin häneltä kysynytkin että meneekö käyrillä jos annan mitat..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:01 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:59 haaskalintu kirjoitti:
Eihän sitä voi yksistä lukemista mitään päätellä, se kun katsotaan sitä pysyykö "omalla käyrällään" eli kasvaako tasaisesti.

Mutta vertailun vuoksi Peto oli 4v 100 cm ja 15,5kg.

joo no sitä mä olisin häneltä kysynytkin että meneekö käyrillä jos annan mitat..

ei niistä käyristä kannata nyt niin,,,,
on sit eri jos kasvu pysähtyy!!! ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:00 MissLEHMÄ kirjoitti:
meillä kans huonoja syöjiä nuo neidit, siis oikeasti toooodella huonoja syömään. aamulla syövät leivän(usein vain puolikkaan) päivällä EHKÄ lämmintä ruokaa muutaman haarukallisen ja sit iltapäivällä joko jugurtin tai vähän lämmintä ruokaa, illalla muroja tms.
(toki joskus tulee jotain ihme spurtteja et syövät reippaasti koko lautasen tyhjäksi,mut harvemmin)

mut kasvavat ihan normaalisti omalla käyrällä ja ovaty tosi energisiä ja touhukkaita.

painoa nyt molemmilla n.13kiloa ja pituutta n.96-97cm?
ja ikää siis neideillä nyt 3v7kk.

sinuna en kyllä huolestuisi, jos lapsi on reipas ja kuitenkin ihan hyvän kokoinen neitihän teillä on!
:wave:

toiset vaan ei oo syöppöjö(kuten mein nuorin 11kk joka syö enemmän ku tytöt!!!!!)

joo no kyllä hän energinen on eli ei vaikuta kuitenkaan käytökseen ja anoppikin sanoi kyllä että se on vaan joillakin näin.meilläkin kupus 2v syö enemmän kun neitokainen :)
 
meidän 2 vee tytöllä oli tuossa vähä aika sitten kausi, ettei syöny juuri ollenkaan. Normaalisti syö melko isoja annoksia, mutta kun paino ei pudonnut, niin en käyttäny neuvolassa. Meillä kyllä saatto johtua siitä, kun alettiin totuttelemaan vehnään, niin maha oli sen verta sekasin, ettei mikään ruoka maistunu
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:01 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:59 haaskalintu kirjoitti:
Eihän sitä voi yksistä lukemista mitään päätellä, se kun katsotaan sitä pysyykö "omalla käyrällään" eli kasvaako tasaisesti.

Mutta vertailun vuoksi Peto oli 4v 100 cm ja 15,5kg.

joo no sitä mä olisin häneltä kysynytkin että meneekö käyrillä jos annan mitat..

No koita kestää sinne maanantaihin asti... :hug:

Meillä on Hurrikaani ollu aina kovin vähäruokanen, mutta kasvaa kuitenkin tasasesti ja kyllä sen voinnista huomais jos sais ruokaa liian vähän.

Hurrikaanin mittoja en kyllä muista, mutta Hurrikaania ja Petoa jos vertaan niin Hurrikaani on aina ollut isompi kuin Peto samanikäisenä vaikka Hurrikaani ei juurikaan syö ja Peto taas vetelee älyttömiä määriä ruokaa.
 
Lapsilla on noita kausia jolloin syödään tosi vähän, tuntuu jopa ettei mitään, mutta terve lapsi syö sen mitä syö.Kyllä sen sitten huomaa jos jotain on vialla.Meillä kaikki 4 lasta ovat tietyissä ikävaiheissa syöneet huonosti.
 
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

Piirrä tuonne, niin näät missä menee.
Ja vaikka menisi mitä viivaa pitkin vaan niin ei huolta jos viiva on tasainen - jos yhtäkkiä nousee ylös tai laskee alas niin sitten on eri asia
 
Ihan kookashan teidän pikkuinen on. Meillä on pojat syöneet 2-4 vuotiaina pieniä annoksia, paljon pienempiä kuin 1-2 vuotiaina. Kyllä ne ruokahalut kasvavat kun kasvupyrähdyskausi alkaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:03 MissLEHMÄ kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:01 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:59 haaskalintu kirjoitti:
Eihän sitä voi yksistä lukemista mitään päätellä, se kun katsotaan sitä pysyykö "omalla käyrällään" eli kasvaako tasaisesti.

Mutta vertailun vuoksi Peto oli 4v 100 cm ja 15,5kg.

joo no sitä mä olisin häneltä kysynytkin että meneekö käyrillä jos annan mitat..

ei niistä käyristä kannata nyt niin,,,,
on sit eri jos kasvu pysähtyy!!! ;)

Juuri sen takia kannattaa katsoa "omaa käyrää" eikä sitä taulukon käyrää. Jos se oma käyrä ei nouse tasasesti niin tutkitaan tarkemmin.
 
mä soittelen vielä neuvolatädin kanssa asiasta ja vähän ajattelinkin että kun ei kerran näitä haittaa olevan pieniruokaisuudesta niin eipä varmaan hätääkään ole..ton verkkoklinikan laskurin mukaan on ok mutta noussut sekä pituus ja paino yhtäkkiä ja olen itsekkin huomannut että on pyrähtämällä kasvanut. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:50 vieras kirjoitti:
maanantaina saa vasta yhteyden kun olisin kysynyt sitä että kun tyttö 3v 10kk on aina syönyt niinkuin pikkulintu mutta nyt varsinkin on vaikea saada syömään kuin kerran päivässä kokonaisen lautasellisen lämmintä ruokaa.tämäkin toki vaihtelee mutta usein sanoo syyksi ettei vain ole nälkä...
mittasin hänet itse ja olisin kysynyt neuvola tädiltä että meneekö käyrät mitenkä jos syöttää sinne tämän hetkiset mitat...
mitat ovat 101,5cm ja 17,5kg. onko teillä kokemusta siitä että lapsi syö vähän tai sanoo ettei vain ole nälkä?minkä kokoisia lapsia teillä on /ollut tuossa iässä?

Varsin keskiverrolta tuo pituus-paino. Poika oli 4v 16.8kg ja 103.5kg, silloin hieman huoletti ku 5v 17.3kg ja 110cm, eli siinä vaihees ei tullut juuri painoa - mut sen jälkeen on pysynyt omana hoikkana itsenään (nyt 8 ja risat 130cm ja 23.5kg). Tyttö oli 4v 18.5kg ja 110cm, eli pikkuisen nollakäyrän yläpuolel painossa tai aika lailla siinä nollilla on ruukannu mennä, mut pituudessa vuotta edellä ikäistään.
 
...niin unohtui sanoa, meillä nuo tosiaan ovat syöneet kuin linnut "monta kertaa päivässä painonsa verran ruokaa" :laugh: . No ei sentään, mut yleensä kaikki on ihmetellyt noiden ruokahalua, varsinkin kun tuo poika on sellainen "kukkakeppi". Nimenomaan sitä oikeaa ruokaa, meillä ei jatkuvasti ole herkkuja kuten keksiä tai pullaa.
 

Yhteistyössä